Citat:
Ursprungligen postat av
pbo
Nej, det är svårare så. Män anses i snitt mest attraktiva mellan 34 och 44 och kvinnor när de är 24. Äntligen en plusfaktor för oss män alltså, vi har en lång period av högsta attraktivitet och kvinnor ett år.
Men det är killens potential att leverera social status som tjejer faller för. Den syns inte på 25-åringen. 30+ med lite karriär på gång är däremot väldigt intressant. Han bör dock säkra upp med äktenskapsförord så att hon inte senare får för sig att hon kan både äta kakan och ha den kvar genom att skilja sig. Är biljetten till ett bra liv att bli ihop och stanna hos honom så gör hon det.
Huruvida man hittar dessa tjejer på HP är en annan sak.
Jag håller med om att det är killens potential att leverera social status som tjejer faller för.
Det jag inte håller med dig om är att 25-åriga killar inte har förmågan att ge sken av sådan potential.
Det är väl precis i den åldern killar har bäst förmåga att visa upp sina ambitioner, sitt driv och flit. Egentligen kan 25-åringen ha hunnit skaffa utbildning, jobb och egen schysst bostad (beroende på yrke), och har ofta en bättre fysik än äldre män, vilket underlättar i att haffa en 22-årig tjej som fortfarande pluggar.
Allt handlar i slutändan om att killen ska vara överlägsen henne avseende pengar och generell fysisk och intellektuell förmåga, helst även socialt. Dessutom festar nog 25-åringen fortfarande och slipper därmed hänga på nätet (enorm konkurrens) för att hitta tjejer, så möjligheterna är större.
Med det sagt är det ofta ännu lättare att som 30-åring med mer etablerad karriär och boendesituation haffa en yngre tjej, men jag menar att 25-åringen absolut kan visa på sin potential och kanske till och med föredras av tjejerna.