Resultat: Är SVT's val av Gina Dirawi som julvärd bra?
Ja
17,96%
109 röster
Nej
62,27%
378 röster
Vet inte, men det kanske blir bra
12,69%
77 röster
Tveksamt, tror inte det blir bra
7,08%
43 röster
2015-10-20, 03:04
Citat:
Ursprungligen postat av Frolmlanst
Han dubbar dock in berättarrösten fortfarande varje år, så klar i bollen är han klart.
Just det påståendet har jag väldigt svårt att tro. Jag tror snarare att han dubbade berättarrösten en gång på sjuttiotalet och att man återanvänder ljudklippet år efter år.

Spontant tror jag att det blir Malena Ernman. SVT är i full panik nu. Bara det att julen är i antågande, en kristen högtid där man äter fläskkött och dricker alkohol, kommer väldigt olägligt mitt i asylkaoset där alla segel sätts för att välkomna så många muslimer som möjligt på så kort tid som möjligt. Därför måste man stämma i bäcken. Det måste enligt statsreligionen feminismens heliga bud om varannan damernas bli en kvinna i år, därför är alla män diskvalificerade. SVT-jönsarna lever likt all annan mediaelit i sin egen lilla bubbla av dårskap och verklighetsförnekelse så jag skulle inte förvånas om Ernman upplevs som en "stark antirasistisk röst" av de här människorna. För ett par år sedan satt floskelmaskinen Petra Mede och vurmade för mångkulturen i röd klänning, nu är det läge att skruva upp retoriken ännu ett par snäpp. Malena Ernman i en studio med någon slags ohelig blandning av jul med mellanösterntema är inte helt omöjligt. Hon pratar, närmast agiterar, om att julen är empatins och människokärlekens högtid och att vi nu ska skänka en tanke till alla de som bor i tält på Sveriges alla Reinfält. Därför blir det ingen Kalle i år, istället ska vi hälsa på Samira, en ung flicka från Syrien som firar julen i en sovsäck på Revingehed öster om Lund.
Citera
2015-10-20, 03:10
Det vore väl ändå på tiden att det blir en asylsökande?
En handplockad asylsökande från något random asylboende, men det borde verkligen hedra SVT?
Allt annat borde orsaka upplopp.
Citera
2015-10-20, 03:16
Medlem
Skriuws avatar
Allt annat än en låghalt, svart och rysktalande muslimsk dvärgfikus är oacceptabelt som julvärd.
Senast redigerad av Skriuw 2015-10-20 kl. 03:29.
Citera
2015-10-20, 03:16
Medlem
Jag hoppas på Edward Blom eller Morran Men det lär ju bara stanna vid en hjärtats önskning Ska jag gissa på riktigt så gissar jag på att det blir en kvinna, nån som synts en del i media i rätt sammanhang. Som några nämnt tidigare så kan det ju vara Malena Ernman eller Sanna Nielsen.
Citera
2015-10-20, 05:27
Medlem
thewellovedones avatar
Är julen fortfarande tillåten att fira i Sverige? jag trodde den var klassificerad som rasistisk och kränkande mot muslimer!
Det blir väl någon vidrig godhetsapostel med PK-extra-allt, som Malena Ernman, fast hade jag fått välja så hade en valfri Sd-politiker som Paula Bieler, Björn Söder, Mattias Karlsson eller Jimmie Åkesson tänt juleljuset i TV
Citera
2015-10-20, 05:59
Medlem
BrotherJohns avatar
Ge mig Filip Hammar. Jag kommer garanterat sitta bänkad då.
Citera
2015-10-20, 06:03
Medlem
Korders avatar
Edward Blom och Kalle Moraeus varannat år, i all framtid, tack.
Citera
2015-10-20, 06:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrotherJohn
Ge mig Filip Hammar. Jag kommer garanterat sitta bänkad då.

Skulle vara grymt kul att höra Fredriks kommentarer och tankar efter Filip blivit presenterad som julvärd. Med tanke på snacket innan Filips sommarprat.
Citera
2015-10-20, 07:16
Medlem
Ratis avatar
Edward Blom eller Lisa Syren.
Citera
2015-10-20, 07:20
Medlem
WorldTradeCenters avatar
Dags för Robin Paulsson nu
Senast redigerad av WorldTradeCenter 2015-10-20 kl. 07:22.
Citera
2015-10-20, 07:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eenez
Jag hoppas på Edward Blom eller Morran Men det lär ju bara stanna vid en hjärtats önskning Ska jag gissa på riktigt så gissar jag på att det blir en kvinna, nån som synts en del i media i rätt sammanhang. Som några nämnt tidigare så kan det ju vara Malena Ernman eller Sanna Nielsen.
Edward Blom är inget dåligt förslag men jag tror han är för traditionell. Han kan nog inte tänka sig att sitta i tv-studion och pladdra istället för att sitta hemma vid julbordet med familjen på julafton och sondmata sig själv med fett.

Alla förslag om asylsökande, extremfeminister, Jimmie Åkesson och till och med Malena Ernman är rätt fåniga. Det blir såklart någon riskfritt folkkär mellanmjölk som vanligt, precis som det ska vara.
Citera
Strychnos avatar

Moderatormeddelande

Postat av Strychno 2015-10-20, 08:20
Medlem
Det här är inte religionsforumet!
Inlägg om muslimsk religion kommer att raderas som OT.

Det är dock tillåtet att diskutera julvärden och om hon kan sköta jobbet pga. hennes religion.

//Moderator
Senast redigerad av Strychno 2015-11-20 kl. 12:02.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in