2012-08-30, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roback
Jag läste någonstans för länge sedan en intervju (hittar den inte nu tyvärr) med JG där han påstår att han som ett slags skämt delat upp och lagt in hela manuset till filmen Top Gun i sin Hamiltonsvit. Kanske är det förklaringen till anglicismerna.

Ja det har jag också läst för längesedan. Top Gun var JGs och hans dåvarande frus absoluta favoritfilm när det begav sig.
Citera
2012-09-01, 16:07
Såg nu att Jan Guillou ska intervjuas i programmet "Min sanning" på tisdag i SVT. Ironiskt namn på programmet med tanke på att intervjuoffret är en person med ett ovanligt "öppet förhållande" till sanningen.
Citera
2012-09-01, 17:09
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knutte_Ninja
Och en vaktmästare till farsa.
Janne påstod i en intervju, att han hade mött sin biologiske far först i vuxen ålder och att denne fransman då var verksam som sportjournalist i Finland. Kan detta verkligen vara sant?

Citat:
Ursprungligen postat av Saccard
Såg nu att Jan Guillou ska intervjuas i programmet "Min sanning" på tisdag i SVT. Ironiskt namn på programmet med tanke på att intervjuoffret är en person med ett ovanligt "öppet förhållande" till sanningen.
Inget ironiskt i det. Tycker man att sanning är en smakfråga så ger man lämpligen programmet ett sådant namn samt bjuder in Janne Hansén (den s.k. Guillou) att deltaga.

Citat:
Ursprungligen postat av catami
Inte alls. Guillou är läsvärd och går att lyssna på. Världen är full av perversa människor som sätter som sin främsta uppgift att på svenskt jantevis, idiotförklara framgångsrika människor.
Jante är en fiktiv stad i en utländsk bok som du inte har läst. Oerhört intetsägande att dra in den här.
Senast redigerad av Sven-Gustaf 2012-09-01 kl. 17:12.
Citera
2012-09-01, 23:28
Medlem
Danneuslingens avatar
Märker ni vad stressad JG blir varje gång han tvingas tala om sin lesbiska dotter?
Citera
2012-09-01, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Danneuslingen
Märker ni vad stressad JG blir varje gång han tvingas tala om sin lesbiska dotter?

Helt underbart att dottern vänder emot hans machomansideal!

Citat:
Ursprungligen postat av Jan Guillou
Homosexualitet är mer en modeföreteelse än något man föds till. Det är någonting som har kommit och gått i historien.

Citat:
Homosexualitet existerade inte på 1600-talet. Detta är historia och faktum. Jag vet att det är proocerande men det fanns inte på 1600-talet.

Citat:
Ursprungligen postat av Mahmoud Ahmadinejad
In Iran we don't have homosexuals like in your country. […] In Iran we do not have this phenomenon. I don't know who's told you that we have this.
Citera
2012-09-02, 02:01
Medlem
Danneuslingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrpreben
Helt underbart att dottern vänder emot hans machomansideal!

Vadå, tror du att hon valde att tugga mus för att reta fadern?

F.ö. är det väl bättre med machomansideal än velourmansideal...
Citera
2012-09-02, 02:47
Medlem
Citat:
Vadå, tror du att hon valde att tugga mus för att reta fadern?

F.ö. är det väl bättre med machomansideal än velourmansideal...

Ingen aning, men motstridigt är det. Man kan säkert göra en psykologisk analys om uppväxt etc. Men jag är nöjd så länge Janne är obekväm.
Citera
2012-09-04, 21:01
Bannlyst
Lyssnade på 'sanningen ...' vart i Saltsjöbaden är han uppväxt? Vilken adress?
Citera
2012-09-05, 12:52
Medlem
stalliones avatar
Det har säkerligen kommit fram tidigare i tråden. Men om hans personlighet vet jag från personer som talat med honom att han är sjukligt självupptagen. Nästan läskigt mycket fokus på sig själv.
Citera
2012-09-05, 13:21
Medlem
bruschens avatar
Citat:
Nej?
Kan du hänvisa till ett ställe där detta fenomen uppträder?
Citera
2012-09-17, 22:35
Medlem
erp.bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashen69
Han har ju inte ens skrivit Hamilton böckerna själv är dåligt översatta från engelskahttp://tankaromib.wordpress.com/2012...illous-bocker/

En hel del i den sk analysen är ju en aning uppåt väggarna om man ska vara ärlig.
Citera
2012-10-25, 14:05
Medlem
Uncle Dukes avatar
Skribenten blir nedskriven av sin f.d. kompis Olof G Hedengren: http://www.expressen.se/Pages/Articl...epslanguage=sv

Tydligen ska Guillou vara en dålig och oansvarig jägare. Guillou replikerar med sedvanlig finess:

Citat:
Mycket hatiska påhitt, svårt att värja sig mot sånt. Han är en avskyvärd människa, det har jag sagt till honom vid några tillfällen. Det har tagit väldigt länge innan han betalar igen och nu gör han det på det här viset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in