2017-05-17, 12:17
Medlem
JBernards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CapsLock99
http://m.malmo.lokaltidningen.se/%E2...705209905/1293

Som jag tolkar artikeln har Guillou golat på en Svensk spion som befunnit sig inbäddad i Mellanöstern ?
Helt otrolig info om den stämmer.

Guillou är ett riktigt praktarsel, den självgode narcissisten har väl pratat bredvid mun som vanligt. Han är dock hal som en ål och har begåvats med övertalningsfömåga som en bedragare så han snackar sig väl ur detta också.
Citera
2017-06-28, 20:14
Medlem
En kommentar från Guillou när han medverkar i Fördomspodden ringar in den mannen rätt bra. Popartisten Lady Gaga förs på tal och Janne går in och rättar intervjuaren med att hon nog bör uttalas "Gagá". Alltså med franskt uttal.

Jan Guillou kan säkert höra till den halvprocent av landets befolkning med sämst auktoritet inom samtida popmusik men skulle inte ens med pistol mot tinningen kunna släppa på tolkningsföreträdet i en sån fråga.
Citera
2017-06-29, 07:51
Medlem
UT64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bemp
En kommentar från Guillou när han medverkar i Fördomspodden ringar in den mannen rätt bra. Popartisten Lady Gaga förs på tal och Janne går in och rättar intervjuaren med att hon nog bör uttalas "Gagá". Alltså med franskt uttal.

Jan Guillou kan säkert höra till den halvprocent av landets befolkning med sämst auktoritet inom samtida popmusik men skulle inte ens med pistol mot tinningen kunna släppa på tolkningsföreträdet i en sån fråga.
Han kan inte låta bli att sätta sig själv i centrum i en sådan banal fråga.. Vilken idiot.
Tyder på osäkerhet och troligen mindervärdeskomplex.
Citera
2017-07-02, 22:31
Medlem
AdamBombs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Dante_
Han verkar inte vara så bevandrad i juridikens värld heller..

Kropp och Skinnarmo är kriminella tjuvjägare!

http://wwwc.aftonbladet.se/nyheter/0003/06/guillou.html

Det är uppenbarligen tillåtet att skida till Nordpolen. Vi människor tar oss även även rätten att skydda oss ifall vi blir anfallna av rovdjur när vi är ute och spatserar, utan att för den sakens skull rätterligen kunna beskyllas för tjuvjakt.

Det är sen gammalt! Det vet även Janne G som i den här artikeln plötsligt tycker; Att skjuta isbjörn är en ren solidaritetshandling!

http://wwwc.aftonbladet.se/nyheter/9.../guillou2.html

Hade Jan efter det han för nöjes skull (Och en fet muta till Inuiterna förstås) skjutit sin björn.. då blivit attackerad av ytterligare en björn som Jan inte erlagt sina "blodspengar" för så hade även Janne kommit undan med det tilltaget.
Fast han borde vetat bättre än att ge sig ut i isbjörnsland.

Jag anar en viss avundsjuka här för att grabbarna Kropp och Skinnarmo fick panga på en björn utan att betala den enorma summa det normalt kostar.

Han är för rolig vår vän Jan.

Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Givetvis Jan Guillou har själv skjutit lejon i Tanzania
men anser att pilbågsjakt en ”manlig barnslighet”
som handlar om ”egoistisk självhävdelse”.
http://www.dn.se/nyheter/varlden/jan...g-barnslighet/

Kul att höra att ett sådant omdöme kan komma från just Jan Guillou

Citat:
Ursprungligen postat av RickDangerous
Hade landsförrädaren och KGB-spionen Jan Guillou inte varit journalist så hade det varit svarta rubriker i media om hur han mördar elefanter, giraffer, noshörningar, lejon, isbjörnar och i princip alla större djur. Han är har enligt egen utsago gjort "The Big Five" (googla). Detta innebär att man skjutit leopard, lejon, elefant, noshörning och afrikansk buffel. Utöver detta så har han skjutit en rad andra djur, däribland isbjörnar, sälar, valrossar med mera. Frågan borde snarare varit vilka djur han inte skjutit. Hade han varit en hög direktör eller för den delen tandläkare så hade han skandaliserats utan like.

Nu tillhör han "den goda sidan" (läs vänster) och är journalist. Då kan man göra vad fan som helst och komma undan med det. Jag menar, kan DN-redaktören Jacques Wallner knivmörda en oskyldig stackare och undslippa rubriker så kan väl Janne skjuta lite utrotningshotade djur?

