2015-11-27, 14:01
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Landsflykting
Vad är det du försöker åstadkomma med dina ständiga försvar? Att han primalskriker fi**a är en sak, men sedan börjar han ju kasta runt stolar och ha sig. Du kanske bara är en sån som gillar att ställa dig på tvären för sakens skull?
Men herregud en okänd konstnär fyllespårar lite lagom nördigt i en podd som bara följs av andra kulturnördar.
Samslös överreaktion, hade han spöat på Åsa Linderborg hade jag förstått reaktionen, nu blir den fullständigt sanslös och i det närmaste totalitär till sin omfattning.
Citera
2015-11-30, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TjurenFerdinand
Nja. Martin Soneby var ganska duktig på att elda på. Hans tokgarv åt Kringlan kallar jag inte "förlägna skratt". Hans kommentarer om att "det här kan vara bra för oss", och konstateranden om att ingenting skulle klippas bort, tolkar jag heller inte som att han famlade efter någon skämskudde.
Soneby brände sin fortsatta karriär i båda ändarna, på ett bräde. Den enda som inte tycks ha förstått det är han själv.
Jag ska lyssna på hans fortsatta enmansshow AMK Morgon, och då med en rejäl skämskudde inom räckhåll.
Nu har jag till slut lyssnat på den ocensurerade podsändningen, tror knappt mia öron.
Det Kringlan säger är grövre än jag någonsin trodde, och kompisgänget i studion uppmuntrar honom i varierande grad, på ett sätt som fan i mig är värre än värsta skolmobbningen.
Jag vet inget om det rättsliga efterspelet, men jag skulle gärna vilja se Kringlan dömd för olaga hot.

Jag kan inte fatta att ingen av Martin Soneby, Fritte Fritzson, eller Nisse Hallberg har kurage nog att lämna studion. Det är så beklämmande när vuxna människor visar vara sig så här ryggdunkande och grupptrycksorienterande, jag undrar vad de skulle vara kapabla till i ett annat, mer trängt, sammanhang.

Problemet med "vuxna" människor som gör karriär/tjänar pengar på mobbning är inte nytt, Schulman och Zytomierska m.fl. har hållit på i åratal. Dessa personer står dock upp för sina elakheter, som på ett bisarrt sätt tyder på en viss "integritet".

När det gäller grabbarna i AMK-studion verkar de allihop vara ängsliga vindflöjlar som aldrig vågar gå mot strömmen. Kusligt.
Citera
2015-11-30, 20:24
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballongdjur
Ny inkomstkälla.

http://www.tradera.com/item/230905/2...ign-k-svensson

Avslutas om en liten stund. Ledande bud ligger på över 15 000:-
Citera
2015-11-30, 20:28
Medlem
swimp78s avatar
Vad händer om nån lägger bud utan att betala?
Blir det några konsekvenser förutom ett minusbetyg i omdömet som köpare?

Det är någon "MissL74" som drivit upp priserna enormt.
Tänker om det kanske är nåt kringlanhatande"ingenskamrat"-troll
Senast redigerad av swimp78 2015-11-30 kl. 20:30.
Citera
2015-11-30, 20:30
Medlem
BaronVonHelsings avatar
"No more rape jokes"!? Vafalls? Är inte mannen provokatör?
Citera
2015-12-01, 02:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
"No more rape jokes"!? Vafalls? Är inte mannen provokatör?
De där har satts upp på stan av andra, han har tagit ner ett par och signerat för att sedan lägga upp på Tradera :P
Citera
2015-12-01, 02:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skewie
Nu har jag till slut lyssnat på den ocensurerade podsändningen, tror knappt mia öron.
Det Kringlan säger är grövre än jag någonsin trodde, och kompisgänget i studion uppmuntrar honom i varierande grad, på ett sätt som fan i mig är värre än värsta skolmobbningen.
Jag vet inget om det rättsliga efterspelet, men jag skulle gärna vilja se Kringlan dömd för olaga hot.

Jag kan inte fatta att ingen av Martin Soneby, Fritte Fritzson, eller Nisse Hallberg har kurage nog att lämna studion. Det är så beklämmande när vuxna människor visar vara sig så här ryggdunkande och grupptrycksorienterande, jag undrar vad de skulle vara kapabla till i ett annat, mer trängt, sammanhang.

Problemet med "vuxna" människor som gör karriär/tjänar pengar på mobbning är inte nytt, Schulman och Zytomierska m.fl. har hållit på i åratal. Dessa personer står dock upp för sina elakheter, som på ett bisarrt sätt tyder på en viss "integritet".

När det gäller grabbarna i AMK-studion verkar de allihop vara ängsliga vindflöjlar som aldrig vågar gå mot strömmen. Kusligt.

Jag tycker ändå det finns en skillnad på personer som Zytomierska som i efterspelet helt går på samma linje utan ånger. De flesta i denna grupp har visat ånger i varierande grad och erkänt hur dåligt det här gick. Även om Schulman har lugnat ner sig senaste tiden tycker jag så var ju hans mobbning mer konsekvent innan, medan det här var en väldigt extrem och olycklig situation som de inte lyckades hantera. Likt rätten tycker jag man ska dömas hårdare om man har uppsåt/motiv.
Citera
2015-12-01, 07:18
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av backflasha
De där har satts upp på stan av andra, han har tagit ner ett par och signerat för att sedan lägga upp på Tradera :P
Nä fyfan vad underbar han är
Citera
2015-12-03, 23:34
Medlem
Är det någon som sitter på skvaller om hans fru Anna Björklund? Hon verkar spännande, i alla fall på Twitter.
Citera
2015-12-04, 01:16
Medlem
PiusXIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valrossa
Är det någon som sitter på skvaller om hans fru Anna Björklund? Hon verkar spännande, i alla fall på Twitter.

Vad gör hon mer än twittrar?
Citera
2015-12-04, 10:03
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PiusXIII
Vad gör hon mer än twittrar?

Läser andras twitter?

Det blev lite kul till sist när Kringlan la upp de signerade bladen på Tradera. Tänk om Musikhjälpen skulle ha ett eller två till försäljning? Stor humor.
Citera
2016-01-14, 20:29
Medlem
langaocbs avatar
Kringlan tilldelas Johnny Bode-priset.

Johnny Bode-sällskapet ger 2016 års Johnny Bode-pris till komikern, författaren, kulturpersonligheten och f d barnprogramledaren Kristoffer ”Kringlan” Svensson, även känd som K. Svensson. Grattis!

Priset delas ut till en artist eller kulturpersonlighet som under det föregående året agerat i kompositören, sångaren och skandalartisten Johnny Bode-Delgadas anda, på så vis att han eller hon trampat i klaveret, skapat en skandal eller på annat underhållande vis visat fräckhet och/eller ställt till det för sig själv och sin omgivning.

Priset består av ett diplom samt en summa pengar som Johnny Bode-sällskapet redan festat upp på en bättre restaurang. För Kringlan Svenssons del rör det sig om 4 044 kronor som sällskapet åt och drack gott för på Drottning Kristinas Jaktslott i Göteborg under sitt årsmöte den 5 januari. Kvittot har bifogats diplomet som vi skickat till Svensson. Dessutom skänker vi honom ett par vita handskar med Johnny Bode-sällskapets logotyp på.

http://johnnybode.com/uncategorized/...de-priset-2016
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in