2018-02-10, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JonasInde
Svårt att se att det kommer bli ett kul och vettigt segment att lyssna till hur det monstruöst stora fläskbärget Magnus tillsammans med myggan Conrad tränar och om deras livsstil i övrigt. Skulle kanske vara mer passande med en podd där Dan Eriksson pratar knödel, schnitzel, bratwurst och weissbier.

Hehe jo...
Conrad är så otroligt lättpåverkad.

Nu har han kört 10 gympass (vilket är bra för vem som helst, no shit Einstein).
När han själv äntligen börjat träna så är det så mycket snack om hur fantatiskt blå himlen blir, hur snön knarrar under skorna och hur bra han mår.
Han hänger i gymmet i 3 timmar (!!) och skall filma sina marklyft.

Precis samma snack som när han läst någon bok om LCHF-dieten (på en flygresa) och slutade käka bröd. Mjöl var djävulens påfund.
Allt blev så fantastiskt och han mådde så bra bara dagar efter. Alla skulle sluta äta bröd omedelbart och må såååå mycket bättre.

Även när han lyssnade på Frihetsfaxen, då var det bara "non-agression principle" och anarkokapitalism som gällade. Han köper allt rätt av, utan något eget tänkande.

Oerhört tröttsamt.

Att höra smällfeta Söderman berätta om vikten av träning behöver knappast kommenteras.

Får ända säga att börja träna är det bästa Conrad gjort på länge, good for him.
Hoppas han håller igång.

Nästan varennda jäkel jag känner går till gymmet, lite pinsamt om han måste göra sitt eget gymmande till någon nationell angelägenhet som något litet Instagram-luder.
2018-02-10, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
I podden Vita Pillret gjorde de ett avsnitt där de pratade klädsel och mode, och ett annat om manosfären, och i podden Generation Z har de pratat om hur man ska spara pengar på mat. Det måste inte enbart handla om träning och att stoppa i sig schnitzlar mellan seten. Sedan måste det inte heller enbart vara I&C och Motgift; det finns säkert folk inom Det Fria Sverige som kan ge ytterligare perspektiv.

De hade även ett långt samtal om mode, klädsel etc i Motgift med The Golden One.
Man skall prioritera kläder, ha en perfekt åtsittande T-shirt istället för att ha 10 st vanliga urtvättade tröjor.

Köpa en skräddarsydd kavaj istället för någon billig Dressman-skit.
Folk i chatten blev irriterande på att det var lite väg bögigt.

Tycker även jag att det blev lite väl mycket, men det är ändå intressant och bra att det tas upp. Självklart skall man klä sig någorlunda propert och hålla sig i form. Man behöver dock inte vara något jävla modelejon.

Dans kavaj säger allt om hans eget modemetande här
https://www.detfriasverige.se/foreni...e-ar-lanserad/

Lånat av farsan eller? Kolla ärmarna
Conrad...ja inga kommentarer.
2018-02-10, 19:41
Medlem
Supersoldats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Landos
De hade även ett långt samtal om mode, klädsel etc i Motgift med The Golden One.
Man skall prioritera kläder, ha en perfekt åtsittande T-shirt istället för att ha 10 st vanliga urtvättade tröjor.

Köpa en skräddarsydd kavaj istället för någon billig Dressman-skit.
Folk i chatten blev irriterande på att det var lite väg bögigt.

Tycker även jag att det blev lite väl mycket, men det är ändå intressant och bra att det tas upp. Självklart skall man klä sig någorlunda propert och hålla sig i form. Man behöver dock inte vara något jävla modelejon.

Dans kavaj säger allt om hans eget modemetande här
https://www.detfriasverige.se/foreni...e-ar-lanserad/

Lånat av farsan eller? Kolla ärmarna
Conrad...ja inga kommentarer.

Har du länk till det avsnittet med The Golden One? Håller med dig förövrigt. Dans, Conrads och Magnus kläder är bedrövliga.
2018-02-10, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Supersoldat
Har du länk till det avsnittet med The Golden One? Håller med dig förövrigt. Dans, Conrads och Magnus kläder är bedrövliga.

Det är i avsnittet 6 November 2017. Vet inte om det är medlemsexklusivt.

Jag menar inte att klanka ner på hur folk klär sig. Jag låter så jävla negativ ibland, men är bara så trött på allt hycklande och all dubbelmoral.

