2016-03-07, 00:17
Medlem
Run3s avatar
Ni har inte funderat på att ha någon form av prenumerationstjänst/månadsbetalning? Tack För Kaffet har något de kallar Poddkassan http://tackforkaffet.se/poddkassan/ där man kan gå med och stötta dem med en peng i månaden. Lägsta föreslagna alternativet där är 20kr, vilket jag tänker mig de flesta kan betala. Kanske vore något för er också. Hos TFK började det som enbart ett sätt för lyssnare att stötta podden utan att få något speciellt tillbaka, men numera har de också en privat Facebook-grupp för Poddkassan-medlemmar där lite extramaterial och tävlingar dyker upp.
2016-03-07, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Ganska säker på att jag laddat ner avsnitt från andra poddar som ligger på soundcloud utan att vara inloggad, så det måste väl gå att ändra isf?

Jag laddar ner från soundcloud, men kan hända att man behöver ett konto. Ibland ser jag inte nedladdningsknappen men då tror jag det beror på att filen inte är processerad.
2016-03-07, 01:49
Medlem
Klart man ska få röga ute... Att bannlysa rökning på alla krogar, barer eller helt enkelt utomhus om du inte är på din egen mark är ju bara idiotiskt (är inte själv rökare). Kan dock tycka det är bra att reglera rökning på busshållplatser m.m, inte för att det kommer ha effekt, men det finns ju vissa idioter som röker i onödigt trånga utrymmen om dessa fått lite böter då och då hade det varit skoj.

Men detta är en del av statens försvar. Mot vad? Jo, mot alla de jävla gifter som företag och industri släpper ut för att inte nämna varje gång ett kärnkraftverk sprängs och ökar strålningen brutalt på hela norra klotet (Fukushima). Vi hör aldrig om strålningen från detta och dess effekter, i USA har man t.o.m gått ut och ökat den dos strålning man påstår sig vara ofarlig. My ass!

Allt för att VI som medborgare ska få hela skulden på våra axlar, medan politikerna och storföretagen spottar och pissar ut mer skit än någonsin förr!

Jag bor själv i en stad som alltid lockat till sig företag som svinar ner naturen, och särskilt havet, men varje gång ett företag ertappas med utsläpp betalar de vite till någon del av etablissemanget sen är det inte mer med det. Tydligen ska inte offren, dvs folket, få någon ersättning för att vi levt i förgiftade miljöer... Rövhål i kostymer som skyller allt på individen, medan farsan staten och hans polare företagen kan göra vad som helst
2016-03-08, 19:39
Medlem
Fan Conrad du skulle ha förvarnat att Golden One skulle vara med. Jag vill gärna höra vad han tycker om den naturliga nationalismen i Irland och synen på den, kontra den svenska.

Irländarna är stolta över att vara just irländare och de är inte rädda för att uttrycka det. Och det är inte ovanligt att band som spelar på pubbarna spelar nationalsången innan det är dags att gå hem på kvällen. (En förbannat trevlig tradition som borde införas på svenska pubbar som har trubadurer.) I Irland är det alltså inte bara i sportsammanhang som det är OK att älska sitt land.

Bjud gärna in honom igen (inte i ett nyhetssvep då kanske). Speciellt nu när det är 100-årsjubileet i år sen Irland krigade sig loss från engelsmännen kan det vara intressant.
2016-03-08, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mike70
Fan Conrad du skulle ha förvarnat att Golden One skulle vara med. Jag vill gärna höra vad han tycker om den naturliga nationalismen i Irland och synen på den, kontra den svenska.

Irländarna är stolta över att vara just irländare och de är inte rädda för att uttrycka det. Och det är inte ovanligt att band som spelar på pubbarna spelar nationalsången innan det är dags att gå hem på kvällen. (En förbannat trevlig tradition som borde införas på svenska pubbar som har trubadurer.) I Irland är det alltså inte bara i sportsammanhang som det är OK att älska sitt land.

Bjud gärna in honom igen (inte i ett nyhetssvep då kanske). Speciellt nu när det är 100-årsjubileet i år sen Irland krigade sig loss från engelsmännen kan det vara intressant.

