2016-07-09, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bithax
Det är inte svårt att få dejter på pancake om man skiter totalt i sina egna krav.
Det brukar gå ett tag, och tillslut så ger man upp och så bara "äh men jag kör så det händer något", fast det blir aldrig bra.

Ett krav är ju då t.ex.: Inga singelmammor.

Här kan jag hålla med dig, men så där jättelätt är det ändå inte. För dom flesta kräver det ju ändå tid och engagemang för att få till en dejt med någon som man inte är särskilt intresserad av.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Visst. Men ändå. Ärrad hornhinna.
Blottarscenariot kan jag köpa men en kukbild är inte ärrande. Det försvinner efter ett tag.
Citera
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xxooww
Så tänker de flesta kvinnor och män.

En annan femma är att det du nu skrev inte hade så hemskt mkt att skaffa med det du citerade. Kändes mer som att du ville chatta, än något annat.

Edit: mitt misstag...vem är det jag debatterar med...?
Bilder i de sammanhangen bygger väl på någon slags kontakt innan om det ska vara värt något.'

Jag är väl medveten om din åsikt om min person. Flash är väl inte det bästa sättet att undvika ångest men ibland är det vad som står till buds
Citera
2016-07-09, 03:26
Medlem
bockyboats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fawful
Hur vanligt är det här egentligen? Om det kommer ifrån majoriteten män så kan man ju bara konstatera att det sitter mest knäppgökar på internetsidor och letar tjejer..

Nu var jag visserligen aldrig speciellt aktiv under den period jag fanns på HP, men min erfarenhet därifrån är inte att majoriteten är rötägg. Visst fanns det en del konstiga typer, men dessa var förhållandevis enkla att sålla ut. Jag satt mest och diskuterade med de jag tyckte var trevliga och hade något att komma med, om än inte intressanta för mig som pojkvänsmaterial så ändock som människor, och samtliga betedde sig riktigt bra och bemötte mig med respekt. Någon enstaka gång fick jag ett otrevligt mejl från någon, men det resulterade endast i att jag blockerade vederbörande; jag lägger inte min energi på sådana personer.

Jag hade definitivt kunnat finna vänner på en sådan sajt om det inte vore för att dessa högst troligen traktade efter mer samtidigt som jag friendzonade dem, men jag avstod eftersom det inte kändes juste och jag inte var ute efter bekräftelse. För att hitta kärlek krävs det dock mer för mig - någon form av överraskningsmoment, möjligen - som verkligen inte finns på sådana sajter. Jag insåg det efter ett tag och stängde därmed ner profilen - därefter kärade jag ner mig i min nuvarande partner; ett slumpmässigt möte som kändes mycket genuinare än något annat som sker via de där dejtingsajterna-/apparna.
Citera
2016-07-09, 19:18
Medlem
Gayloard_Fokkers avatar
För att återgå till; "omöjligt att hitta någon på HP". Nej, träffade min tjej där för drygt 1 år sedan. Trots "ganska" så stor åldersskillnad - jag är 14 år äldre än henne - så fungerar det mycket bra.
Citera
2016-07-10, 18:15
Medlem
Fawfuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bockyboat
Nu var jag visserligen aldrig speciellt aktiv under den period jag fanns på HP, men min erfarenhet därifrån är inte att majoriteten är rötägg. Visst fanns det en del konstiga typer, men dessa var förhållandevis enkla att sålla ut. Jag satt mest och diskuterade med de jag tyckte var trevliga och hade något att komma med, om än inte intressanta för mig som pojkvänsmaterial så ändock som människor, och samtliga betedde sig riktigt bra och bemötte mig med respekt. Någon enstaka gång fick jag ett otrevligt mejl från någon, men det resulterade endast i att jag blockerade vederbörande; jag lägger inte min energi på sådana personer.

Jag hade definitivt kunnat finna vänner på en sådan sajt om det inte vore för att dessa högst troligen traktade efter mer samtidigt som jag friendzonade dem, men jag avstod eftersom det inte kändes juste och jag inte var ute efter bekräftelse. För att hitta kärlek krävs det dock mer för mig - någon form av överraskningsmoment, möjligen - som verkligen inte finns på sådana sajter. Jag insåg det efter ett tag och stängde därmed ner profilen - därefter kärade jag ner mig i min nuvarande partner; ett slumpmässigt möte som kändes mycket genuinare än något annat som sker via de där dejtingsajterna-/apparna.

Det låter ju iaf mer rimligt.

Håller med dig om att det saknas en del element i internetdejtingen. Det kan ju upplevas som konstlat och icke genuint som du säger. Lite för enkelt för att det ska ge riktig utdelning.
Brukar jämföra det lite med när man hyrde film på 90-talet med dagens on demand utbud. Man fick lägga ner lite mer arbete och i slutändan njöt man mer av filmen och fick därmed större utdelning.
Det är lättare än någonsin att komma i kontakt med potentiella partners pga internet, ändå verkar det gå i motsatt riktning.
Citera
2016-07-11, 13:49
Medlem
bockyboats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fawful
Det låter ju iaf mer rimligt.

Håller med dig om att det saknas en del element i internetdejtingen. Det kan ju upplevas som konstlat och icke genuint som du säger. Lite för enkelt för att det ska ge riktig utdelning.
Brukar jämföra det lite med när man hyrde film på 90-talet med dagens on demand utbud. Man fick lägga ner lite mer arbete och i slutändan njöt man mer av filmen och fick därmed större utdelning.
Det är lättare än någonsin att komma i kontakt med potentiella partners pga internet, ändå verkar det gå i motsatt riktning.

