2017-04-10, 19:22
Medlem
Medves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neutralspace
1. Ha en bra kamera.

2. Låt andra ta foto på dig. Undvik selfies, speciellt inomhusselfies.

3. Fota hellre utomhus och ha något intressant motiv i bakgrunden. Typ du är på nån resa, gör något aktivt osv.

WTF. Är det sånt här tjejer kollar på?
Citera
2017-04-10, 22:11
Bannlyst
ut på krogen och ragga som en man färsking.
Citera
2017-04-10, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R.Bloodworth
Men ett stort eloge till dig som faktiskt gått och träffat tjejerna! Det är ett steg jag ännu inte vågat ta!
Men är du säker att det är ditt utseende som fått dom att backa?

Ibland, ibland inte. De som man märker blir besvikna direkt vid mötet tror jag blir det pga att utseendet inte var som de förväntat sig/hoppats på. Sen har jag haft de som verkar intresserade till en början även när vi träffas men där jag märker att deras attraktion gradvis sjunker under dejtens gång. I de fallen antar jag att det är min personlighet eller nåt annat som får dem att backa. Som sagt, vågar knappt gå på dejter längre då det blir så här varje gång och jag alltid mår dåligt efteråt. Kör nog mest dejtingapparna och HP nu för dopaminkicken man får vid ett nytt meddelande.

Citat:
Ursprungligen postat av makullerad
Jag har aldrig blivit attraherad av någon från nätet utan alltid liksom känt att jag inte alls är intresserad. Ta det inte personligt. Sista killen träffade jag en längre tid trots att jag omedelbart ville vända när jag såg honom men tror att det är ovanligt att man ger killen en chans ändå. Han var inte värd det men det är en helt annan story. Dejta tjejer irl istället för att känna att du tas ner av träffarna. Kanske ändra stil, något som inte syns i konversationer över nätet men vid ett möte. Dåligt självförtroende och liknande syns också vid träff. Jag är sjukt imponerad av hur ni killar pallar så mycket motgångar och ändå fortsätter försöka. Ge inte upp, förr eller senare hittar du rätt tjej för dig.

Jag har svårt att inte ta det personligt på dejter. En sak att bli dissad på krogen osv, det har jag inga större problem med men på en dejt är man liksom on display en längre stund och har hennes fulla uppmärksamhet. Att sitta där och bli bedömd och märka att hon gjort bedömningen att man inte duger, och att det händer i 100% av fallen, då måste man vara skapligt stark för att inte ta åt sig. Och det blir ju en negativ spiral i och med att självförtroendet sänks för varje gång och så har man ännu sämre självförtroende till nästa gång och därmed ännu större risk att bli dissad och så fortsätter det så. Har kommit till en punkt där jag inte vill utsätta mig för den förnedringen fler gånger. Hellre leva i celibat utan förnedring än att leva i celibat med förnedring

Men visst, har man en personlighet som man vet kan charma tjejer bara man får till träff med dem kan det nog vara en bra idé att ha bilder där man ser lite snyggare ut än vad man egentligen är. I mitt fall har det dock bara lett till värdelösa dejter som varit waste of time.
Citera
2017-04-11, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Domina-trix

Jag har svårt att inte ta det personligt på dejter. En sak att bli dissad på krogen osv, det har jag inga större problem med men på en dejt är man liksom on display en längre stund och har hennes fulla uppmärksamhet. Att sitta där och bli bedömd och märka att hon gjort bedömningen att man inte duger, och att det händer i 100% av fallen, då måste man vara skapligt stark för att inte ta åt sig. Och det blir ju en negativ spiral i och med att självförtroendet sänks för varje gång och så har man ännu sämre självförtroende till nästa gång och därmed ännu större risk att bli dissad och så fortsätter det så. Har kommit till en punkt där jag inte vill utsätta mig för den förnedringen fler gånger. Hellre leva i celibat utan förnedring än att leva i celibat med förnedring

