Resultat: Är SVT's val av Gina Dirawi som julvärd bra?
Ja
17,96%
109 röster
Nej
62,27%
378 röster
Vet inte, men det kanske blir bra
12,69%
77 röster
Tveksamt, tror inte det blir bra
7,08%
43 röster
2015-11-21, 14:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Anuslover
Men är du totalt tappad ?
Utveckla på vilket sätt mina åsikter gällande att HORAN Gina blir jul värd på något sätt är ett hån emot gamla människor. Dessa äldre i vårt land sitter säkerligen på Flashback och läser
Jag säger ju till dig att om jag hade blivit vald till jul värd så hade det varit ett hån och en skam för hela Sverige eftersom jag använder hårda och absolut inte är någon förebild.

Men det är väll inte det vi diskuterar, håll dig till sak!

Haha, det är ju du som är tappad som inte ens förstår vad jag säger. Antar att du har lika svårt för läsförståelse som du har för grammatik.

Det är inte dina åsikter gällande att Gina blir "jul värd" som är ett hån mot de gamla, utan att du totalt avvikit från det fina samhälle som dessa gamla du säger dig värna om lämnade åt dig och blivit en barbar som inte ens kan stava.
Citera
2015-11-21, 14:56
Medlem
Var det därför hon halverade näsan? Hon har tydligen vetat om det länge.
Citera
2015-11-21, 15:00
Medlem
Anuslovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av URBANARTS89
Haha, det är ju du som är tappad som inte ens förstår vad jag säger. Antar att du har lika svårt för läsförståelse som du har för grammatik.

Det är inte dina åsikter gällande att Gina blir "jul värd" som är ett hån mot de gamla, utan att du totalt avvikit från det fina samhälle som dessa gamla du säger dig värna om lämnade åt dig och blivit en barbar som inte ens kan stava.

Jag skriver väldigt snabbt därav särskrivning o.s.v.
Men du är ju bara totalt efterbliven!
Citera
2015-11-21, 15:01
Medlem
losfers avatar
Jag tar tillbaka vad jag sa tidigare, jag vill inte ha henne som julvärd. Nån som via instagram klagar på folk som bråkar via msn har inte alla hästar hemma.

"Under söndagen gav Gina Dirawi en motkommentar via sitt Instagramkonto, där hon menar att hennes kritik inte handlar om man ska få föra en debatt utan ”hur man hanterar en fråga på Sveriges största tv-kanal”.
Hon avslutar inlägget med en känga till Josefsson:
”/.../när blev vi tonåringar som bråkar på msn? Håll det på en värdig nivå istället.”
Citera
2015-11-21, 15:03
Medlem
prismahs avatar
De som gnäller över att det är en massa hat. Jag hoppas inte ni hade haft några problem med att jag hade lett en utav Muslimernas högtider isåfall? Dock inget jag har minsta intresse av men det är i princip samma sak. Hon är just muslim och firar ju inte ens jul. Så varför ska hon representera något hon inte egentligen vill ta del av?
Citera
2015-11-21, 15:05
Medlem
norrlandsguldares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rusellpeters
Men ditt ex var ju en antisemit som gillade valet avet Gina.

Mitt ex? Vad pratar du om?
Citera
2015-11-21, 15:05
Medlem
Offices avatar
Gina Driawi verkar lite småjobbig men är rätt snygg. Förstår dock inte vad hon har att göra som julvärd. Hon har 0 med traditionen att göra. Julen är en tradition och den firas just för att det är en tradition och då man gör som man alltid har gjort. Bortser man från traditionsbiten så finns det som jag ser det ingen större anledning alls att fortsätta fira julen.

Det finns förstås de som tycker att jag är tråkig när jag tycker att man ska hålla på traditionen jul, men vi har ju väldigt få sådana dagar kvar. SVT kan få vara multikulti 364 dagar om året liksom, måste allt vara nytt, modernt och multikulturellt? Kan man inte någon gång få lugna ned sig, äta sin sill och sina köttbullar och kolla på nån gammal gubbe eller gumma som utan hipstertendenser presenterar eftermiddagens tv-tablå?