Lustiga är hur Janne beskriver att han företog minst sex resor till Afrika för att få skjuta ett visst lejon. Som sann kommunist han är så lever han efter devisen att han får göra det som andra inte bör få göra. Janne är emot höjda utsläpp och anser antagligen att svenska folket bör flyga mindre, han själv är undantaget givetvis. Kommunister är alltid hycklare och gåslevervänstern är värst.
Janne Ljugo har skjutit allt som går att skjuta, fan vet om han inte skjutit en enhörning också, så skjutgalen är han. Han har dock inga som helst problem med att kritisera att andra skjuter djur. Det är tydligen något som bara ska vara förbehållet gåsleverkommunisten själv.

Förutom kritiseringen av Palmers lejonjakt så kritiserade han år 2000 även Kropp och Skinnarmo som i självförsvar sköt ihjäl en isbjörn. Att Guillou själv i nöjessyfte skjutit flertalet isbjörnar för att känna sig manlig trots sin dvärgkropp är inget media ens skulle vilja andas om. Krönikan/kritiken mot Kropp och Skinnarmo skrevs år 2000 och kan läsas här.
Senast redigerad av AdamBomb 2017-07-02 kl. 22:34.
Citera
2017-07-03, 00:04
Medlem
"Att Guillou själv i nöjessyfte skjutit flertalet isbjörnar för att känna sig manlig trots sin dvärgkropp " - Guillou och Kim Jong-un är väl båda 1.70 cm
Citera
2017-07-03, 00:10
Medlem
StigAllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knaseligas
"Att Guillou själv i nöjessyfte skjutit flertalet isbjörnar för att känna sig manlig trots sin dvärgkropp " - Guillou och Kim Jong-un är väl båda 1.70 cm
Den uppfattning jag fått så bör han ärligt nog landa på en meter och 55 centimeter, med dessutom väldigt korta armar som inte ens räcker till att runka med enligt någon i tråden.
Sådana mobboffer behöver hävda sig på alla möjliga vis!
Citera
2017-07-03, 00:20
Medlem
1.55 cm med väldigt korta armar....men var det inte han som skulle bli kustjägare? Att ta sig ur båten för våldsam landstigning skulle ju bli rena rama hinderbanan för honom!
Citera
2017-07-03, 03:30
Moderator
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigAllan
Den uppfattning jag fått så bör han ärligt nog landa på en meter och 55 centimeter, med dessutom väldigt korta armar som inte ens räcker till att runka med enligt någon i tråden.
Sådana mobboffer behöver hävda sig på alla möjliga vis!

Är det därför han alltid, precis ALLTID, har på sig kortärmade skjortor?

Citat:
1.55 cm med väldigt korta armar....men var det inte han som skulle bli kustjägare? Att ta sig ur båten för våldsam landstigning skulle ju bli rena rama hinderbanan för honom!

Han kan väl sitta i någons ryggsäck med en liten k-pist och agera närskydd åt den kustjägaren?

Fast de lär väl göra processen kort med en gammal sovjetisk spion som han.
Citera
2017-10-19, 02:06
Medlem
JaneMarples avatar
Hämndens timma är slagen. Katerina Janouch berättar att Guillou är gubbsjuk och tog henne på knät under bordet och viskade slipprigheter.
http://katerinamagasin.se/du-borde-skammas-jan-guillou/
Citat:
Bokmässor, mingel och middagar. Efter några glas vin hände det i princip varje gång att Jan Guillou blev närgången på ett kladdigt och genant sätt. En hand på knät under bordet, smek, slirigheter i örat, komplimanger, mer smek, smyg efter mig till toa, mer kladd. Det var precis som att han inte kunnat hålla fingrarna i styr. ”Jag är mig inte lik på flera dagar efter att jag träffat dig” har han bland annat viskat i mitt öra, trots att hans hustru stått bara några meter därifrån.
Citera
2017-10-19, 02:38
Medlem
ristolainens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JaneMarple
Hämndens timma är slagen. Katerina Janouch berättar att Guillou är gubbsjuk och tog henne på knät under bordet och viskade slipprigheter.
http://katerinamagasin.se/du-borde-skammas-jan-guillou/

Då får vi hoppas att hans hustru inte läser katarinamagasin?
Citera
2017-10-19, 02:44
Medlem
JaneMarples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ristolainen
Då får vi hoppas att hans hustru inte läser katarinamagasin?
Säger du det?
Jag tror förstås inte hustrun skulle tro på det utan stå på sin mans sida såsom fruar hafva för sed.
Citera
2017-10-19, 05:06
Medlem
asgamarnas avatar
Citat:
där tappade jag all gnutta av respekt för den jäveln, han är fan dvärg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in