2016-03-13, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConradRLM
Plus i kanten för rättstavningen! Och ja, jag är rätt stolt över namnen faktiskt!

Nu ligger btw livesändningen från igår uppe på soundcloud: https://soundcloud.com/ingridochconr...-och-conrad-35

Tackar! Sitter och sparar lite för att kunna donera till I&C inom den kommande månaden, ingen jättesumma men känner verkligen att jag vill hjälpa till trots min patetiska ekonomi. Tack för föregående och kommande avsnitt
2016-03-13, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aktuellnutid
Finns väl olika teorier om vad som egentligen hände där vid uppbrottet. Men din oförmåga att se dem tyder på en inskränkt syn på saken

Varken Länsman eller Ingrid och Conrad har påstått att några direkta konflikter skulle vara orsaken till delning. Att du misstror dem bevisar snarare att du är onödigt konspiratorisk, de anledningar som angavs var helt resonliga och förståliga.

Men vad är dina spekulationer då, om det nu är så att jag missat något fundamentalt? Dela med dig, låter det rimligt tänker jag naturligtvis begrunda saken.
2016-03-13, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aktuellnutid
På tal om hur utlänningar beter sig.

Ni borde ta upp hur det är att vistas i förorten och om ni skulle vilja vara exemplariska bör ni ta er till förorten och se med egna ögon.

Själv finner jag mig mer och mer märka att det man kände förr när man var liten (det svenska) blir mer och mer extraordinärt så att säga. Nu cyklar jag en del och den vithet man förr såg överallt finns nu bara i de finare områdena. Här i Skåne dröser det av dessa till synes ensamkommande barnen. Av naturliga skäl har de tagit över offentlgia platser som bibliotek och centralstationer.

Men det jag kallar för extremt är ju ingenting. För i den riktiga förorten förekommer ju granatkastande mot polisen.

Så ta er nu till lite förorter och var lite krigsjournalister.

Om Conrad vågar

De behöver inte ta sig till dessa skithögar till förorter för att veta vad som föregår där. I&C hade kunnat få in tusentals vittnesmål om invandrarbegådda brott och osedligheter, varför skulle de behöva få granater i nyllet för att veta att de kastas i förorten som träden tappar löv?
Måste du befinna dig på månen för att veta att den finns? Nej, precis det behöver man inte. Så vad är poängen med din provokation av Conrad här? Du larvar dig lite väl mycket.
Senast redigerad av Ergmutt 2016-03-13 kl. 01:42.
2016-03-14, 02:53
Bannlyst
Conrad jag vet du är svag för auktoriteter och numera har en ny sektledare i form av Molyneux.
Hoppas du läser allt det som skrivs sägs emot honom.

Själv har jag en enormt utvecklad sensor för scamartists och dynga men vissa har ju inte det.
2016-03-18, 03:57
Medlem
Tyckte Conrads inlägg om naturen och stadsleverne den 11 mars var lite skumt. Folk levde tryggt innan de flyttade till städer, på gårdar och i mindre samhällen. De kom inte från någon jävla skog där de bodde i hydor och jagades av varg natt och dag

Man flyttade till städerna för att man var tvungen! Livslängden i en stad var mycket lägre än på landet pga all jävla smuts och skit som folk lämnade på gatorna, arbetet var mycket mindre säkert och farligt. Så nej, stadsbor längtade snarare tillbaka till gården och landet än något annat!
2016-03-18, 04:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ergmutt
Tyckte Conrads inlägg om naturen och stadsleverne den 11 mars var lite skumt. Folk levde tryggt innan de flyttade till städer, på gårdar och i mindre samhällen. De kom inte från någon jävla skog där de bodde i hydor och jagades av varg natt och dag

Man flyttade till städerna för att man var tvungen! Livslängden i en stad var mycket lägre än på landet pga all jävla smuts och skit som folk lämnade på gatorna, arbetet var mycket mindre säkert och farligt. Så nej, stadsbor längtade snarare tillbaka till gården och landet än något annat!