Du har väl inte missat min intervju med honom? Vi talade förvisso inte om nationalismen i Irland men om mycket annat:

https://soundcloud.com/ingridochconr...the-golden-one
2016-03-09, 01:40
Medlem
Det med rökning som du Conrad diskuterade med Martin i #34 (ja, ligger lite efter med poddarna...) så är det väl så att nikotin har effekt på så sätt att du blir lugn av det. Jag vet ej dom du rökt en cigarr men om du röker en cigarr av rätt styrka för att påverka dig kan du bli snurrig eller yr på ett sätt som liknar alkohol.

Så jag tror att det har effekt och lugnar en person, även en som inte redan är beroende och får sin fix. Sen är det även så att det är stor skillnad på rökning och rökning, de som röker cigarr då och då eller pipa gör det för avslappningsyften vilket då också blir lättare om du fyller på med en lagom dos nikotin. Med andra ord är det hälsosamt att röka en pipa ibland om det hjälper dig att slappna av och värva ner, det blir en form av meditation. Och eftersom cigarr/piprökning endast är munblåss så blir mängden rök i lungorna inte heller särskilt stor om du nu inte sitter i ett rum utan ventilation med 50 andra rökare alltså.
2016-03-10, 02:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConradRLM
Du har väl inte missat min intervju med honom? Vi talade förvisso inte om nationalismen i Irland men om mycket annat:

https://soundcloud.com/ingridochconr...the-golden-one

Se där! Tackar!
2016-03-10, 13:23
Medlem
Run3s avatar
Har äntligen lyssnat färdigt på Martin-avsnittet nu. Kul att både Daniel Friberg och Jonas De Geer ringde in för att snacka! Det var också intressant att få lite insight i Conrads ekonomi och framtidsplan för Ingrid & Conrad. Jag tror det hade varit bra med någon tjänst för månadsbetalningar, typ Patreon, Paypal, Amazon, Flattr eller PayEx (Tack för Kaffet använder PayEx); vet inte vad som är enklast/billigast för oss svenskar.

No Agenda http://www.noagendashow.com/ har månadsdonationer men också engångsdonationer. Det de gör med engångsdonationerna är att de redovisar de över en viss nivå i programmet och läser upp somligas brev, osv. Så man får inget extra content, men man får sitt namn uppläst och ibland också sitt brev uppläst.
Senast redigerad av Run3 2016-03-10 kl. 13:30.
2016-03-11, 20:37
Bannlyst
Bra att Ingrid är tillbaks!

Var rädd där ett tag att Conrad hade varit ingång med sina intriger och stött ut Ingrid såsom det gick med Länsman.

Stå på dig Ingrid din röst behövs!

Tino delar inte de rasistiska åsikterna, han har själv sagt att moderaterna är hans parti. Och att SD:are är bondlurkar.

En liten sidnotis är att han knullar ungt nu
2016-03-12, 04:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aktuellnutid
Bra att Ingrid är tillbaks!

Var rädd där ett tag att Conrad hade varit ingång med sina intriger och stött ut Ingrid såsom det gick med Länsman.

Stå på dig Ingrid din röst behövs!

Tino delar inte de rasistiska åsikterna, han har själv sagt att moderaterna är hans parti. Och att SD:are är bondlurkar.

En liten sidnotis är att han knullar ungt nu

Är du felskruvad? Conrad har inte stött ut någon. Men ja, välkommen tillbaka Ingrid.
2016-03-12, 04:21
Medlem
Tycker alltid Conrad låter så stolt varje gång han nämner att han och frugan har en katt vid namn Konrad Det är lite roligt faktiskt, och namnet Åke på ett katt är också ganska ovanligt skulle jag gissa
2016-03-12, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ergmutt
Tycker alltid Conrad låter så stolt varje gång han nämner att han och frugan har en katt vid namn Konrad Det är lite roligt faktiskt, och namnet Åke på ett katt är också ganska ovanligt skulle jag gissa

Plus i kanten för rättstavningen! Och ja, jag är rätt stolt över namnen faktiskt!

Nu ligger btw livesändningen från igår uppe på soundcloud: https://soundcloud.com/ingridochconr...-och-conrad-35

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in