Resultat: Är SVT's val av Gina Dirawi som julvärd bra?
Ja
17,96%
109 röster
Nej
62,27%
378 röster
Vet inte, men det kanske blir bra
12,69%
77 röster
Tveksamt, tror inte det blir bra
7,08%
43 röster
2015-11-21, 00:21
Medlem
Detta landet är så sneknullat att inget förvånar! Nu ska alltså en muslimjävel vara julvärd? Och hon firar inte jul själv? Haha. Det måste vara definitionen av ironi.

Sverige mår inte bra, Sverige är ett mycket sjukt land!
Citera
2015-11-21, 00:21
Medlem
Joliet-Jakes avatar
Hon ger inte sken av att vara muslim direkt. Tycker hon är helt ok, var bra i musikhjälpen men lite för pk stel.
Citera
2015-11-21, 00:29
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anuslover
Horan ska ju även leda melodifestivalen tydligen, nu får det fan räcka!
Hellre melodifestivalen än som julvärd alla dagar i veckan! Människan pratar ju för helvete rinkebysvenska! de som tittar på SVT under julen är:

* Gamla människor & Ensamma människor!
Detta är ett slag i ansiktet mot dessa och det gör mig förbannad!

Källa på att hon är prostituerad?

Gamla människor har säkert en VHS så kan de återuppleva dravlet bäst de vill utan yttre påverkan. Att slå på TVn är ett aktivt val. Gillar man inte vad man ser slår man av skiten. Vem fan är du att diktera villkor? Starta en egen julkanal om du är så jävla skitnödig.
Citera
2015-11-21, 00:32
Bannlyst
Kan ni nämna någon vi haft efter Arne weise?...

Jag förstår inte er upprördhet.
Fan ordna med en hobby vettja, en ung tjej blir väl kul än lyssna på en gubbe som låter likadan i 40 år.
Citera
2015-11-21, 00:39
Medlem
Sockerpappans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allanmadsen
bruden är ju fullt knullbar så

ja för fan säger jag

Citat:
Ursprungligen postat av Baseboll
Jag har läst mycket sjukt på flashback men det där tar fan priset, fy fan vad äckligt

haha Jag håller med allanmadsen, varför ska det alltid vara gamla gubbar för. Mycket bättre med en ung snygg tjej.

Sen om det skulle vara ett hinder att hon är muslim? nej det ser jag inte alls. Så länge hon själv firar Jul privat.

För det första så är inte Julen någon kristen högtid från början ändå(även om kristendomen försökt kidnappa Julen)

För det andra så har Julen för allra flesta svenskar ingen religiös innebörd.
För det tredje, är hon muslim så måste hon vara extremt, sekulariserad. Annars hade det varit emot hennes tro att bidra till hedniska firanden.

Kanske kan hon dessutom i kraft av sitt invandrarskap bidra till att fler invandrare firar jul, och det vore ju trevligt.
Jag ger absolut tummen upp för denna nyhet.
Senast redigerad av Sockerpappan 2015-11-21 kl. 00:43.
Citera
2015-11-21, 00:40
Medlem
Zasse2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Klart det finns många både troende och mindre troende (sk moderata muslimer om nu då moderata kristna) Väldigt många svenskar är fortsatt med i svenska kyrkan och där är just julen ett sätt att knyta an med traditioner som dopet, konfirmationen osv. Jag menar det handlar inte om att behöva vara djupt troende utan ett sätt att knyta an till den tro som präglar oss. Nu sätter man en troende muslim där som enligt sin egen lära inte ska fira julen hur fel blir inte det?!

Sverige är en av dem (om inte DEN) mest ateistiska staterna i världen. Vi ska vara på det klara med att för dem absolut flesta är julen en tradition som firas utan tanke på det kristna budskapet och Jesus läror. Den kristna tron har format Sverige även om vi i regel inte är djupt troende, absolut. Att svenskar är med i Svenska kyrkan har dock inget med tro att göra (återigen i dem absolut flesta fallen).
Det är sorgligt att Jesus budskap och läror uppmärksammas ytterst lite under juletiden. Julen har sönderkapitaliserats, Kalle Anka tycks vara större tradition än att bry sig om och umgås med dem man älskar.

