Resultat: Är SVT's val av Gina Dirawi som julvärd bra?
Ja
17,96%
109 röster
Nej
62,27%
378 röster
Vet inte, men det kanske blir bra
12,69%
77 röster
Tveksamt, tror inte det blir bra
7,08%
43 röster
2015-11-20, 14:58
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Vem sjutton sitter och ser på tv på julafton? Det är väl bara ensamma åldringar utan släkt som har tid med detta? Det enda i tv-väg som jag ser på julafton är väl på sin höjd Kalle Anka. Vem som presenterar det spelar över huvudtaget ingen roll. Gina Dirawi firar ju inte jul så hon slipper missa sitt eget julfirande och kan ju jobba på julaftonskvällen precis som många andra invandrare, t.ex. bussförare etc.

Precis, tänk på alla ensamma (åldringar) med TV:n som enda sällskap.
Citera
2015-11-20, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DickeFix
Man blir skrämd över att så många reagerar så starkt på att Gina har muslimsk bakgrund. Hon ska ju bara tända adventsljus och påannonsera TV-program. Hon ska inte leda midnattsmässan i Rom!

Att hon har muslimsk bakgrund gör ju ingenting, att hon däremot är troende muslim spelar självklart roll. Att på en åtminstone delvis kristen högtid placera någon som är troende muslim blir ju lite märkligt, eller?

Såg dock nu att hon till Aftonbladet verkar sagt detta

Citat:
Att inte få fira jul med familjen känns lite tråkigt.
– Julen hos oss är lite helig. Vi får ta det dagen efter tror jag, säger hon.

Angående Bettan och Khadidje så är ju sådann humor inte speciellt ny. Åtminstone inte av det jag såg. Bettan fick mig att tänka på Tabita ifrån Mia och Klara...

https://www.youtube.com/watch?v=Lm7otjQDRM8

Förstår inte vad du menar med att det skulle vara "förbjudna stereotyper". Ända som är förbjudet är möjligen om det skulle vara en "svensk" som gör Khadidje.

Btw...annat klipp med Gina https://www.youtube.com/watch?v=ppyzVQFHnZQ
Citera
2015-11-20, 15:05
Medlem
Littons avatar
Wow

Innan beslutet kom kunde man läsa att Claes Eriksson var påtänkt. Vilket skulle vara ett värdigt val.

Men Gina Dirawi. Usch. Nu fick krisen ett ansikte. Olämpligare får man leta efter. Vilket hån mot alla äldre och kulturellt kunniga. Gina fullständigt personifierar den nya självgoda stilen, humorbefriad men flamsig. Och förefaller totalt sakna kultur eller kunskap.

Slå dig fram bara. Hänsynslöst.
Citera
2015-11-20, 15:13
Medlem
Gina Dirawi som julvärd, är det nåt att hata över?

Svt har sagt att se ska ha Gina Dirawi (muslim) som julvärd, hon har mottagit en massa hat. En SDpolitiker skrev: Nästa år blir det nog förbjudet att äta skinka också!
Är det så att svt försöker sudda ut våra traditioner?
Eller är hatet överdrivet?
Citera
2015-11-20, 15:14
Medlem
Claes Eriksson hade självklart varit ett betydligt bättre val på alla punkter.
Citera
2015-11-20, 15:15
Medlem
Bushsweedes avatar
http://www.dn.se/kultur-noje/film-tv...julvard-i-svt/

Citat:
Programledaren Gina Dirawi tjatade sig till uppdraget
Citat:
Till skillnad från många andra värdar som tilldelats uppdraget, tog Gina Dirawi saken i egna händer och ringde upp SVT själv, redan i april

På SVT tjatar man nu för tiden till sig jobbet som julvärd, vem blir nästa års gökunge som puttar de andra ur boet genom att gapa störst?

Citat:
”Jag ska göra det på mitt sätt”
– Jag vill göra det på mitt sätt. Det kommer att bli ett sagolikt tema.

Julafton, i år i sagotema, nästa år kör vi halloween-tema..
Citera
2015-11-20, 15:17
Medlem
Hon är ju muslim och firar antagligen inte julen, så på det sättet är det väl opassande.
Citera
2015-11-20, 15:19
Medlem
RonnyRasks avatar
Men Gina Dirawi är väl inte direkt känd för att göra en massa politiska utspel? Hon blev väl känd via sin blogg där hon faktiskt i viss mening skojjade och gjorde narr av muslimskt beteende och seder?
Citera
2015-11-20, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Är inte han kommunist?

Det har jag faktiskt ingen aning om, men en sökning tyder på det.

Citat:
Programledaren Gina Dirawi tjatade sig till uppdraget eftersom hon älskar julen.

Osmakligt. Tycker det är något som man ska bli utvald till, inte tjata sig till.
Citera
2015-11-20, 15:24
Medlem
ProfessorSlusks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonnyRask
Men Gina Dirawi är väl inte direkt känd för att göra en massa politiska utspel? Hon blev väl känd via sin blogg där hon faktiskt i viss mening skojjade och gjorde narr av muslimskt beteende och seder?
Det var förr. Tyckte också hon var rolig när hon fortfarande ansträngde sig innan hon blev känd men hon fick slut på material för lääääänge sedan och har glidit på att kopiera andra sen dess. Hennes utspel i sverige skramlar var bara ogenomtänkt och pubertalt. Gjort lite ont i en att se.
Citera
2015-11-20, 15:24
Medlem
whosgotthecracks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Man undrar ju vad hon har för hållhake på SVT?

I höst: Edit: Dirawi
I december: Musikhjälpen & julvärd
I vår: Melodifestivalen

Finns det inga andra? Hon är ju inte ens bra.

Hon sitter nog på en hel del mörka hemligheter om Hanna Stjärne
Citera
2015-11-20, 15:25
Medlem
RonnyRasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProfessorSlusk
Det var förr. Tyckte också hon var rolig när hon fortfarande ansträngde sig innan hon blev känd men hon fick slut på material för lääääänge sedan och har glidit på att kopiera andra sen dess. Hennes utspel i sverige skramlar var bara ogenomtänkt och pubertalt. Gjort lite ont i en att se.

Har ingen aning vad hon sysslat med sedan hon blev "känd". Kan du upplysa mig? Vad sa hon i Hela sverige skramlar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in