Resultat: Är SVT's val av Gina Dirawi som julvärd bra?
Ja
17,96%
109 röster
Nej
62,27%
378 röster
Vet inte, men det kanske blir bra
12,69%
77 röster
Tveksamt, tror inte det blir bra
7,08%
43 röster
2015-11-21, 15:21
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .RIHTT
Kan ni nämna någon vi haft efter Arne weise?...

Jag förstår inte er upprördhet.
Fan ordna med en hobby vettja, en ung tjej blir väl kul än lyssna på en gubbe som låter likadan i 40 år.
Det kallas för tradition, varför tror du de sänder Kalle Ankas jul varje år?
Jul är en tradition, och där ändrar man inte alltför mycket i onödan.
Citera
2015-11-21, 15:24
Medlem
Kleops avatar
Det är nästan så att det blir oundvikligt att ifrågasätta SVTs intentioner med detta val. Att hon är muslim och har brun hy gör mig inget, men jag tycker fortfarande att hon är ett konstigt val. Ska inte julvärden vara någon folkkär person som alla känner igen? Typ Ernst och Ingvar Oldsberg. Inte någon 24-åring som har hållit i Melodifestivalen ett år.
Senast redigerad av Kleop 2015-11-21 kl. 15:28.
Citera
2015-11-21, 15:24
Medlem
MsDoubelinas avatar
Finns väl ingen anledning att gnälla på Gina. Hon kommer gör det där lika bra/dåligt som nån annan.

Däremot kan man ju få gnälla lite över SVTs ständiga dubbelmoral. Om hon sagt samma saker om judar men hetat Anton eller Kalle så hade hon ju varit paria i SVT för alltid. (Och om Anton sagt samma sak om muslimer så hade det ju varit ännu värre). Sånt kan störa mej. Men det är ju SVTs extrema politisering som är galen. Inte Gina.
Citera
2015-11-21, 15:26
Medlem
hon är ju en flickspoling för tusan.
in med Berghagen till exempel, trygg och stabil...
Citera
2015-11-21, 15:28
Medlem
qups avatar
Fan vad löjligt av SD-politiker att börja gasta om borttynandet av svenska traditioner bara för att Dirawi råkar vara muslim. Det visar bara än en gång tydligt hur deras värdegrunder och ideologi bottnar i rasism.

Tror hon blir bra som julvärd.
Citera
2015-11-21, 15:29
Medlem
Knarkarjävlars avatar
Nu ska man alltså inte få fira jul i lugn och ro utan att bli påmind om det "nya Sverige" - tack som fan SVT! Men man har ju haft både flator och negrer innan, så varför inte en muslimtjej också?
Citera
2015-11-21, 15:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Avva66
Det kallas för tradition, varför tror du de sänder Kalle Ankas jul varje år?
Jul är en tradition, och där ändrar man inte alltför mycket i onödan.

Det är jul den 24 iår också och Kalle visas som vanligt och julvärdar har vi bytt titt som tätt senaste åren, hur bryts din tradition från förra året?
Citera
2015-11-21, 15:35
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SASE1
När får vi läsa den första motiveringen? Vad har ni för belägg för att Gina är ett "utmärkt val"? Hon är ju superblåst, ingen som har hört henne sända radio?

Och det sista, vad tror du?

Ja, så fantastisk är hon kanske inte men som julvärd räcker väl talangen.

SVT är nog främst PK är jag rädd.
Citera
2015-11-21, 15:38
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swecun
Det är jul den 24 iår också och Kalle visas som vanligt och julvärdar har vi bytt titt som tätt senaste åren, hur bryts din tradition från förra året?
Hittar de en bra värd så ska de hålla sej till den, men de har de ju inte gjort sedan Weises tid.
Jag tittar inte på skiten mer heller för den delen, men åsikter kan jag ju ändå ha.
Citera
2015-11-21, 15:51
Medlem
dayms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brukarbarapiller
Svt har sagt att se ska ha Gina Dirawi (muslim) som julvärd, hon har mottagit en massa hat. En SDpolitiker skrev: Nästa år blir det nog förbjudet att äta skinka också!
Är det så att svt försöker sudda ut våra traditioner?
Eller är hatet överdrivet?

Helt fel. Muslimer har inget med julafton att göra. Det ska vara Åkesson i rutan och inget annat, blev helt varm och mysig inombords när jag lyssnade till hans jultal förra året.
Citera
2015-11-21, 15:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Avva66
Hittar de en bra värd så ska de hålla sej till den, men de har de ju inte gjort sedan Weises tid.
Jag tittar inte på skiten mer heller för den delen, men åsikter kan jag ju ändå ha.

Åsikter ska ha man och håller med om att Arne har varit outstanding, men iår kanske vi hittat vår "nya weise" för en tid framöver! Så värt att slänga en flukt på SVT på jul
Citera
2015-11-21, 15:53
Medlem
NorthPorts avatar
Att bli julvärd är något man ska förtjäna genom en lång och framgångsrik karriär, även om SVT tidigare gjort ett par tveksamma val. Att då kvotera in en liten judehatande skitunge som dessutom inte ens firar jul är naturligtvis en självklarhet i Absurdistan nuförtiden.

Förresten, var det inte Gina som gjorde youtubekarriär på att gnälla om hur rasistiska vi svenskar var innan hon blev upptäckt av SVT? Hon är hursomhelst värdelös på alla sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in