Citat:
Just det påståendet har jag väldigt svårt att tro. Jag tror snarare att han dubbade berättarrösten en gång på sjuttiotalet och att man återanvänder ljudklippet år efter år. 
Spontant tror jag att det blir Malena Ernman. SVT är i full panik nu. Bara det att julen är i antågande, en kristen högtid där man äter fläskkött och dricker alkohol, kommer väldigt olägligt mitt i asylkaoset där alla segel sätts för att välkomna så många muslimer som möjligt på så kort tid som möjligt. Därför måste man stämma i bäcken. Det måste enligt statsreligionen feminismens heliga bud om varannan damernas bli en kvinna i år, därför är alla män diskvalificerade. SVT-jönsarna lever likt all annan mediaelit i sin egen lilla bubbla av dårskap och verklighetsförnekelse så jag skulle inte förvånas om Ernman upplevs som en "stark antirasistisk röst" av de här människorna. För ett par år sedan satt floskelmaskinen Petra Mede och vurmade för mångkulturen i röd klänning, nu är det läge att skruva upp retoriken ännu ett par snäpp. Malena Ernman i en studio med någon slags ohelig blandning av jul med mellanösterntema är inte helt omöjligt. Hon pratar, närmast agiterar, om att julen är empatins och människokärlekens högtid och att vi nu ska skänka en tanke till alla de som bor i tält på Sveriges alla Reinfält. Därför blir det ingen Kalle i år, istället ska vi hälsa på Samira, en ung flicka från Syrien som firar julen i en sovsäck på Revingehed öster om Lund.