Jamen precis så! Det är självklart att resultatet blir som det blir när folk får för sig att de kan shoppa kärlek och beställa en person med diverse egenskaper istället för att lära känna personen och bli kär i den.
Citera
2016-07-17, 17:11
Medlem
NightWalker1s avatar
får inte heller nått napp på sidan. har flirtat, gillat bilder och profiler och mailat men inget napp.
är med på en annan sida också där det kostar att chatta och där är det hur många tjejer som helst som skriver till mig

har googlat på gratis sexdejt och alla sidor som kommer upp där är gratis men så fort man ska skriva ett mejl till nån så står det att man måste betala tips på andra sidor som är helt gratis men som funkar??
Citera
2016-07-17, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NightWalker1
får inte heller nått napp på sidan. har flirtat, gillat bilder och profiler och mailat men inget napp.
är med på en annan sida också där det kostar att chatta och där är det hur många tjejer som helst som skriver till mig

har googlat på gratis sexdejt och alla sidor som kommer upp där är gratis men så fort man ska skriva ett mejl till nån så står det att man måste betala tips på andra sidor som är helt gratis men som funkar??
Av min erfarenhet finns det inga sidor som fungerar.
Citera
2016-07-17, 19:44
Medlem
vasaduellers avatar
Lägg upp snyggare bilder. Snacka med tjejer där som du snackar med tjejer i verkliga livet (om du har framgång irl vill säga). Dock så tycker jag själv att hp är lite segt. Väldigt få snygga brudar, och även fula kan vara lite svåra. Badoo håller högre standard och jag upplever det lättare att få positiv respons och styra upp dejter. Men kanske är hp lite mer "seriöst", så att det är större chans för seriösa förhållanden, när man väl får ordentlig kontakt med någon.

För mig så vände det från att jaga till att jagas när jag ansträngde mig och la upp snyggare bilder. Och när jag själv började ragga "primitivt", lika enkelt som jag gjorde när jag var kring 20.
Citera
2016-08-18, 03:51
Medlem
De allra flesta, typ 99,5% på HP är sådana som ingen vill ha, som har blivit över. Alla mina vänner säger samma sak och jag har sett deras konversationer. Man ser på presentationen att de inte har minimiIQ, många har inte ens presentation och har de skrivit något är det rent dravel. Om du har en bra presentation så får du enkelt napp men den blir omedelbums kopierad av de mindre smarta och sedan får du massor av spökbesök. Sådana som vill kolla dig om du snackar med andra fast de har många parallella konversationer. Många är ute efter en sponsor för de inte har ingen egen talang eller kapacitet att ta sig vidare av egen kraft. För många år sedan testade jag den siten men som med alla gartis siter så är urvalet begränsat och utarmat. Min bästa vän berättade om en 47åring som utgav sig för att vara 40 och som hade en uppsjö med stories om hur hon inte gjort något annat än knullat men i utbyte mot gratis boende och hur hon blåste arbetsförmedlingen på 100k. En annan, "något överviktig" kurdiska ljög om att hon hade tagit examen men hade pluggat dubbla tiden, kunde varken laga mat, tvätta och var så lat att det låg tjockt med damm överallt. Ska jag vara ärlig är jag jävligt glad över att jag inte behövde tråla på internet och krogen för att hitta en kvinna för jag tror ärligt talat att där hittar man bara de ingen med hjärna vill ha. Skaffa dig vänner som du kan lita på och gör något tillsammans med dem istället för att lägga tiden framför datorn och kasta bort tid på blanka skott. Till slut hittar man någon trevlig som delar ens intressen istället för att synka ihop sig mot ett psykfall.
Citera
2016-08-18, 03:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vasadueller
Lägg upp snyggare bilder. Snacka med tjejer där som du snackar med tjejer i verkliga livet (om du har framgång irl vill säga). Dock så tycker jag själv att hp är lite segt. Väldigt få snygga brudar, och även fula kan vara lite svåra. Badoo håller högre standard och jag upplever det lättare att få positiv respons och styra upp dejter. Men kanske är hp lite mer "seriöst", så att det är större chans för seriösa förhållanden, när man väl får ordentlig kontakt med någon.

För mig så vände det från att jaga till att jagas när jag ansträngde mig och la upp snyggare bilder. Och när jag själv började ragga "primitivt", lika enkelt som jag gjorde när jag var kring 20.

Det är segt för att de snackar med många och har inte tid med dig. du kommer på tur om hon trålar på ditt namn och upptäcker att du har tillgångar av något slag. Det är därför de envisas att vilja veta vad du heter tidigt så att de kan göra avgränsningen tidigt. Jag har sett de bilder som mina vänner visat mig och hur de ser ut i verkligheten och det är som dag och natt. Så du kan lägga upp en skitbra bild men om hon är ful, fet och ett slagskott mentalt men har en "bra" bild och snodd presentation så är det bortkastad tid. Det är klart, allt beror på hur desperat man är och vilka valmöjligheter man har i verkliga livet. Jag är jävligt glad att jag sluppit internet dajting och kunnat navigera bort från alla bottenskrap, luder och allt sådant som ingen annan vill ha.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in