Citat:
Ursprungligen postat av
Pingubengt
Varför då?De avrättar ju folk genom att låta folk dö i vårdköer, uteblivet stöd, transporter till sjukhus samt uteblivet boende. Min bästa kompis dog i vårdkön till hjärtoperation. Min gamle svärfar dog i sitt eget träck då hemsjukvården misslyckats och pensionärsboende inte klassificerade honom som behövande. åklagare valde att fria en barnbarnens kamraters kriminelle antagonist. Allt detta till journalisternas lögner och påhitt. Som gör att folk inte förstår hur de skall freda sig.
Sprang på en gammal klasskamrat idag, han hade gått in i en truckgaffel och spräckt en tand men trots att han väntat i flera veckor har han ännu inte fått tid för operation och inte får han smärtlindrande som fungerar heller så för närvarande är han sjukskriven och kan knappt äta.
Jag har själv aldrig haft tandvärk så jag vet inte men utifrån hans beskrivning lät det som värsta tortyren, som att huvudet håller på att sprängas och han såg väldigt medtagen ut.
Lustigt att vi inte kan utvisa hot mot rikets säkerhet, folk som skjuter eller hugger ihjäl eller våldtar våra skattebetalare om de riskerar tortyr (obs riskerar, alltså det är inte ens definitivt säkert att de kommer torteras) men det går tydligen bra att låta våra egna medborgare lida som om de blev torterade...
Sjukt land, hoppas de ansvariga får sina straff.