Resultat: Är SVT's val av Gina Dirawi som julvärd bra?
Ja
17,96%
109 röster
Nej
62,27%
378 röster
Vet inte, men det kanske blir bra
12,69%
77 röster
Tveksamt, tror inte det blir bra
7,08%
43 röster
2015-11-21, 03:33
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HarmonicAce
Men firar inte jul så...

Vad är detta för gnäll? Hur mycket jul tror du Weise firade när han satt ensam i tv-studion varje år -72 till -02? Egentligen, att vara julvärd borde väl vara definitionen av att fira jul i denna tv-perverterade frosseri-högtid? Vad firar du själv? Det årliga badet och vörtbröd eller?
Citera
2015-11-21, 03:34
Medlem
IceEyess avatar
Föraktet bottnar kanske i att "opartiska" SVT har valt att utse en antisemit som julvärd.

För att citera Svensson Svensson: "Va fan är det där för ett jävla stolpskott? Var är Arne Weise?"
Citera
2015-11-21, 03:36
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GAMLE SVARTEN
Hon kanske kan ha på sig en snövit burka?

Varför skulle hon ha det? Har aldrig sett Gina i burka? Hur är din kommentar relevant?
Citera
2015-11-21, 03:38
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av trollgubben
Vilka trams det här hatet mot Gina att blir julvärd. Jag har gärna Gina som julvärd. Varför inte? Hon är assimilerad i det svenska samhället och verkar göra rätt för sig.
'

Som kanske hundra personer har påpekat i den här tråden: GD har ingen förankring i jultraditioner över huvud taget, hon kommer från ett hem där julen inte firades, där folk inte tänder några julstakar, ser storögt främmande eller flinande på julbockar och pepparkakor, där skinka ses som oren mat och där Koranen är den bok man har i sitt kulturella bagage, inte Bibeln.

Och man hör direkt när någon försöker låta som om de vet om hur det går till men egentligen inte har en susning, bara försöker gå igenom de rätta rörelserna i ett sällskap, säga rätt grejor för att falla in i gänget. Det har många av oss varit med om på fester, på tävlingar, på olika slags evenemang: om X inte vet vad det handlar om och inte har något naturligt sätt att förhålla sig så känns det som en tydlig, skavande biton direkt. Personen känner det också och försöker kompensera genom att tala med mera eftertryck och större gester, ofta med pinsamt resultat. Det är ungefär den skavande situation man kan förvänta sig kommer att inträffa med GD som julvärd, gång på gång.
Senast redigerad av HepCat-X 2015-11-21 kl. 03:44.
Citera
2015-11-21, 03:38
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IceEyes
Föraktet bottnar kanske i att "opartiska" SVT har valt att utse en antisemit som julvärd.

För att citera Svensson Svensson: "Va fan är det där för ett jävla stolpskott? Var är Arne Weise?"

Antisemit? Källa på det.

Arne har väl gjort tillräckligt, låt karln vara ifred.
Citera
2015-11-21, 03:41
Medlem
Anuslovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Antisemit? Källa på det.

Du tjatar om källor konstant!
Här har du källa och det finns fler!!! för det är inte första gången hon uttrycker förakt emot judar etc.

http://www.resume.se/nyheter/artikla...seras-av-expo/

Nöjd?

"Det är inte första gången som Gina Dirawi hamnar blåsväder av liknande anledningar. I november 2011 uppmärksammades tv-profilen för ett blogginlägg där hon skrev: "Israel tar efter Hitler"."
Citera
2015-11-21, 03:42
Avstängd
Citat:
Antisemit? Källa på det.

Googla bara. Hon gjorde antisemitiska uttalanden på sin blogg, och så sent som förra året skrev hon hyllande om en bok av en kille som hävdar att Förintelsen aldrig ägde rum, att den är en sionistiskt styrd myt. Privat anser hon ganska säkert att Israel är fienden och borde tvingas ner på knä, men det har hon haft vett att inte säga högt i offentligheten.
Citera
2015-11-21, 03:42
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
'

Som kanske hundra personer har påpekat i den här tråden: GD har ingen förankring i jultraditioner över huvud taget, hon kommer från ett hem där julen inte firades, där folk inte tänder några julstakar, ser storögt främmande eller flinande på julbockar och pepparkakor, där skinka ses som oren mat och där Koranen är den bok man har i sitt kulturella bagage, inte Bibeln.

Och man hör direkt när någon försöker låta som om de vet om hur det går till men egentligen inte har en susning, bara försöker gå igenom de rätta rörelserna i ett sällskap, säga rätt grejor för att falla in i gänget. Det har många av oss varit med om på fester, på tävlingar, på olika slags evenemang: om X inte vet vad det handlar om och inte har något naturligt sätt att förhålla sig så känns det som en tydlig, skavande biton direkt. Personen känner det också och försöker kompensera genom att tala med mera eftertryck och större gester, ofta med pinsamt resultat. Det är ungefär den skavande situation man kan förvänta sig kommer att inträffa med GD som julvärd, gpng på gång.

