Resultat: Är SVT's val av Gina Dirawi som julvärd bra?
Ja
17,96%
109 röster
Nej
62,27%
378 röster
Vet inte, men det kanske blir bra
12,69%
77 röster
Tveksamt, tror inte det blir bra
7,08%
43 röster
2015-11-21, 02:42
Medlem
Anuslovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gowild
Spelar ingen roll vem som blir det. Sedan Arne Weise slutade har det bara gått utåt för julvärdarna. Inget man knappt lägger märke till eller bryr sig om. Nostalgin och den härliga julkänslan av att höra honom är sedan länge borta.

Inte helt sant, Ingvar Oldsberg levde utan tvekan upp till Weise!
Och är enligt mig den mest folkkära och best lämpade av dem alla!
Finns väll ingen här som kan säga att han gjorde ett dåligt jobb till skillnad från de övriga stolpskotten som försökt före eller efter dessa två legender.
Citera
2015-11-21, 02:46
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Toole
Ursäkta - sen när har du blivit julpolis? Alla dina kommentarer ang. om hur lite hon är värd att vara julvärd pga att hon inte vuxit upp med "julens tradition" ÄR befängda.

Hon, hennes släkt och den omgivning där hon växte upp firar inte jul överhuvud taget - annat än kanske som en ursäkt för mera shopping. Och uppgiften som julvärd handlar om mer än bara att påa Kalle Anka.

För övrigt är det SVT som är "julpolisen" och PK-polisen, men det har du väl inte fattat. Rekryteringen av Dirawi handlar om inkvotering och om att skicka en tydlig politisk och kulturell signal till tittarna, inget annat.
Senast redigerad av HepCat-X 2015-11-21 kl. 02:52.
Citera
2015-11-21, 02:47
Medlem
GurgelSvens avatar
Expressen var snälla och satte upp en poll på sin hemsida om man tycker att det var ett bra val utav julvärd eller inte.

In och säg ert!

I skrivande stund är 76% negativt inställda med 17.000 röster.
Citera
2015-11-21, 02:47
Medlem
GurgelSvens avatar
Expressen var snälla och satte upp en poll på sin hemsida om man tycker att det var ett bra val utav julvärd eller inte.

In och säg ert!

Citera
2015-11-21, 02:53
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anuslover
Inte helt sant, Ingvar Oldsberg levde utan tvekan upp till Weise!
Och är enligt mig den mest folkkära och best lämpade av dem alla!
Finns väll ingen här som kan säga att han gjorde ett dåligt jobb till skillnad från de övriga stolpskotten som försökt före eller efter dessa två legender.

Vad bra att du vet mer om någon annans nostalgiska känslor för något än personen själv. Du borde kanske bli julvärd så skulle du kunna diktera villkor för hur mycket alla ska tycka om dig? Du är fanimig helt jävla otrolig. God jul hursomhelst och fred på jorden.
Citera
2015-11-21, 03:01
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Hon, hennes släkt och den omgivning där hon växte upp firar inte jul överhuvud taget - annat än kanske som en ursäkt för mera shopping. Och uppgiften som julvärd handlar om mer än bara att påa Kalle Anka.

Som resten av svenska folket då. Jag gissar att du menar mat & sprit? Äh fan kör ett hologram av Weise. Lagomt smålullig som sig bör.

Citat:
För övrigt är det SVT som är "julpolisen" och PK-polisen, men det har du väl inte fattat. Rekryteringen av Dirawi handlar om inkvotering och om att skicka en tydlig politisk och kulturell signal till tittarna, inget annat.

Det kan handla om att hon är rolig och gör sig bra i rutan. För den fördomsfrie tittaren då vill säga. Har man redan bestämt sig så har man. Ditt inlägg handlar om att skicka en tydlig politisk och kulturell signal till läsarna, inget annat.
Citera
2015-11-21, 03:04
Medlem
trollgubbens avatar
Vilka trams det här hatet mot Gina att blir julvärd. Jag har gärna Gina som julvärd. Varför inte? Hon är assimilerad i det svenska samhället och verkar göra rätt för sig.
Citera
2015-11-21, 03:09
Medlem
trollgubbens avatar
Grattis Gina, jag tror du gör detta bra!
Citera
2015-11-21, 03:20
Medlem
HarmonicAces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trollgubben
Vilka trams det här hatet mot Gina att blir julvärd. Jag har gärna Gina som julvärd. Varför inte? Hon är assimilerad i det svenska samhället och verkar göra rätt för sig.

Men firar inte jul så...
Citera
2015-11-21, 03:22
Medlem
Anuslovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GurgelSven

In och säg ert!

Jag skriver gärna, men det vore ju bra om du kunde länka till sidan där man kan skriva sina åsikter gällande GD! För jag hittar ingen sådan sida!? Och är man tvungen att logga in med sitt Facebook konto?
Senast redigerad av Anuslover 2015-11-21 kl. 03:32.
Citera
2015-11-21, 03:24
Medlem
GAMLE SVARTENs avatar
Hon kanske kan ha på sig en snövit burka?
Citera
2015-11-21, 03:29
Medlem
BrotherJohns avatar
SVT är ju så fruktansvärt förutsägbara. Det blir nog bojkott ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in