Men visst, har man en personlighet som man vet kan charma tjejer bara man får till träff med dem kan det nog vara en bra idé att ha bilder där man ser lite snyggare ut än vad man egentligen är. I mitt fall har det dock bara lett till värdelösa dejter som varit waste of time.
De flesta på nätet har problem, menar lätt att hitta någon irl. Dessutom tror majoriteten av alla att de har en marknad som aldrig tar slut och att de alltid kan hitta bättre. Stora egon hittar fel på andra oftare. Tycker att du ska se det ur andra synvinklar. Vad vet de här tjejerna om hur du är som partner? Själv sitter jag fast i en negativ hjärna, jag kämpar men mitt intresse väcks inte och jag väljer likaväl de sämre som jag skulle kunna ha valt de bättre om hjärnan inte kroniskt dippade. Det går ju inte att klandra män för att de registreras som ointressanta, eller vad tycker du? Ta det lugnt bara, det är inte personligt även om det såklart känns, många dåliga matchningar betyder potential av åratal bortslösade på något som ändå aldrig kunnat bli bra. Se det som naturligt, något du vet kommer ske i väntan på att du hittar din matchning. Resten är du bara social med, och övar upp din förmåga att prata och umgås med motsatta könet med. Att bli besviken är naturligt men du kommer härdas så lägg prio på att du ska ha kul när du går på dejt. Återigen så är jag imponerad av att ni killar pallar de här dissarna. Ut och ha kul istället och fantisera om hur du kommer närmare den rätta (alla hittar någon till slut) och se det som kortare sociala situationer på vägen dit. Alla de där tjejerna som inte blir viktig för dig på riktigt.
Citera
2017-04-11, 23:47
Medlem
R.Bloodworths avatar
Det är jobbigt, för det är alltid tjejen som har "makten" att avgöra om en dejt ska bli lyckad eller inte, iallafall sett ur mannens perspektiv. Jag har som sagt kontakt med en tjej nu som jag kan träffa när jag vill, hon väntar verkligen på att jag ska ge ett klartecken...men vågar man? Hade jag märkt att hon skulle bli besviken på ett eller annat sätt så vet jag fan inte om jag skulle återhämta mig eller våga mig på en dejt igen. Pratar även med en annan tjej och det känns verkligen som att jag lämnat ett riktigt gott intryck och att hon verkligen gillar att chatta med mig. Hon har även gett lite tecken på att vilja träffas men verkar inte ha så "bråttom" som den andra. Hon är dessutom skitsnygg och äldre.
Citera
2017-04-11, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av makullerad
De flesta på nätet har problem, menar lätt att hitta någon irl. Dessutom tror majoriteten av alla att de har en marknad som aldrig tar slut och att de alltid kan hitta bättre. Stora egon hittar fel på andra oftare. Tycker att du ska se det ur andra synvinklar. Vad vet de här tjejerna om hur du är som partner? Själv sitter jag fast i en negativ hjärna, jag kämpar men mitt intresse väcks inte och jag väljer likaväl de sämre som jag skulle kunna ha valt de bättre om hjärnan inte kroniskt dippade. Det går ju inte att klandra män för att de registreras som ointressanta, eller vad tycker du? Ta det lugnt bara, det är inte personligt även om det såklart känns, många dåliga matchningar betyder potential av åratal bortslösade på något som ändå aldrig kunnat bli bra. Se det som naturligt, något du vet kommer ske i väntan på att du hittar din matchning. Resten är du bara social med, och övar upp din förmåga att prata och umgås med motsatta könet med. Att bli besviken är naturligt men du kommer härdas så lägg prio på att du ska ha kul när du går på dejt. Återigen så är jag imponerad av att ni killar pallar de här dissarna. Ut och ha kul istället och fantisera om hur du kommer närmare den rätta (alla hittar någon till slut) och se det som kortare sociala situationer på vägen dit. Alla de där tjejerna som inte blir viktig för dig på riktigt.

Uppskattar ditt inlägg men att alla hittar någon till slut stämmer inte. Vissa klarar helt enkelt inte av att attrahera det motsatta könet och många dör ensamma. Alla tjejer blir torrare än sahara-öknen mellan benen när de träffar mig, och då menar jag alla. Jag sänder ut en vibe som bara är universellt motbjudande för tjejer. En mix av osäkerhet, svaghet, social inkompetens och på senare år även desperation. Och jag vet ju att jag har en social kompetens som är långt under det normala så det är inte så konstigt. På nätet kan jag ibland framstå som ganska snygg och normal så därför kan jag få till träffar ibland, efter mycket kämpande.

