Citat:
Ursprungligen postat av
Fawful
Hur vanligt är det här egentligen? Om det kommer ifrån majoriteten män så kan man ju bara konstatera att det sitter mest knäppgökar på internetsidor och letar tjejer..
Nu var jag visserligen aldrig speciellt aktiv under den period jag fanns på HP, men min erfarenhet därifrån är
inte att majoriteten är rötägg. Visst fanns det en del konstiga typer, men dessa var förhållandevis enkla att sålla ut. Jag satt mest och diskuterade med de jag tyckte var trevliga och hade något att komma med, om än inte intressanta för mig som pojkvänsmaterial så ändock som människor, och samtliga betedde sig riktigt bra och bemötte mig med respekt. Någon enstaka gång fick jag ett otrevligt mejl från någon, men det resulterade endast i att jag blockerade vederbörande; jag lägger inte min energi på sådana personer.
Jag hade definitivt kunnat finna vänner på en sådan sajt om det inte vore för att dessa högst troligen traktade efter mer samtidigt som jag friendzonade dem, men jag avstod eftersom det inte kändes juste och jag inte var ute efter bekräftelse. För att hitta kärlek krävs det dock mer för mig - någon form av överraskningsmoment, möjligen - som verkligen inte finns på sådana sajter. Jag insåg det efter ett tag och stängde därmed ner profilen - därefter kärade jag ner mig i min nuvarande partner; ett slumpmässigt möte som kändes mycket genuinare än något annat som sker via de där dejtingsajterna-/apparna.