2016-03-12, 13:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ergmutt
Är du felskruvad? Conrad har inte stött ut någon. Men ja, välkommen tillbaka Ingrid.

Finns väl olika teorier om vad som egentligen hände där vid uppbrottet. Men din oförmåga att se dem tyder på en inskränkt syn på saken
2016-03-12, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aktuellnutid
Finns väl olika teorier om vad som egentligen hände där vid uppbrottet. Men din oförmåga att se dem tyder på en inskränkt syn på saken

Kan du möjligtvis utveckla dessa teorier lite mer? Genuint nyfiken på varför du tror dom kommit på dålig fot med varandra. Conrad och Ingrid lämnade väl för att dom ville starta ett eget lite mer frispråkigt projekt då RLM ofta gick genom manus och det var mycket klippningar m.m.

Det senaste programmet var bra. Ingrid pratade inget om islam vilket var lite av en överraskning. Dock tyckte jag det var lågt av Conrad att avbryta Jonas De Geer när han kom in på judarna och sätta munkavel på honom, det fick man minsann inte prata om. Fegt och lågt.
2016-03-12, 15:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TD-Mystic
Kan du möjligtvis utveckla dessa teorier lite mer? Genuint nyfiken på varför du tror dom kommit på dålig fot med varandra. Conrad och Ingrid lämnade väl för att dom ville starta ett eget lite mer frispråkigt projekt då RLM ofta gick genom manus och det var mycket klippningar m.m.

Det senaste programmet var bra. Ingrid pratade inget om islam vilket var lite av en överraskning. Dock tyckte jag det var lågt av Conrad att avbryta Jonas De Geer när han kom in på judarna och sätta munkavel på honom, det fick man minsann inte prata om. Fegt och lågt.

Hej Mystic.

Först vill jag dela med mig av mitt trackrecord. Kände länge på mig att det var brytning på grund innan de faktiskt bröt.

Vad jag misstänker är helt enkelt att Conrad "ville ta det vidare", minde oförblommerat så ville han ha mer makt över podden. Nu har han den makten.
Men nu tycker jag mig se ännu en glidning. Mer och mer libertarianister i podden. Vissa av de senaste avsnitten har varit som att lyssna på ettriga muffare.

Ja det med Jonas fick ju spinn i chatten. Många där som ville prata judar.
Sen vet jag att du inte kan banna från chatten Conrad så sluta låtsas
2016-03-12, 18:15
Avstängd
Offerviljas avatar
Den lilla flickan Conrad blev så rädd att hon kissade på sig när Jonas De Geer i det senaste avsnittet började prata om judar, haha...

Edit: 2:09:40 in i programmet kan ni höra detta:
https://soundcloud.com/ingridochconr...-och-conrad-35
Senast redigerad av Offervilja 2016-03-12 kl. 19:03.
2016-03-12, 21:27
Medlem
Citat:
Sen vet jag att du inte kan banna från chatten Conrad så sluta låtsas

Jodå, det går alldeles utmärkt och om du bara ger mig ditt användarnamn nästa gång så skall jag med glädje banna dig.
2016-03-12, 21:31
Medlem
Citat:

Men herregud. Hur tydliga skall jag, Länsman och Ingrid behöva bli? Saken har förklarats mycket tydligt. Vore roligt att höra vad det finns för teorier om detta, om det nu gör det, dock.
2016-03-12, 21:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ConradRLM
Men herregud. Hur tydliga skall jag, Länsman och Ingrid behöva bli? Saken har förklarats mycket tydligt. Vore roligt att höra vad det finns för teorier om detta, om det nu gör det, dock.

Har väl personligen bara kommit i kontakt med 1 kanske 2 teorier om detta. Men den jag presenterade ovan anser jag vara mest trolig. Absolut mest trolig.
Har Ingrid verkligen uttalat sig i frågan?

Vad vet vi om påtryckningsmedel i den här härvan. Finns sådana
2016-03-12, 21:35
Medlem
Citat:
Har väl personligen bara kommit i kontakt med 1 kanske 2 teorier om detta. Men den jag presenterade ovan anser jag vara mest trolig. Absolut mest trolig.
Har Ingrid verkligen uttalat sig i frågan?

Vad vet vi om påtryckningsmedel i den här härvan. Finns sådana

Oj, missade helt att det var du som skrivit. Dig orkar jag inte har någon som helst diskussion med.
2016-03-12, 21:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ConradRLM
Oj, missade helt att det var du som skrivit. Dig orkar jag inte har någon som helst diskussion med.

Tråkigt! Samma metod som Mattias Karlsson! Yttrandefrihet Conrad. Do you do it? Eller är de tmunkaveln som dras runt
2016-03-12, 21:45
Medlem
Enydrions avatar
Lyssnade på Martin avsnittet igår, intressant, minns särskilt att staten har en tendens att växa i all oändlighet (tills den brakar ihop) passar ju in med aftonbladet senaste dagarna då både Daniel Swedin och Patrik Lundberg vurmat för skattehöjningar senaste dagarna

Edit: angående rökning så är ju en viktig sak passiv rökning, alltså att omgivningen påverkas...
Senast redigerad av Enydrion 2016-03-12 kl. 22:07.
2016-03-12, 22:05
Medlem
Sweetiepies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Lyssnade på Martin avsnittet igår, intressant, minns särskilt att staten har en tendens att växa i all oändlighet (tills den brakar ihop) passar ju in med aftonbladet senaste dagarna då både Daniel Swedin och Patrik Lundberg vurmat för skattehöjningar senaste dagarna
Det är så otroligt tragiskt. Höjd skatt löser allt enligt folk vilsna i vänstertanken. Läs på lite om ekonomi och se er runt i världen så ser ni att de länder med allra bäst skola, sjukvård för alla är de med lägst skatt och ekonomiskt frihet. De borde också läsa på om lafferkurvan som visar på att efter en viss nivå av skattenivå så minskar skatteintäkterna istället.

Vi har ju faktiskt i dag redan 75% ungefär i skatt på en vanlig arbetare om man räknar med allt, men tydligen är inte detta tillräckligt, vi måste ha mer för att lösa problemen.

Har de någonsin tänkt tanken att minska statens utgifter också är ett bra sätt att öka pengar till välfärden? Alltid är det HÖJA HÖJA skatten som är lösningen. ALDRIG spara på onödig skit. Lägg ner Arbetsförmedlningen och Migrationsverket så får vi genast otroligt många miljarder att lägga på sådant som staten kan hålla sig till, skol, vård och omsorg för Svenska folket.

Jag blir rent ut sagt provocerad av sådana "debatt-artiklar". Det är ute med oss
Senast redigerad av Sweetiepie 2016-03-12 kl. 22:07.
2016-03-12, 22:12
Bannlyst
På tal om hur utlänningar beter sig.

Ni borde ta upp hur det är att vistas i förorten och om ni skulle vilja vara exemplariska bör ni ta er till förorten och se med egna ögon.

Själv finner jag mig mer och mer märka att det man kände förr när man var liten (det svenska) blir mer och mer extraordinärt så att säga. Nu cyklar jag en del och den vithet man förr såg överallt finns nu bara i de finare områdena. Här i Skåne dröser det av dessa till synes ensamkommande barnen. Av naturliga skäl har de tagit över offentlgia platser som bibliotek och centralstationer.

Men det jag kallar för extremt är ju ingenting. För i den riktiga förorten förekommer ju granatkastande mot polisen.

Så ta er nu till lite förorter och var lite krigsjournalister.

Om Conrad vågar

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in