Så upplys oss. Vad är det för mystiskt med julen som hon aldrig kan förstå? Varför firar du jul? Läser ni i bibeln på julaftons kväll till minne av Jesus?

Svensk jul - mat, sprit, julklappar, tv, nostalgi, träffa folk. Varav sista punkten är enda av värde.
Citera
2015-11-21, 03:47
Avstängd
Citat:
Så upplys oss. Vad är det för mystiskt med julen som hon aldrig kan förstå? Varför firar du jul? Läser ni i bibeln på julaftons kväll till minne av Jesus?

Svensk jul - mat, sprit, julklappar, tv, nostalgi, träffa folk. Varav sista punkten är enda av värde.

I de kretsar hon kommer ifrån firar man inte jul över huvud taget, annat än att det är ledigt från skolan och att man slänger upp en måltid fetare än vanligt och massa godis. Hur svårt är det att fatta på en skala?
Citera
2015-11-21, 03:48
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anuslover
Du tjatar om källor konstant!
Här har du källa och det finns fler!!! för det är inte första gången hon uttrycker förakt emot judar etc.

http://www.resume.se/nyheter/artikla...seras-av-expo/

Nöjd?

"Det är inte första gången som Gina Dirawi hamnar blåsväder av liknande anledningar. I november 2011 uppmärksammades tv-profilen för ett blogginlägg där hon skrev: "Israel tar efter Hitler"."

Källor är bra när någon påstår något så vet man att vederbörande inte bara hittar på för att det ska passa dennes agenda.

Tack för länken.

Där står det bl a följande;

"Jag förstår att jag verkar naiv och ovetande, men det var jag faktiskt i den här situationen. Jag hade inte koll och nu vet jag bättre till nästa gång, man lär sig nått av allt. Ber om ursäkt om någon tog illa vid sig, för det var inte min avsikt", skriver hon på sin blogg.

I en försvarande kommentar till TT Spektra säger Gina Dirawi stämplats som antisemitisk hos många.

– Jag är 21 år och googlar du mitt namn kommer det fram "Gina - antisemiten". Det är inte kul, för jag tycker verkligen inte så, säger Gina Dirawi till TT Spektra och fortsätter:

– Absolut har jag ett ansvar. Ansvaret ligger i att man är medveten om att många läser det jag gör. Men folk har sina egna referensramar och tolkar det på sitt sätt. Det kan inte jag göra något åt.

Ger inte intrycket av att vara en hardcore-antisemit direkt.

Så nej, jag är inte nöjd. Vad menar du?
Senast redigerad av BallaKlava 2015-11-21 kl. 03:53.
Citera
2015-11-21, 03:50
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
I de kretsar hon kommer ifrån firar man inte jul över huvud taget, annat än att det är ledigt från skolan och att man slänger upp en måltid fetare än vanligt och massa godis. Hur svårt är det att fatta på en skala?

Det låter precis som en svensk jul. Vad fan firar du? Jesus eller?
Citera
2015-11-21, 03:51
Medlem
Anuslovers avatar
Citat:
Källor är bra när någon påstår något så vet man att vederbörande inte bara hittar på för att det ska passa dennes agenda.

Tack för länken.

Där står det bl a följande;

"Jag förstår att jag verkar naiv och ovetande, men det var jag faktiskt i den här situationen. Jag hade inte koll och nu vet jag bättre till nästa gång, man lär sig nått av allt. Ber om ursäkt om någon tog illa vid sig, för det var inte min avsikt", skriver hon på sin blogg.

I en försvarande kommentar till TT Spektra säger Gina Dirawi stämplats som antisemitisk hos många.

– Jag är 21 år och googlar du mitt namn kommer det fram "Gina - antisemiten". Det är inte kul, för jag tycker verkligen inte så, säger Gina Dirawi till TT Spektra och fortsätter:

Ger inte intrycket av att vara en hardcore-antisemit direkt.

Så nej, jag är inte nöjd. Vad menar du?

Du måste ju ha kraftiga problem!
Kan du något om psykologi överhuvudtaget?

1: Det är inte endast den gången hon uttrycker sig antisemitiskt!
2: Hur tror du själv att du skulle agera när du inser att din karriär och framtid var hotad? självklart gör hon en pudel och skyller ifrån sig och försöker släta över detta!
3: Spelar ingen roll vad vi säger du förstår inte grunden till att en muslim ska leda julfirandet på SVT när hon själv inte vare sig firar jul, äter skinka o.s.v.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in