Citat:
Ursprungligen postat av
R.Bloodworth
Men ett stort eloge till dig som faktiskt gått och träffat tjejerna! Det är ett steg jag ännu inte vågat ta!
Men är du säker att det är ditt utseende som fått dom att backa?
Ibland, ibland inte. De som man märker blir besvikna direkt vid mötet tror jag blir det pga att utseendet inte var som de förväntat sig/hoppats på. Sen har jag haft de som verkar intresserade till en början även när vi träffas men där jag märker att deras attraktion gradvis sjunker under dejtens gång. I de fallen antar jag att det är min personlighet eller nåt annat som får dem att backa. Som sagt, vågar knappt gå på dejter längre då det blir så här varje gång och jag alltid mår dåligt efteråt. Kör nog mest dejtingapparna och HP nu för dopaminkicken man får vid ett nytt meddelande.
Citat:
Ursprungligen postat av
makullerad
Jag har aldrig blivit attraherad av någon från nätet utan alltid liksom känt att jag inte alls är intresserad. Ta det inte personligt. Sista killen träffade jag en längre tid trots att jag omedelbart ville vända när jag såg honom men tror att det är ovanligt att man ger killen en chans ändå. Han var inte värd det men det är en helt annan story. Dejta tjejer irl istället för att känna att du tas ner av träffarna. Kanske ändra stil, något som inte syns i konversationer över nätet men vid ett möte. Dåligt självförtroende och liknande syns också vid träff. Jag är sjukt imponerad av hur ni killar pallar så mycket motgångar och ändå fortsätter försöka. Ge inte upp, förr eller senare hittar du rätt tjej för dig.

Jag har svårt att inte ta det personligt på dejter. En sak att bli dissad på krogen osv, det har jag inga större problem med men på en dejt är man liksom on display en längre stund och har hennes fulla uppmärksamhet. Att sitta där och bli bedömd och märka att hon gjort bedömningen att man inte duger, och att det händer i 100% av fallen, då måste man vara skapligt stark för att inte ta åt sig. Och det blir ju en negativ spiral i och med att självförtroendet sänks för varje gång och så har man ännu sämre självförtroende till nästa gång och därmed ännu större risk att bli dissad och så fortsätter det så. Har kommit till en punkt där jag inte vill utsätta mig för den förnedringen fler gånger. Hellre leva i celibat utan förnedring än att leva i celibat med förnedring
Men visst, har man en personlighet som man vet kan charma tjejer bara man får till träff med dem kan det nog vara en bra idé att ha bilder där man ser lite snyggare ut än vad man egentligen är. I mitt fall har det dock bara lett till värdelösa dejter som varit waste of time.