Citat:
Ursprungligen postat av
X.X.X.L
Jag provade HP igen efter en tids inaktivering, snacka om att det har hänt saker.
Jag ingen modell lång ifrån, har en hyfsad profilbild.
Något jag märkte ganska snabbt på HP är att din Profil (Fakta om dig) är det som gäller i ögonen på dina besökare, det är helt otroligt att man blir dömd på den direkt istället för att dom frågar.
En som jag skickade mail till fick jag som svar: "Husdjur: nej och vill inte ha. Är du inte lite ute o cyklar nu då?"
Hon hade väldigt mycket djur
Jag tolkar det som så att jag har inga husdjur och jag vill inte ha det MEN det betyder inte att jag hatar husdjur och inte vill se dem. Har hon husdjur så accepterar jag det och jag är glad för alla typer av djur, men ansvaret som kommer med ett husdjur och att man är bunden vill jag undvika.
En annan gillade att åka skidor och dansa, något jag inte gillar har provat det not my style. Har även en främre korsbandsskada (Avsliten helt) i högerknäet och har vridit det 3 gånger förra året på grund av kampsport.
Men när jag skrev då att jag inte hade hade något intresse (Detta är till en annan kvinna) av skidor och dans (2 av 6 punkter 4 gillade jag) samt att jag kommer dra igång med träningen igen så blev jag ointressant direkt. Hon hade själv en knäskada tydligen och gick ändå på gymmet för rehab och träna andra muskelgrupper osv.
Min första tanke som slog mig när jag hade skrivit till dom här är: Det du svarar är hugget i sten.
Efter ditt svar är du körd, dom kommer inte besvara fler av dina mail eller läsa dom för den delen.
Jag vet inte direkt vad som har hänt med HP för detta är inte HP jag är van vid för 2-3 år sedan.
Känner igen mig. En del tjejer på den sidan är så jävla dömande, trots en egenskap som kan tyckas vara totalt obetydlig för en framtida relation.
Inte sällan har man fått ett svar i stil med "Ledsen, jag tror inte vi passar alls" när man mejlat dem. Hur fan vet du det? Om man inte känner varandra och aldrig har träffats, hur kan man då säga att man inte alls passar?
Hade fattat att det inte hade varit ngn idé att försöka om man har två totalt uppenbart olika livsstilar, typ om den ene är en superambitiös karriärmänniska medan den andre jobbar i kassan på ICA och längtar till helgerna. Eller att den ene vill komma in i ett tryggt svenssonliv snarast möjligt medan den andre vill se världen och testa att bo utomlands. Men att döma så snabbt, och säga att man inte passar för varandra, trots att den mejlande killen framstår som attraktiv (ser bra ut, har ett bra jobb, har ambitioner, många intressen, verkar social) är ju helt sjukt. Kravfullheten har ballat ur helt.
Det värsta är ju att man ser samma gamla ragator på t.ex. HP trots att det gått flera månader eller till o med ett/flera år. Har t.ex. tidigare gått in o ur förhållanden/dejting och kommit tillbaka, men sett att samma tjejer hänger där. Vissa är verkligen så sjuka att de inte träffar någon av alla som kontaktar dem, utan sitter och väntar på att drömprinsen ska dyka upp. Och detta verkar vara någon i stil med: svinrik VD på stort företag, några miljoner på banken, lägger all sin fritid på att passa upp på tjejen om själv inte har något att erbjuda då hon vid 29-30 fortfarande bara är gymnasieutbildad, jobbar skift på någon jävla förskola med en skitlön, samt röker Gula Blend under köksfläkten.
Det är inte så att mina f.d. har varit som tvillingsyskon för mig.