2015-11-22, 12:12
Medlem
nnnipzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Ha ha ha

Radioprogrammet var en underbar kontrast till all den PK-skit man tvingas stå ut med.

Hatten av för kringlan som vägrar sig tystas av feminister.!

*edit
Lyssnade nu igen. Sjukt roligt!

Så motsatsen till PK är att mordhota en oskyldig person med sexuellt våld?

Om man drar en parallell till våldtäktsstatistiken så är chansen stor att du är en invandrare. Stämmer det?

Motsatsen till PK är en öppen diskussion, utan förutbestämda åsikter om vad som är rätt och vad som är fel.
Citera
2015-11-22, 14:40
Medlem
Virre217s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av problemformulerarn
Överreaktion?
Mannen sitter i livesändning på radion och primalskriker att han skall dra en yxa i fittan på sin chef!
Och du tycker att folk överreagerar när de inte vill ha nåt med honom att göra mer?
Jag umgås inte i några finare kretsar, utan är uppvuxen i knegarmiljö, men inte ens i den yngre tonåren skulle detta ha ansetts som normalt beteende i mitt kompisgäng.
Jag undrar verkligen hur snacket går i din vänskapskrets.

Sen är jag också nyfiken på vilka kändisar som gjort värre grejer och kommit undan med det?
Har du något/några exempel?

Inget har sagt att det varit normalt eller OK som han gjorde, och att Aftonbladet sade upp allt samarbete är helt i sin ordning, samt att han med rätta kritiseras och sägs upp i sammanhang att i någon form representera samarbetspartners som är måna om sin image.

Däremot är det överreaktion att inte spela upp hans skrivna texter eller tillhandahålla hans böcker som tidigare ansågs helt OK, och liknar mer en banbulla då kvali på hans verk bör separeras mer från hans person i övrigt.

Att det är skitstövelfasoner är det ingen tvekan om, men att man slutat tillhandahålla författares böcker enbart för att det visat sig att personen gjort moraliskt tveksamma handlingar tidigare är nog minst sagt ovanligt. I slutändan så handlar det om yttranden som gjorts av en psykiskt instabil och förmodligen alkoholiserad person, vars straffvärde på olaga hot fortfarande är under utredning så det är inte ens belagt att det var krimininell handling än.

Med det sagt så har jag verkligen inte mycket till övers för hans vulgära "humor" och har inget medlidande med hans situation alls, men tycker däremot det är intressant att veta hur, vem och varför denna totala banbulla uppstod.

Att det är en kulturell banbulla känns rätt uppenbart när beröringsskräcken är så total, så att tom radiopratarnas karriär naggas för att de inte tog tillräckligt mycket avstånd från hans uttalade.
Observera att det inte handlar om att de inte ifrågasatte honom, utan att de inte ifrågasatte och fördömde honom tillräckligt _mycket_ vilket bara kan vara en dödssynd med total beröringsskräck.
Citera
2015-11-22, 14:44
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av problemformulerarn
Överreaktion?
Mannen sitter i livesändning på radion och primalskriker att han skall dra en yxa i fittan på sin chef!
Och du tycker att folk överreagerar när de inte vill ha nåt med honom att göra mer?
Jag umgås inte i några finare kretsar, utan är uppvuxen i knegarmiljö, men inte ens i den yngre tonåren skulle detta ha ansetts som normalt beteende i mitt kompisgäng.
Jag undrar verkligen hur snacket går i din vänskapskrets.

Sen är jag också nyfiken på vilka kändisar som gjort värre grejer och kommit undan med det?
Har du något/några exempel?
Primalskriker?? Är du efterbliven? Han talar i vanlig samtalston, sen att det är barnsligt och olämpligt men något skrikande var det inte.
Citera
2015-11-22, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Primalskriker?? Är du efterbliven? Han talar i vanlig samtalston, sen att det är barnsligt och olämpligt men något skrikande var det inte.
Ca 1:30 in i det här klippet kan du börja lyssna, i mina öron så låter det precis som att han skriker:

https://m.youtube.com/watch?v=NCLD0CkI5MI
Citera
2015-11-22, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende

Måste vara speciell stämning i din familj, när du kallar de där vrålen för vanlig samtalston...
Citera
2015-11-22, 19:07
Medlem
Ålens avatar
Har aldrig hört talas om denna pajsare innan. Läste hans twitter och han är ju rolig:"När Janne Schaffer dör blir han den första kändisen som dör utan att tidningarna ringer Janne Schaffer."

Nåt PK-samhälle kan han ju knappast säga vara offer för. Han högg sig själv rätt upp i fittan kan man säga.
Citera
2015-11-22, 19:10
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ålen
Har aldrig hört talas om denna pajsare innan. Läste hans twitter och han är ju rolig:"När Janne Schaffer dör blir han den första kändisen som dör utan att tidningarna ringer Janne Schaffer."

Nåt PK-samhälle kan han ju knappast säga vara offer för. Han högg sig själv i fittan kan man säga.
Det med Janne Schaffer är fan sant Vem var det de ringde till honom om sist? Robban Broberg?
Citera
2015-11-22, 19:19
Medlem
Ålens avatar
Ur DN

”Kringlan” Svensson och Johannes Nilsson konstaterar i podcasten att kritiken inte hade varit lika kraftig om hoten bara hade varit riktade mot Victor Malm.

– Det kan vara så att folk inte hade haft så mycket emot att jag spöade Victor Malm, det vet jag faktiskt inte, säger Svensson."

Hahaha. Men faktiskt.
Citera
2015-11-22, 21:00
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
Ca 1:30 in i det här klippet kan du börja lyssna, i mina öron så låter det precis som att han skriker:

https://m.youtube.com/watch?v=NCLD0CkI5MI
Han skriker en gång och i övrigt förs samtalet väldigt lugnt och städat visserligen omoget och barnsligt så det räcker och blir över, men inte värre än något av hundratals frustrerande fyllesamtal som förs varje helg året om i vårt avlånga land.
Citera
2015-11-22, 21:46
Medlem
Uncle Dukes avatar
Från DN:

Citat:
Han berättar om hur ilskan får det att svartna framför ögonen när han läste Victor Malms recension. Händerna slås blodiga mot husfasader – han sparkar sönder en stupränna och beter sig illa.

http://www.dn.se/kultur-noje/kringla...-om-mig-sjalv/

Tänk att ordet "whiteboard-satir" (någon som luskat ut exakt vad det betyder än?) kan framkalla ett sådant raseri
Citera
2015-11-22, 22:00
Medlem
BerraTraesks avatar
Hade den här Kringlan ens kunnat sänka Victor Malm? Båda är väl s.k. töntar och en fight dem emellan hade nog varit rätt tafatt.
Citera
2015-11-22, 22:15
Medlem
Petter.Dasss avatar
Tror nog Kringlan hade kunnat stöka till Malm en del. Han har det där halvgalna utseendet som indikerar att det knappast skulle vara fråga om Queensberry-regler om han och Malm skulle råka mötas i en gränd. Vilket väl också vidimeras av att hans ens kommer på det här med en yxa i fittan.
Nej, jag kan ta vara på mig själv, men en Kringlan i sina vildaste stunder hade jag inte velat möta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in