Den kristna tron har alltså intet med julvärden att göra, det folk är arga över är att det är en muslim. De som mest klankar ned på kristendomen är ateister men dessa ska prompt fira jul ändå. Som sagt, julvärden är totalt irrelevant och en enorm icke-fråga.
Citera
2015-11-21, 00:41
Medlem
Anuslovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Källa på att hon är prostituerad?

Gamla människor har säkert en VHS så kan de återuppleva dravlet bäst de vill utan yttre påverkan. Att slå på TVn är ett aktivt val. Gillar man inte vad man ser slår man av skiten. Vem fan är du att diktera villkor? Starta en egen julkanal om du är så jävla skitnödig.

Jag har skrivit flera anledningar varför HORAN inte är lämplig som programledare för just detta uppdrag, du kan ju börja med att läsa dom innan. När det gäller att hon är en HORA så vet både du och jag att man i dagens samhälle kan kallas "HORA" utan att ta betalt, utan mer på sättet man beter sig och agerar. Det kan tex vara när man "slickar röv på sina chefer för att få vara jul värd" det är enligt mig en HORA! så nu har jag svarat dig på det.
Citera
2015-11-21, 00:43
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anuslover
Jag har skrivit flera anledningar varför HORAN inte är lämplig som programledare för just detta uppdrag, du kan ju börja med att läsa dom innan. När det gäller att hon är en HORA så vet både du och jag att man i dagens samhälle kan kallas "HORA" utan att ta betalt på sättet man beter sig och agerar. Det kan tex vara när man "slickar röv på sina chefer för att få vara jul värd" det är enligt mig en HORA! så nu har jag svarat dig på det.

Du har svarat, du har inte givit mig en källa.
Citera
2015-11-21, 00:45
Medlem
WhereIsRussias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joliet-Jake
Hon ger inte sken av att vara muslim direkt. Tycker hon är helt ok, var bra i musikhjälpen men lite för pk stel.

Hon verkar aldrig haft ett förhållande, åtminstone inte ett i offentlighetens ljus. Jag skulle tro att hon får leva som hon vill men att hon lovat farsgubben att inte ha föräktenskapligt samlag.

För övrigt får ni alla här inte stirra er blinda på att hon är muslim. Det skiter jag blanka fan i. Det enda, och största, problemet är att hon är ANTISEMIT. Hon borde inte ens få jobba kvar på TV.
Citera
2015-11-21, 00:47
Medlem
Anuslovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Du har svarat, du har inte givit mig en källa.

Källan på att hon slickat röv för att få jobbet?
Ja det är ju ingen hemlighet att de flesta på SVT tycker så och vet om detta:
http://www.expressen.se/tv/noje/gina...sjukan-pa-svt/

Någon källa på att hon bokstavligt horat för att få jobbet kommer från en säker källa på SVT!
Men mannen du vet att vi med säkra källor ALDRIG avslöjar dom, så tro vad fan du vill.
Citera
2015-11-21, 00:48
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zasse2
Sverige är en av dem (om inte DEN) mest ateistiska staterna i världen. Vi ska vara på det klara med att för dem absolut flesta är julen en tradition som firas utan tanke på det kristna budskapet och Jesus läror. Den kristna tron har format Sverige även om vi i regel inte är djupt troende, absolut. Att svenskar är med i Svenska kyrkan har dock inget med tro att göra (återigen i dem absolut flesta fallen).
Det är sorgligt att Jesus budskap och läror uppmärksammas ytterst lite under juletiden. Julen har sönderkapitaliserats, Kalle Anka tycks vara större tradition än att bry sig om och umgås med dem man älskar.

Den kristna tron har alltså intet med julvärden att göra, det folk är arga över är att det är en muslim. De som mest klankar ned på kristendomen är ateister men dessa ska prompt fira jul ändå. Som sagt, julvärden är totalt irrelevant och en enorm icke-fråga.

Ett belysande inlägg. Gnällfittorna i tråden vet inte ens vad de är upprörda över. Mest troligt att pengarna inte räcker till årets julklapp, vad det nu kan vara. Hoppas det är ett rejält kok stryk. Gina blir kalas, jag ska kolla på youtube postyule.
Citera
2015-11-21, 00:51
Medlem
WhereIsRussias avatar
Stirra er inte blinda på att hon är muslim. Det enda problemet med henne är att hon är antisemit
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in