2020-12-20, 14:34
Medlem
fethorunges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IT-snubben
Håller nog med dig om allt du skrev.

Jag skulle generellt sett aldrig dejta en ensamstående morsa. Enda undantaget jag eventuellt skulle kunna göra är om jag känner henne sen innan, d.v.s. känner henne bra och vet hur hon är som person o.s.v. Men att dejta en singelmorsa jag aldrig träffat förut, aldrig i livet.

I värsta fall om mannen närmar sig 40 eller är 40+ (och barnlös) och hon är precis 30 kan det vara värt att ge en helt okänd singelmorsa chansen, men då ska man ta tid att lära känna henne grundligt och man får inte bukta med krav på äktenskapsförord om det går så långt. Har hon fler än 1 barn är det automatisk diskvalificering oavsett, men det är bara min egen åsikt.

Änkor bör inte dömas lika hårt.
Citera
2020-12-20, 14:42
Medlem
Prinsessbakelses avatar
Citat:

Jag skulle generellt sett aldrig dejta en ensamstående morsa. Enda undantaget jag eventuellt skulle kunna göra är om jag känner henne sen innan, d.v.s. känner henne bra och vet hur hon är som person o.s.v. Men att dejta en singelmorsa jag aldrig träffat förut, aldrig i livet.

Det var lite av det här som var mitt dilemma när jag fortfarande hängde på HappyPancake. Jag har alltid föredragit äldre kvinnor då jag tilltalas av deras mognad. Däremot var jag av uppenbara anledningar inte speciellt sugen på att träffa en kvinna med barn sedan tidigare, vilket de allra flesta tyvärr hade i det ålderspann jag hade angett.

Jag hade dock tur och lyckades träffa min fästmö som både var vacker, vettig och barnlös. Men det var inte enkelt och jag vill minnas att jag under resans gång var nära på att slita av mig håret i ren desperation. Det finns många sjuka kvinnor på HappyPancake.
Citera
2020-12-20, 14:51
Moderator
pbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fethorunge
Precis.

Tyvärr vill ingen tjej mellan 20-25 skaffa familj, dom vill ligga runt och "göra karriär" vilket i 99% av fallen innebär att bli löneslav.

Befängt.
Jodå, det finns gott om tjejer som vill bilda familj. Men de försvinner ju från marknaden snabbt. Gäller för killar att bli en av dem som får bort dem från marknaden.

Killen ska ha skaffat sig utbildning och lite inkomst eller vara hantverkare med egen firma. Sedan lägger han an på en tjej som saknar utbildning och egna möjligheter. Han ska vara hennes biljett till villa och sommarstuga.
Senast redigerad av pbo 2020-12-20 kl. 14:53.
Citera
2020-12-20, 14:58
Medlem
fethorunges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pbo
Jodå, det finns gott om tjejer som vill bilda familj. Men de försvinner ju från marknaden snabbt. Gäller för killar att bli en av dem som får bort dem från marknaden.

Killen ska ha skaffat sig utbildning och lite inkomst eller vara hantverkare med egen firma. Sedan lägger han an på en tjej som saknar utbildning och egna möjligheter. Han ska vara hennes biljett till villa och sommarstuga.

Det är egentligen bäst att hitta en tjej när man själv är 20-25. Det är då man har bästa möjligheten att hitta en vettig tjej att skaffa familj med. Verkar vara få förunnat i dagens sjuka dejtingklimat.
Citera
2020-12-20, 15:09
Moderator
pbos avatar
Citat:
Det är egentligen bäst att hitta en tjej när man själv är 20-25. Det är då man har bästa möjligheten att hitta en vettig tjej att skaffa familj med. Verkar vara få förunnat i dagens sjuka dejtingklimat.
Nej, det är svårare så. Män anses i snitt mest attraktiva mellan 34 och 44 och kvinnor när de är 24. Äntligen en plusfaktor för oss män alltså, vi har en lång period av högsta attraktivitet och kvinnor ett år.

Men det är killens potential att leverera social status som tjejer faller för. Den syns inte på 25-åringen. 30+ med lite karriär på gång är däremot väldigt intressant. Han bör dock säkra upp med äktenskapsförord så att hon inte senare får för sig att hon kan både äta kakan och ha den kvar genom att skilja sig. Är biljetten till ett bra liv att bli ihop och stanna hos honom så gör hon det.

Huruvida man hittar dessa tjejer på HP är en annan sak.
Citera
2020-12-20, 15:14
Medlem
fethorunges avatar
Citat:
Nej, det är svårare så. Män anses i snitt mest attraktiva mellan 34 och 44 och kvinnor när de är 24. Äntligen en plusfaktor för oss män alltså, vi har en lång period av högsta attraktivitet och kvinnor ett år.