Det blir bara lite lustigt när dessa modelejon trycker på vikten om bra åtsidande t-shirts, skräddarsydda kavajer för att sedan själva klä sig som mellanstadiebarn på maskerad i bilden på DFS-styresle. Dans kavaj återigen.

Fan klä er snyggt, rent och propert det räcker så.
The Golden Ones mode-guide skiter jag faktiskt i.
2018-02-11, 13:56
Medlem
Vargfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Landos
Det är i avsnittet 6 November 2017. Vet inte om det är medlemsexklusivt.

Jag menar inte att klanka ner på hur folk klär sig. Jag låter så jävla negativ ibland, men är bara så trött på allt hycklande och all dubbelmoral.

Det blir bara lite lustigt när dessa modelejon trycker på vikten om bra åtsidande t-shirts, skräddarsydda kavajer för att sedan själva klä sig som mellanstadiebarn på maskerad i bilden på DFS-styresle. Dans kavaj återigen.

Fan klä er snyggt, rent och propert det räcker så.
The Golden Ones mode-guide skiter jag faktiskt i.
Denna feta korvfingrade Dan skulle verkligen behöva lära sig att klä sig propert om han nu ska klanka ner på andra människor ja. Vad jag minns så hade han då tvärtemot för korta ärmar på kavajen när han var med i Svenskarnas Parti. Och skulle vara med på bild med partistyrelsen. Verkar inte han någon större koll själv på hur man klär sig
Senast redigerad av Vargfar 2018-02-11 kl. 13:58.
2018-02-11, 14:12
Medlem
Vargfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Hon borde gå på mediaträning. Eller charmkurs. För det är illa när människor som är helt inställda på att tycka om/respektera/hylla en person, ändå känner sig anti efter ett möte IRL... Hur ska hon då kunna omvända några politiska motståndare..?
Precis. Glad att jag sade upp mitt medlemskap i Det Fria Sverige. Ingered Och Cuntrad tillhör den typen av icke pålitligt folk som i tattarstill om det hade varit tidigt nittonhundratal fortfarande hade åkt runt i häst och vagn och försökt sälja kattguld till folk. Och det är inte något som jag förknippar med ledarskap för ett folks fortsatta överlevnad.
Senast redigerad av Vargfar 2018-02-11 kl. 14:35.
2018-02-11, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JonasInde
Svårt att se att det kommer bli ett kul och vettigt segment att lyssna till hur det monstruöst stora fläskbärget Magnus tillsammans med myggan Conrad tränar och om deras livsstil i övrigt. Skulle kanske vara mer passande med en podd där Dan Eriksson pratar knödel, schnitzel, bratwurst och weissbier.

Tändstickan Conrad tillsammans med dessa korvar är inget vinnande concept. Ingrid är fin och så men inte så vackert när hon söp live.

Så trött på att Lillis slänger ur sig smaskiga saker och sen supersnabbt byter ämne för att inte löpa linan ut. Har börjat dra ner rejält på denna podd. Verklighetschecken kör jag hellre.
2018-02-11, 23:07
Medlem
svettigafettsvinets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vargfar
Precis. Glad att jag sade upp mitt medlemskap i Det Fria Sverige. Ingered Och Cuntrad tillhör den typen av icke pålitligt folk som i tattarstill om det hade varit tidigt nittonhundratal fortfarande hade åkt runt i häst och vagn och försökt sälja kattguld till folk. Och det är inte något som jag förknippar med ledarskap för ett folks fortsatta överlevnad.

Vilken nutida medieproduktion tycker du är bra och värd att stödja och lyssna på?
2018-02-11, 23:12
Avstängd
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svettigafettsvinet
Vilken nutida medieproduktion tycker du är bra och värd att stödja och lyssna på?
Vad tycker du är så bra med podcasten Ingrid & Conrad?
2018-02-11, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Supersoldat
Conrads och Magnus kläder är bedrövliga.

Conrad vet man aldrig hur han kan se ut. Kanske sitter kvar från kommunisttiden.
2018-02-11, 23:34
Medlem
Vargfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svettigafettsvinet
Motståndsrörelsens radioproduktioner
2018-02-11, 23:35
Medlem
Vargfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Conrad vet man aldrig hur han kan se ut. Kanske sitter kvar från kommunisttiden.
Problemet är väl att han ser ut som en skräcködla från hela början. Svårt att hitta något som passar då.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in