Citat:
Ursprungligen postat av
Mertillen
Arbetslöshet som sjunker och tillväxt som ökar är fortfarande inga konstigheter i den svenska ekonomin, som är kreditdriven. Dessutom torde landet befinna sig i fortsatt högkonjunktur. Tecken på att saker och ting faktiskt är skit? Detta är inget investeringsklimat värt namnet att prata om. Då ska låga tillgångspriser råda, inte höga. Dessutom vill jag se tillväxtsiffror högre än den verkliga inflationen. Du kan inte hitta dessa data.
Du vet helt enkelt inte vad du pratar om.
Min frågor:
Ökar tillväxten?
Sjunker arbetslösheten?
är svaret ja eller nej?
Sen om DU vill se tillväxtsiffor som är högre än inflationen... ja det är gulligt, men det är inte det jag skrev. Jag skrev att tillväxten ökar. Och arbetslösheten. Det är det jag skrev och det är fakta att så är det just nu. Det kommer tider då det inte är så.
Det är också så att inflationen kommer stiga och sjunka.
Det går upp och det går ner.
Men om vi ska tala om SYSTEMKOLLAPS så får man ju ha lite PERSPEKTIV.
Svenska företag går otroligt bra.
Svenska företag har under de senaste åren ALDRIG NÅGONSIN I VÄRLDSHISTORIEN tjänat och gått så bra.
Att några töntiga grabbar bränner några bilar en kväll gör ju inte att Sverige kollapsar.
Att en man tafsar på två tonåringar på en festival gör ju inte att Perssons plast AB i Västerås kan sälja sina plastbyttor till Tyskland.
Att det finns människor i vårt land som rasister inte klarar av gör ju inte att invandrare som äger företag slutar sälja sina tjänster.
Det är trams. SYSTEMKOLLAPS kan du tala om i ISIS-kontrollerade städer. I knark-Colombia där det skjuts 1000-tals om året i knarkkrig.
I de kåkstäder där miljoner människor lever under misär, utan skolor, vatten, vägar.
Osv. Det är Systemkollaps.
Sverige är ett av de rikaste och bästa länderna i världen.
De som talar om systemkollaps är paranodia rasister som har en propaganda-agenda.
Låt dig inte luras. För du verkar korkad.