Men det är killens potential att leverera social status som tjejer faller för. Den syns inte på 25-åringen. 30+ med lite karriär på gång är däremot väldigt intressant. Han bör dock säkra upp med äktenskapsförord så att hon inte senare får för sig att hon kan både äta kakan och ha den kvar genom att skilja sig. Är biljetten till ett bra liv att bli ihop och stanna hos honom så gör hon det.

Huruvida man hittar dessa tjejer på HP är en annan sak.

Jag håller med om att det är killens potential att leverera social status som tjejer faller för.

Det jag inte håller med dig om är att 25-åriga killar inte har förmågan att ge sken av sådan potential.

Det är väl precis i den åldern killar har bäst förmåga att visa upp sina ambitioner, sitt driv och flit. Egentligen kan 25-åringen ha hunnit skaffa utbildning, jobb och egen schysst bostad (beroende på yrke), och har ofta en bättre fysik än äldre män, vilket underlättar i att haffa en 22-årig tjej som fortfarande pluggar.

Allt handlar i slutändan om att killen ska vara överlägsen henne avseende pengar och generell fysisk och intellektuell förmåga, helst även socialt. Dessutom festar nog 25-åringen fortfarande och slipper därmed hänga på nätet (enorm konkurrens) för att hitta tjejer, så möjligheterna är större.

Med det sagt är det ofta ännu lättare att som 30-åring med mer etablerad karriär och boendesituation haffa en yngre tjej, men jag menar att 25-åringen absolut kan visa på sin potential och kanske till och med föredras av tjejerna.
Citera
2020-12-20, 15:17
Moderator
pbos avatar
Citat:
Jag håller med om att det är killens potential att leverera social status som tjejer faller för.

Det jag inte håller med dig om är att 25-åriga killar inte har förmågan att ge sken av sådan potential.

Det är väl precis i den åldern killar har bäst förmåga att visa upp sina ambitioner, sitt driv och flit. Egentligen kan 25-åringen ha hunnit skaffa utbildning, jobb och egen schysst bostad (beroende på yrke), och har ofta en bättre fysik än äldre män, vilket underlättar i att haffa en 22-årig tjej som fortfarande pluggar.

Allt handlar i slutändan om att killen ska vara överlägsen henne avseende pengar och generell fysisk och intellektuell förmåga, helst även socialt. Dessutom festar nog 25-åringen fortfarande och slipper därmed hänga på nätet (enorm konkurrens) för att hitta tjejer, så möjligheterna är större.
Vid 25 är killar programmerare eller jobbar åt någon annan. Vid 30 kan de vara mellanchefer eller ha egen firma. Hur lätt som helst att bräda 25-åringar då.
Citera
2020-12-20, 15:21
Medlem
fethorunges avatar
Citat:
Vid 25 är killar programmerare eller jobbar åt någon annan. Vid 30 kan de vara mellanchefer eller ha egen firma. Hur lätt som helst att bräda 25-åringar då.

En 25-åring som precis blivit färdig läkare har enorm potential att i framtiden leverera hög social status och ekonomiskt överflöd. Jag menar att tjejer kan se in i framtiden några år.
Citera
2020-12-20, 20:11
Medlem
Citat:

Singelmorsor på dejtingsidor är som blodiglar, ger man dom minsta lilla uppmärksamhet så kommer dom klänga sig fast och desperat försöka göra en intresserad.

Skrev nu med en tjej på sidan, som tyckte det var kul att jag bor i samma stad som hon hade bott i tidigare. Så jag sa att jag känner massa folk i staden och hon sa att hon gjorde detsamma så hon skickade massa namn på personer, som visade sig vara stans kriminella slödder haha. Vilka typer man lyckas hitta på den här sidan
Citera
2020-12-20, 20:23
Medlem
Happypancake... för min del mest en massa 45- 55 åringar som i sin sin kroppsbeskrivning säger att de har "normal" kroppsbyggnad. Men icke! Då man träffas så klarar knappt fettona kliva ur sin bil. HP är som mest , i alla fall runt min ålder, en massa feta kvinnor som jobbar inom vården. värdelös sida
Citera
2020-12-20, 20:26
Medlem
Vad är detta för app då ? Jag känner igen namnet, tror det fanns redan för ca. 15 år sedan.
Citera
2020-12-20, 21:10
Medlem
Prinsessbakelses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nornaa
Vad är detta för app då? Jag känner igen namnet, tror det fanns redan för ca 15 år sedan.

Du är inne på rätt spår. HappyPancake har funnits sedan år 2007 och är en av Sveriges största nätdejtingsidor. Jag tror att det delvis har att göra med att det är gratis att registrera sig på sidan men nackdelen är givetvis att man då får ha överseende med att kvaliteten på medlemmarna inte alltid är den bästa. Precis som det redan påpekats i den här tråden.

Jag har dock alltid upplevt HappyPancake som ett seriösare alternativ till forum som Tinder och Badoo, vilket medfört att jag ändå använt sidan en del i mina yngre dagar.
Senast redigerad av Prinsessbakelse 2020-12-20 kl. 21:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in