2015-10-20, 23:49
Medlem
Även tjejer som är ute efter att bli knullade av snyggaste mest spännande möjliga man kamoflerar sig som respektabla tills risken att bli avslöjad inför "samhället" avtar. Det är helt enkelt smartare för dom evolutionärt sett.
Citera
2015-10-20, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CDisciple
Även tjejer som är ute efter att bli knullade av snyggaste mest spännande möjliga man kamoflerar sig som respektabla tills risken att bli avslöjad inför "samhället" avtar. Det är helt enkelt smartare för dom evolutionärt sett.
Förstår typ nada.
Citera
2015-10-22, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vanno
Jag blev medlem i happypancake för några år sedan och för ett tag sedan skaffade jag privata bilder på mig själv. Jag är en ung man, hyfsad vuxenålder. Söker för det mesta äldre kvinnor, dock inte slitna. Delar med mig mina privata foton, har en kort konversation som inte mynnar ut i en dejt. Förstår inte liksom grejen. Först kan kvinnorna verka intresserade och sedan sluta svara. Ibland brukar vissa pausa sitt medlemskap om man förlorar kontakt, vilket är förståeligt, och andra gånger säger vissa kvinnor att jag ser ung ut vilket jag inte oftast håller med. Jag läste på bloggen att en övervägande majoritet som blir kontaktat är kvinnor, vilket kan förklara varför det är svårt för oss män att konkurrera sinsemellan för att övertyga någon kvinna på happypancake att gå ut på en dejt. Jag förstår inte bara varför det är såpass omöjligt. Jag undrar nu om någon sitter inne med ovärderlig tips om hur man kan gå runt problemet och övertyga och övertala någon kvinna att gå ut på en dejt?

Jag svara aldrig när killar inte ha profilbild och inte kan se bild, det känns som att han har nåt hemligheter och vem vill skriva till honom, man bryr sig inte.
Citera
2015-10-23, 17:57
Medlem
Till att börja med: Happypancake suger. Internet suger till att träffa tjejer. Man har i 99% av fallen lättare att träffa en tjej i verkligheten än via nätet även om man är ful och socialt inkompetent.

Det är typ bara 10% av killarna som ligger med 90% av tjejerna på dejtsidor.
Citera
2015-10-23, 20:48
Medlem
Onanizts avatar
Man plockar som regel trevligare brudar live än på nätet. Tipset är väsentligen detsamma; gör inte en så stor grej av det.
Senast redigerad av Onanizt 2015-10-23 kl. 20:49. Anledning: tarmsaft
Citera
2015-10-23, 23:33
Medlem
löls avatar
1. Online dating är kvinnans område.
2. En normal kvinna får 10-20 mail om dagen. Kan likna ett OS i att hålla reda på vem man pratar med.
3. Många jagar den perfekt och missar de som annars hade varit i deras skottlinje på krogen etc.
4. Pga ovanstående blir det bara en massa jagande och inget riktigt skott. Samma sak gäller männen.
Citera
2015-10-25, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raschii
Jag svara aldrig när killar inte ha profilbild och inte kan se bild, det känns som att han har nåt hemligheter och vem vill skriva till honom, man bryr sig inte.
Det var bra att veta, ur en tjejs perspektiv. Vad för andra kriterier sätter du upp?
Citera
2015-10-25, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uyomati
Till att börja med: Happypancake suger. Internet suger till att träffa tjejer. Man har i 99% av fallen lättare att träffa en tjej i verkligheten än via nätet även om man är ful och socialt inkompetent.

Det är typ bara 10% av killarna som ligger med 90% av tjejerna på dejtsidor.
Hur kommer det sig då att en av tio killar ligger med nio av tio tjejer?
Citera
2015-10-25, 16:57
Medlem
Så vad är slutsatsen här? Vad och hur ska jag göra för att träffa tjejer via nätet?
Citera
2015-10-26, 09:11
Medlem
Landsknechts avatar
Jag testar för tillfället att bara skriva "Hej " till en massa tjejer. Hittills har jag fått igång konversationer med 2st och åtminstone en av dem verkar vara intresserad. Det känns meningslöst att hitta på något fyndigt varje gång. Mitt resonemang är att en del kollar på profilbilden och presentationen och skriver tillbaka om intresse finns.

Det är antagligen inte optimalt, men jag vill inte slösa tid. Det är i alla fall bättre än ingenting.
Senast redigerad av Landsknecht 2015-10-26 kl. 09:14.
Citera
2015-10-26, 11:29
Medlem
lobstoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Landsknecht
Jag testar för tillfället att bara skriva "Hej " till en massa tjejer. Hittills har jag fått igång konversationer med 2st och åtminstone en av dem verkar vara intresserad. Det känns meningslöst att hitta på något fyndigt varje gång. Mitt resonemang är att en del kollar på profilbilden och presentationen och skriver tillbaka om intresse finns.

Det är antagligen inte optimalt, men jag vill inte slösa tid. Det är i alla fall bättre än ingenting.

Då kan du lika gärna klippa och klistra typ "Hej, pannkakor eller våfflor?"
Lite högre hitrate

Det läskiga är att man brukar kunna svara samma till alla om man är generell
typ 2. Mmm ok mkt sirap skareva
3. Våffelbuffe hos mig i helgen?

Skriver du till 30 får du några dejter och du lägger max 15 min på detta
Citera
2015-10-26, 16:09
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Landsknecht

Varför inte bara skriva något fyndigt och skicka till alla isåfall?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in