Alla män blir förstås dissade av majoriteten av tjejer de försöker med, även attraktiva män, men blir man det i 1000 fall av 1000 då ska man nog börja fundera på att lägga ner. Visst blir man lite härdad men man får också en insikt om att det aldrig kommer att gå. Men visst, hoppet återkommer ändå ibland och det räcker ju med att en tjej vill för att man ska bli glad.
Citera
2017-04-12, 00:02
Medlem
Citat:
Det är jobbigt, för det är alltid tjejen som har "makten" att avgöra om en dejt ska bli lyckad eller inte, iallafall sett ur mannens perspektiv. Jag har som sagt kontakt med en tjej nu som jag kan träffa när jag vill, hon väntar verkligen på att jag ska ge ett klartecken...men vågar man? Hade jag märkt att hon skulle bli besviken på ett eller annat sätt så vet jag fan inte om jag skulle återhämta mig eller våga mig på en dejt igen. Pratar även med en annan tjej och det känns verkligen som att jag lämnat ett riktigt gott intryck och att hon verkligen gillar att chatta med mig. Hon har även gett lite tecken på att vilja träffas men verkar inte ha så "bråttom" som den andra. Hon är dessutom skitsnygg och äldre.

Exakt, men man måste ta risken ändå. Jag har blivit nedbruten av alla misslyckade dejter och mått dåligt av det men det är inte säkert att det händer dig. Och jag är ändå glad att jag vågat mig ut på alla dejter för nu vet jag iaf. Annars hade jag suttit här idag och funderat på om jag hade kunnat ha massa sex men inte hade det bara för att jag inte vågade.
Citera
2017-04-12, 00:30
Medlem
R.Bloodworths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Domina-trix
Exakt, men man måste ta risken ändå. Jag har blivit nedbruten av alla misslyckade dejter och mått dåligt av det men det är inte säkert att det händer dig. Och jag är ändå glad att jag vågat mig ut på alla dejter för nu vet jag iaf. Annars hade jag suttit här idag och funderat på om jag hade kunnat ha massa sex men inte hade det bara för att jag inte vågade.

Grejen är att jag är en person som alltid hamnar i skuggan ute i RL medan vännerna får blickarna och flirten. Hade det hänt mig då och då så hade det boostat mitt ego och jag hade känt mig duglig. Så ekvationen blir ju att på bild = respons...i RL = noll respons. Vilket får mig att bli övertygad om att tjeje(rna) hade förmodligen blivit besviken om de sett mig i rl.
Citera
2017-04-12, 00:34
Medlem
R.Bloodworths avatar
Jag är alltså 25+ och det närmsta jag kommit en tjej var hångel vid ett tillfälle och då var jag 19. Det stärker min osäkerhet.
Citera
2017-04-12, 21:06
Medlem
paperboy85s avatar
Citat:
Jag är alltså 25+ och det närmsta jag kommit en tjej var hångel vid ett tillfälle och då var jag 19. Det stärker min osäkerhet.

Då är det dags att ta tag i det nu, det blir inte lättare ju längre du väntar. Uppenbarligen är du så uppskattad bland kvinnorna att de besöker din nätprofil och väntar på att få träffa dig.
Citera
2017-04-13, 01:03
Medlem
R.Bloodworths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paperboy85
Då är det dags att ta tag i det nu, det blir inte lättare ju längre du väntar. Uppenbarligen är du så uppskattad bland kvinnorna att de besöker din nätprofil och väntar på att få träffa dig.

Problemet är ju lite som jag skrev tidigare. I RL får jag inte alls samma uppmärksamhet. På nätet är den relativt bra (med tanke på hur killar generellt har det). Det får mig att nästan bli övertygad om att tjejerna jag träffar Irl kommer förmodligen bli besvikna.
Citera
2017-04-13, 01:05
Medlem
R.Bloodworths avatar
Rättning: I rl får jag ingen uppmärksamhet whatsoever. Kan dock erkänna att jag måste sluta vara passiv och ta för mig mer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in