2018-04-11, 00:03
Medlem
COYBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kjellout
Aha, kanske var tvärt om då? Dom hyrde iaf ut en del av lägenheten kommer jag ihåg.
Jag vill minnas att de flyttade från 1:an till 2:an när de fick barn.

(Kan gälla sexlivet också.)
Citera
2018-06-20, 10:16
Medlem
Fattar inte riktigt hatet. Han försöker skaffa sig en karriär som konstnär, bor med sin fru i en normal kärnfamilj. Jag tycker en del av de grejer han gjort är bra. Han bor väl som han har råd med, det är ju svårt att försörja sig som kreatör/konstnär.

Vad är det med honom som folk stör sig på?
Citera
2018-06-20, 13:23
Medlem
Black.Lipss avatar
Misstänker att ett problem är att Kringlan brände sitt mainstream appeal innan han lyckats etablera sig som en konstnär på utkanten. Han gick på och ut för hårt och nu verkar de flesta ha glömt bort honom, för inte är han någon fantastisk konstnär heller för den delen, och hans agerande bet honom i röven istället för att ge honom kredd som någon som inte bryr sig.
Citera
2018-06-20, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Black.Lips
Misstänker att ett problem är att Kringlan brände sitt mainstream appeal innan han lyckats etablera sig som en konstnär på utkanten. Han gick på och ut för hårt och nu verkar de flesta ha glömt bort honom, för inte är han någon fantastisk konstnär heller för den delen, och hans agerande bet honom i röven istället för att ge honom kredd som någon som inte bryr sig.

Jovisst, han är ingen superkändis. Det var säkert klantigt av honom. Men måste man tycka illa om honom för det?

Jag tycker han är en hyfsad historieberättare, bättre än en del etablerade författare. Sen krävs det säkert tur och mycket hårt arbete för att kunna leva på det. Hur han bor och hur mycket han dricker, spelar det nån roll egentligen?
Citera
2018-06-20, 15:02
Medlem
Black.Lipss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Habakuck
Jovisst, han är ingen superkändis. Det var säkert klantigt av honom. Men måste man tycka illa om honom för det?

Jag tycker han är en hyfsad historieberättare, bättre än en del etablerade författare. Sen krävs det säkert tur och mycket hårt arbete för att kunna leva på det. Hur han bor och hur mycket han dricker, spelar det nån roll egentligen?
Jag har ingen direkt åsikt om Kringlan som så. Jag tycker bara att både han och hans fru verkar hemskt arroganta med tanke på att de är medelmåttor som resten av oss, men det står dem fritt att göra.
Citera
2018-06-20, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Black.Lips
Jag har ingen direkt åsikt om Kringlan som så. Jag tycker bara att både han och hans fru verkar hemskt arroganta med tanke på att de är medelmåttor som resten av oss, men det står dem fritt att göra.

Aha, då förstår jag bättre. Jag tolkar honom lite annorlunda, jag tycker snarare han verkar vara pretentiös. Han är noga med hur han klär sig, tycker om att bo på ett visst sätt, osv. Det kan vara både löjligt och charmigt lite beroende på hur man gör det. Men det är knappast något som väcker hat, enligt mig.
Citera
2019-04-28, 11:21
Medlem
Nu aktuell med påståendet att han dragit in 1 Mkr på sitt bokprojekt. Kan det stämma? De säljs för 300 kr stycket (det är ett bokpaket) tror jag vilket innebär att han bör ha fått minst 3300 förbeställningar.
Citera
2019-05-01, 16:19
Medlem
kjellouts avatar
Citat:
Nu aktuell med påståendet att han dragit in 1 Mkr på sitt bokprojekt. Kan det stämma? De säljs för 300 kr stycket (det är ett bokpaket) tror jag vilket innebär att han bör ha fått minst 3300 förbeställningar.

Med tanke på hur snabbt han säljer ut sina föreställningar så tror jag definitivt på det. Ser fram emot att läsa dom!
Citera
2019-05-01, 16:34
Citat:

Jag minns att de sålde som smör
Citera
2019-05-02, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Jag minns att de sålde som smör

Ja, 3300 exemplar känns inte som en fantasisiffra även om jag är dåligt insatt i hur mycket böcker säljer egentligen. Han har ju själv satt målet såsom motsvarande en "succé", vad det nu innebär.

Jag har lyssnat på hans podcast där väl en del av dessa historier lästes upp, tyckte de var mkt bra och K är inte oäven som inläsare, alls. Så jag har själv beställt ett ex. Hoppas det kommer snart bara.
Citera
2019-05-02, 15:57
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ja, 3300 exemplar känns inte som en fantasisiffra även om jag är dåligt insatt i hur mycket böcker säljer egentligen. Han har ju själv satt målet såsom motsvarande en "succé", vad det nu innebär.

Jag har lyssnat på hans podcast där väl en del av dessa historier lästes upp, tyckte de var mkt bra och K är inte oäven som inläsare, alls. Så jag har själv beställt ett ex. Hoppas det kommer snart bara.

Fastnålad tweet på hans twitterkonto:

Citat:
Mycket nära en succé nu. Sista boken är klar, trilogin fullbordad. Dessutom passerade nyss projektet 800 000 kr.

Har han dragit in 800 000 kronor från fansen i förväg alltså?
Citera
2019-05-02, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sillynamnam
Fastnålad tweet på hans twitterkonto:

Har han dragit in 800 000 kronor från fansen i förväg alltså?

Ja, I förhandsbeställningar antar jag. Men det är ju intäkt, inte vinst s a s. Antar att det kostar en slant att trycka och frakta, + hans egen arbetstid så klart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in