Citat:
Ursprungligen postat av
Bendu
Alla är ju olika på den fronten men är själv helt med på att ett inledande meddelande bör vara lite personligt.
Hade en diskussion om detta med en annan tjej på en dejtingtjänst... hon tyckte att jag som kille kändes töntig och lite högfärdig om jag anspelar på något som står i profiltexten. När jag frågade vad hon tyckte man skulle inleda med så var det bästa tydligen att köra ett "Hej, läget?".
Men hittills i mina egna "studier" så har jag iaf fått bäst respons genom mer personliga öppningsmeddelanden.
Det är som du skriver ovan, som man skriver får man svar... det ironiska var att hon svarade ju mig då jag inledde med ett meddelande med en personlig återkoppling från hennes profil 😅
Såklart är det individuellt, men jag kan tycka att något mera än ett "hej", för mig innebär enbart ett "hej" på att man inte lagt någon möda på att ens försöka göra sig intressant att prata vidare med. Men så klart är vi alla olika, och det får man ta hänsyn till.
Men då jag gissar att en del tjejer kan få hundratals meddelanden varje dag, så vore ju ett först urval att mannen skriver någon mera som syns innan hon ens öppnat mailet, ifall det går att se?
Jag ser hela första raden innan jag ens öppnar mailet, och på något sätt kan jag förstå om en del lägger ribban där, om man får många mail.
Jag personligen tror på något litet personligt, utan att bli långrandig, det är dom mial jag själv nappat på som har lett till träff. Så för just mig och dom jag träffat så har det varit rätt taktik