2015-11-22, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Han skriker en gång och i övrigt förs samtalet väldigt lugnt och städat visserligen omoget och barnsligt så det räcker och blir över, men inte värre än något av hundratals frustrerande fyllesamtal som förs varje helg året om i vårt avlånga land.
Vad är det du försöker åstadkomma med dina ständiga försvar? Att han primalskriker fi**a är en sak, men sedan börjar han ju kasta runt stolar och ha sig. Du kanske bara är en sån som gillar att ställa dig på tvären för sakens skull?
Citera
2015-11-23, 08:24
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petter.Dass
Tror nog Kringlan hade kunnat stöka till Malm en del. Han har det där halvgalna utseendet som indikerar att det knappast skulle vara fråga om Queensberry-regler om han och Malm skulle råka mötas i en gränd. Vilket väl också vidimeras av att hans ens kommer på det här med en yxa i fittan.
Nej, jag kan ta vara på mig själv, men en Kringlan i sina vildaste stunder hade jag inte velat möta.

Haha!

Det här har nog blåst över närsomhelst tror jag. Kul med Magister, Johannes hade jag aldrig hört talas om innan.
Citera
2015-11-23, 21:43
Medlem
Ballongdjurs avatar
Ny inkomstkälla.

http://www.tradera.com/item/230905/2...ign-k-svensson
Citera
2015-11-24, 00:03
Medlem
ArturoBandinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballongdjur
Ny inkomstkälla.

http://www.tradera.com/item/230905/2...ign-k-svensson

Det där var ju faktiskt jävligt roligt gjort.
Citera
2015-11-24, 10:59
Medlem
K kanske blir ett pilotfall i Sverige på om det går att vara helt självständig från traditionella medier och ändå försörja sig.
Heja heja
Citera
2015-11-24, 12:47
Medlem
problemformulerarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Virre217

Däremot är det överreaktion att inte spela upp hans skrivna texter eller tillhandahålla hans böcker som tidigare ansågs helt OK, och liknar mer en banbulla då kvali på hans verk bör separeras mer från hans person i övrigt.

Att det är en kulturell banbulla känns rätt uppenbart när beröringsskräcken är så total, så att tom radiopratarnas karriär naggas för att de inte tog tillräckligt mycket avstånd från hans uttalade.
Observera att det inte handlar om att de inte ifrågasatte honom, utan att de inte ifrågasatte och fördömde honom tillräckligt _mycket_ vilket bara kan vara en dödssynd med total beröringsskräck.

Vad jag förstår så var tanken att han skulle skriva en trilogi tillsammans med någon. En bok av denna har kommit ut. Förlaget har alltså dragit in fortsatt samarbete, men den befintliga första har inte makulerats.

Vad gäller hans polare i podcasten håller jag med dig. Vissa har åsikten att de bara skrattar när han sätter igång. Själv tycker jag det låter som det förlägna skrattet man kacklar ur sig när någon man känner blir för full vid t.ex julbordet och gör bort sig fullständigt. De vill bara ta fram skämskudden liksom. Jag tror att de blev så paffa av beteendet att de inte kom sig för att börja läxa upp honom om vad som är PK och inte att säga i radio.
Citera
2015-11-24, 13:12
Medlem
TjurenFerdinands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av problemformulerarn
Vissa har åsikten att de bara skrattar när han sätter igång. Själv tycker jag det låter som det förlägna skrattet man kacklar ur sig när någon man känner blir för full vid t.ex julbordet och gör bort sig fullständigt. De vill bara ta fram skämskudden liksom. Jag tror att de blev så paffa av beteendet att de inte kom sig för att börja läxa upp honom om vad som är PK och inte att säga i radio.
Nja. Martin Soneby var ganska duktig på att elda på. Hans tokgarv åt Kringlan kallar jag inte "förlägna skratt". Hans kommentarer om att "det här kan vara bra för oss", och konstateranden om att ingenting skulle klippas bort, tolkar jag heller inte som att han famlade efter någon skämskudde.
Soneby brände sin fortsatta karriär i båda ändarna, på ett bräde. Den enda som inte tycks ha förstått det är han själv.
Jag ska lyssna på hans fortsatta enmansshow AMK Morgon, och då med en rejäl skämskudde inom räckhåll.
Citera
2015-11-24, 14:20
Medlem
swimp78s avatar
Även om han gjorde fel under kringlanmorgonen , "dagen K" känns det ändå såhär i efterhand som om Soneby är den som gick ur detta med i alla fall delar av ryggraden i behåll
Citera
2015-11-24, 15:52
Medlem
BrotherJohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Även om han gjorde fel under kringlanmorgonen , "dagen K" känns det ändå såhär i efterhand som om Soneby är den som gick ur detta med i alla fall delar av ryggraden i behåll
Håller verkligen med dig här. De andra har ju gjort bort sig totalt tyvärr.
Citera
2015-11-24, 16:21
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78

Citat:
Ursprungligen postat av BrotherJohn
Håller verkligen med dig här. De andra har ju gjort bort sig totalt tyvärr.

Såvitt jag förstår av de som har bättre koll än jag på grabbarna i AMK så har de andra alternativa försörjningar. Soneby är tydligen den som saknar detta. Självklart tar de inblandade beslut baserad på ekonomi och de övriga har kommit fram till att det skadar deras övriga verksamhet att fortsatt förknippas med AMK. Soneby har inget val så han fortsätter med AMK.

Hur man kan få det till att innebära Soneby kommer ut med ryggen i behåll och att dom andra gjort bort sig är obegripligt. Sanningen är att var och en fattat beslut baserat på alternativen. Syltryggen Soneby tvingas fortsätta efterosm han inte har något annat de övriga väljer att arbeta med sina andra projekt
Citera
2015-11-26, 14:45
Medlem
skäggmannens avatar
Värt att nämna är att Soneby direkt tänkte pengar när kringlan började spåra i studion.
Citera
2015-11-26, 17:32
Medlem
TjurenFerdinands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skäggmannen
Värt att nämna är att Soneby direkt tänkte pengar när kringlan började spåra i studion.
Om det är ett korrekt påstående, så förklarar det varför han tidigare har gått i personlig konkurs.
Han trodde att Kringlans meltdown skulle ge klirr i kassan, men det som hände var att varenda sponsor la benen på ryggen.
Hoppas Soneby står på tur för att få en god man tilldelad sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in