Conrads tyckande är ofta hämtat från det senaste han har läst och hört, därför kan det ofta bli lite konstigt med tyckandet.

/Aktuellnutid
2016-03-18, 04:05
Medlem
Ingrids shoppingfrossa var ganska rolig att höra om haha
2016-03-18, 04:17
Medlem
Åka till New York, nej det låter hemskt för en person hatar folkmassor och stök. Visst, det är nog väldigt imponerande att se alla skyskrapor m.m men det kommer aldrig slå klassisk europeiska stadsbyggnader eller ett öppet och fint landskap med friska vindar och dofter
2016-03-18, 04:20
Medlem
Svenska föräldrar är inte friska, de vägrar acceptera att deras barn kan uppföra sig illa i skolan. Det är extremt vanligt att föräldrar säger till lärarna "du ska inte tala om för mig hur mitt barn är!"...
2016-03-18, 11:34
Medlem
Citat:

Nej, inte från någon skog såklart men från bondgårdar där livet var jävligt hårt för att överleva. Kallt på vintern, varmt på sommaren, enformig mat, stenhårt från från tidig morgon till mycket sen kvälll. Sjukdomar och allmänt bajs. Om man inte var hyfsat rik då.

Citat:

Hur var man tvungen menade du? Man valde att flytta dit eftersom livet i staden var, trots allt, mycket bättre än på landet. Bättre betalt, kortare dagar, bättre bostäder och så vidare.

Om nu statsbor ville flytta tillbaka till landet och vara bonde så var det väl inget som hindrade dom från att göra det? Utveckla gärna!
2016-03-19, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConradRLM
Nej, inte från någon skog såklart men från bondgårdar där livet var jävligt hårt för att överleva. Kallt på vintern, varmt på sommaren, enformig mat, stenhårt från från tidig morgon till mycket sen kvälll. Sjukdomar och allmänt bajs. Om man inte var hyfsat rik då.

Hur var man tvungen menade du? Man valde att flytta dit eftersom livet i staden var, trots allt, mycket bättre än på landet. Bättre betalt, kortare dagar, bättre bostäder och så vidare.

Om nu statsbor ville flytta tillbaka till landet och vara bonde så var det väl inget som hindrade dom från att göra det? Utveckla gärna!

I och med storgodsägare och effektivisering av jordbruket där mindre marker slogs ihop blev många av med sitt jobb som bönder eller arbetare på markerna, samtidigt som de handelsstationer som dök upp och senare blev städer (i Sverige ofta startade av tyska Hansan som grundade bla Stockholm) erbjöd jobb. Då stack man naturligtvis dit där eftersom man behövde något att sysselsätta sig med för att förhindra att bli arbetslös och hamna helt utanför samhället.
Det är helt klart att både livet på landet och i staden var extremt hårt, vi som lever idag kan inte föreställa oss hur det var, men jag skulle kunna slå vad om att städerna var värre att bo i för majoriteten av folket. Skit, piss och spyor överallt, alkolister som gick runt och muckade gräl m.m.
För att inte nämna de extremt farliga jobb man hade i fabriker där man lätt kunde förlora liv och lem eller förstöra sina lungor med sot från kolen som man eldade med överallt.
På landet hade nog de flesta tillgång till ett utedass och tak över huvudet då alla på landet arbetade med något.
Senast redigerad av Ergmutt 2016-03-19 kl. 20:55.
2016-03-21, 13:51
Medlem
Citat:
I och med storgodsägare och effektivisering av jordbruket där mindre marker slogs ihop blev många...

Nu ska vi kanske inte gå OT, men jag vill bara ge dig rätt. Givetvis fanns det många faktorer som tvingade människor att flytta från bondgårdarna. Det som förr krävde 50 drängar krävde plötsligt bara 10.

Men, det var ju även så att mycket lockade med staden. Mer betalt, mindre slitsamt jobb, bättre bostäder, närheten till medicin och läkare och så vidare.

+ ingen jävla natur då såklart. =)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in