Resultat: Är SVT's val av Gina Dirawi som julvärd bra?
Ja
17,96%
109 röster
Nej
62,27%
378 röster
Vet inte, men det kanske blir bra
12,69%
77 röster
Tveksamt, tror inte det blir bra
7,08%
43 röster
2015-11-20, 22:36
Medlem
Mich13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImovaneKungen
Vem bryr sig vad hon är eller inte..julen är bara ett kommersiellt påfund för att fylla våra tråkiga liv. Gina har tydligen varit rätt så "på" angående att få platsen som julvärd om jag förstår det hela rätt. Kan säga att det iaf är bättre än André Pops hahaha

Pops hade väl varit perfekt, eller?
Citera
2015-11-20, 22:39
Medlem
HerrGickhans avatar
Är det ingen på SVT som börjar fundera på att använda fler än ett fåtal personer för alla uppdrag? Vilket urbota trist val av julvärd. Visserligen kommer jag inte att titta på julvärden, men lika förbannat trist och enahanda.

Det är som med »humorprogrammen« där en handfull personer står för innehållet i 90 % av produktionerna. Sverige har ett »klickvälde« när det kommer till exponeringsmedia.
Citera
2015-11-20, 22:41
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av telefonforsaljaren
I intervjun i Aftonbladet berättar hon om sin största besvikelse. När hon var åtta år väntade hon och sin bror hela julafton på tomten. På kvällen fick hon veta av sin mor att tomten inte kommer till muslimer. Hennes vädjan om att bli julvärd kan nog vara ett sätt att fylla saknade om missade jular från uppväxten.

Kanske det men i sådana fall bör ju minst några tusen andra vara före henne i kön. Personligen anser jag att en julvärd måste uppfylla åtminstone ett kriterium och det är att vara inskriven i svenska kyrkan. Vad är det man annars firar? För inte är det Jesus födelse i alla fall.
Citera
2015-11-20, 22:48
Medlem
Mamarketels avatar
Stasi-TV skrämmer verkligen mig.

http://i.imgur.com/M1vvm0B.jpg
Citera
2015-11-20, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mich13
Pops hade väl varit perfekt, eller?

Nej inte för att jag precis bryr mig, men André Pops måste vara Sveriges tråkigaste person.
Citera
2015-11-20, 22:49
Medlem
tuffkatts avatar
Låt sonen Andreas Weise vara julvärd istället.
Citera
2015-11-20, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mamarketel
Stasi-TV skrämmer verkligen mig.

http://i.imgur.com/M1vvm0B.jpg

Tydligen många som sagt upp TV-licensen idag.
Citera
2015-11-20, 22:52
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Kanske det men i sådana fall bör ju minst några tusen andra vara före henne i kön. Personligen anser jag att en julvärd måste uppfylla åtminstone ett kriterium och det är att vara inskriven i svenska kyrkan. Vad är det man annars firar? För inte är det Jesus födelse i alla fall.

SVT är neutrala och har vare sig krav eller ambition att upprätthålla någon religiös tradition. Julen är sedan länge en kommersiell högtid, så argumentet om religion kan vi slänga på dyngstacken.

GD är olämplig av helt andra skäl än de religiösa. Det främsta skälet är att hon är tråkig och uttjatad.
Senast redigerad av HerrGickhan 2015-11-20 kl. 22:56.
Citera
2015-11-20, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Z0DIAC
Det är även värt att tro att vi inom några år, om inte nästa kommer att få se en homosexuell/transa som julvärd.

Det hade varit 10 gånger bättre än stolpskottet gina, fan vad dålig hon är...
Citera
2015-11-20, 22:57
Medlem
Zasse2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Det är extremt opassande. För de troende att få en muslim som sin ledsagare under denna viktiga dag. Betänk om en kristen hade lett muslimernas i något av deras heliga. Ok man kan vara öppen osv men just detta är ju att gå över gränsen så extremt så man finner inte ord för galenskapen. Att SVT inte har vett är en sak men Gina personligen som troende muslim borde faktiskt tackat nej inte bara utifrån respekt för kristendomen utan även sin egen tro.

Hur många troende sitter och glanar på TV på julafton och myser med julvärden? De flesta ser inte på Jude Anka utan umgås och bryr sig om familj och vänner vilket julen är menat till. Som sagt, sedan Arne Weise var julvärd är det ingen som bryr sig. Julvärden är totalt irrelevant.
Om det var en ateist skulle ingen klaga! Var Arne Weise kristen?
Citera
2015-11-20, 23:00
Medlem
Anuslovers avatar
Jag tycker det är helt obegripligt att Gina är årets julvärd!!
Detta är ett sätt för SVT att visa att man står bakom mångfald och denna kvinna är dessutom totalt överskattad och en fruktansvärd dålig programledare! Finns ett 50 tal andra betydligt bättre kandidater för detta traditionella mycket prestigefulla hedersuppdrag!

Jag hade hellre sett Soran Ismail istället för denna jävla tragiska Gina idioten!
Citera
2015-11-20, 23:00
Medlem
HunkAnsiktets avatar
Tycker detta är helt befängt på så många sätt och vis. Hon känns inte alls lämplig som kandidat för att vara julvärd.

Finns det något vi svenska folket kan göra för att påverka SVT till att ändra sig? Finns det något vi kan göra för att uttrycka vårt missnöje?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in