Det är någon mani de har drabbats av på SVT, ingenting ska vara som det har varit, allt måste bytas ut.
Senast redigerad av Office 2015-11-21 kl. 15:07.
Citera
2015-11-21, 15:07
Medlem
Peripheryys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prismah
De som gnäller över att det är en massa hat. Jag hoppas inte ni hade haft några problem med att jag hade lett en utav Muslimernas högtider isåfall? Dock inget jag har minsta intresse av men det är i princip samma sak. Hon är just muslim och firar ju inte ens jul. Så varför ska hon representera något hon inte egentligen vill ta del av?

Hon kanske gillar julen även om hon är muslim. Vem fan orkar egentligen bry sig om religion?
Tror inte att många utav dom svenskarna som friar jul går till kyrkan och är med där på julaftonen. Så sluta och lipa om att hon har en annan religion och är julvärd.

Själv så hatar jag julen och skulle helst slippa att behöva träffa alla och vara glad.
Skulle hellre titta på när Gina Dirawi är julvärd. Hon är ju jävligt snygg och det är plus för en julvärd. Har aldrig sett på SVT på julafton förut med någon ordning. Men kan slänga ett öga den här gången bara för att hon just är snygg.

Tycker att SVT borde ha med mer snygga julvärdar i framtiden. Folk som vill ha tillbaka Arne Weise vill säkert mest det bara för att dom blir nostalgiska. Men för oss andra(som inte är 30+) så tycker man att en säck potatis hade varit ungefär lika intressant. Och är det ens någon som vet om han är kristen? Eller har gubbfan varit julvärd i alla dessa år och låtsats varit det?
Senast redigerad av Peripheryy 2015-11-21 kl. 15:18.
Citera
2015-11-21, 15:08
Medlem
FetFulElaks avatar
Ett nytt politiskt ställningstagande från "opartiska" SVT... Hjärntvätten blir allt mer ogenerat öppen.

Christer Sandelin kanske var upptagen - eller tror ni han tillfrågades?
Citera
2015-11-21, 15:12
Medlem
Dr.Spins avatar
Jag har försökt att hitta bra alternativ, men nästan alla kvinnliga programledare är ju fullkomligt efterblivna. Tänker på på alternativa kvinnliga representanter som Malou, Petra Mede, Belinda Olsson etc. Karin Adelsköld och typ Babben kan väl klassas som vettiga men sen börjar det bli svårt att hitta folk.

Letar man efter kvinniskor under 30 så kan man ju lika gärna ge upp.

I det avseendet är väl Gina Dirawi det bästa man kunde dra fram, skit samma om hon är muslim eller tror på spaghettimonster. Hon är iaf ingen extremistfanatiker (likt de flesta kuturfeminister de skulle ersätta henne med är).

Nu tror jag iofs att Bengt Magnusson är ett vettigare val, men uppenbarligen var det ung kvinna som stod på agendan och då är det Gina Dirawi.
Citera
2015-11-21, 15:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Anuslover
Jag skriver väldigt snabbt därav särskrivning o.s.v.
Men du är ju bara totalt efterbliven!

Ja, du skriver "jul värd" i 10+ inlägg för att du "skriver snabbt"
Citera
2015-11-21, 15:18
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Spin
Jag har försökt att hitta bra alternativ, men nästan alla kvinnliga programledare är ju fullkomligt efterblivna. Tänker på på alternativa kvinnliga representanter som Malou, Petra Mede, Belinda Olsson etc. Karin Adelsköld och typ Babben kan väl klassas som vettiga men sen börjar det bli svårt att hitta folk.

Letar man efter kvinniskor under 30 så kan man ju lika gärna ge upp.

I det avseendet är väl Gina Dirawi det bästa man kunde dra fram, skit samma om hon är muslim eller tror på spaghettimonster. Hon är iaf ingen extremistfanatiker (likt de flesta kuturfeminister de skulle ersätta henne med är).

Nu tror jag iofs att Bengt Magnusson är ett vettigare val, men uppenbarligen var det ung kvinna som stod på agendan och då är det Gina Dirawi.
Varför inte en äldre kvinna då? De är väl "diskriminerade" inom public service om några? Lyssna bara på P3; det är ju 80 % kvinnor i åldern 25-40, som ett exempel.

Nä hellre då en äldre dam. Finns många äldre skådespelerskor att välja på, knappast någon bristvara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in