Citat:
Ursprungligen postat av
TjurenFerdinand
Nja. Martin Soneby var ganska duktig på att elda på. Hans tokgarv åt Kringlan kallar jag inte "förlägna skratt". Hans kommentarer om att "det här kan vara bra för oss", och konstateranden om att ingenting skulle klippas bort, tolkar jag heller inte som att han famlade efter någon skämskudde.
Soneby brände sin fortsatta karriär i båda ändarna, på ett bräde. Den enda som inte tycks ha förstått det är han själv.
Jag ska lyssna på hans fortsatta enmansshow AMK Morgon, och då med en rejäl skämskudde inom räckhåll.
Nu har jag till slut lyssnat på den ocensurerade podsändningen, tror knappt mia öron.
Det Kringlan säger är grövre än jag någonsin trodde, och kompisgänget i studion uppmuntrar honom i varierande grad, på ett sätt som fan i mig är värre än värsta skolmobbningen.
Jag vet inget om det rättsliga efterspelet, men jag skulle gärna vilja se Kringlan dömd för olaga hot.
Jag kan inte fatta att ingen av Martin Soneby, Fritte Fritzson, eller Nisse Hallberg har kurage nog att lämna studion. Det är så beklämmande när vuxna människor visar vara sig så här ryggdunkande och grupptrycksorienterande, jag undrar vad de skulle vara kapabla till i ett annat, mer trängt, sammanhang.
Problemet med "vuxna" människor som gör karriär/tjänar pengar på mobbning är inte nytt, Schulman och Zytomierska m.fl. har hållit på i åratal. Dessa personer står dock upp för sina elakheter, som på ett bisarrt sätt tyder på en viss "integritet".
När det gäller grabbarna i AMK-studion verkar de allihop vara ängsliga vindflöjlar som aldrig vågar gå mot strömmen. Kusligt.