2019-11-12, 15:41
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsaek
Vad tycker du är passande straff för att under 25 år förstört allt vad folket byggt upp på 1000 år? Jag extrapolerar givetvis för att få lite reationer, men vad kan vara passande straff för de värsta syndarna? Yrkesförbud?

Det är inte straffet som är det invecklade.
Det är vilka straffsatser som skall gälla, retroaktivt dessutom, då det är lagligt idag.

”Jaha, du har skrivit den och den artikeln,
Det blir nog det här och det här straffet”

Det blir inget
Citera
2019-11-12, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Det är inte straffet som är det invecklade.
Det är vilka straffsatser som skall gälla, retroaktivt dessutom, då det är lagligt idag.

”Jaha, du har skrivit den och den artikeln,
Det blir nog det här och det här straffet”

Det blir inget

Nåja det vore inte första gången i världshistorien som folk tog lagen i egna händer. Om det blir tillräckligt jävligt är det ingen omöjlig utveckling. Det har hänt förr och kommer hända igen. Folks civiliserade maner är bara en chimär, en uns polish. När det bränner till på riktigt är den borta. DÅ vill man inte tillhöra den sidan som hatas.
Citera
2019-11-12, 16:06
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
Nåja det vore inte första gången i världshistorien som folk tog lagen i egna händer. Om det blir tillräckligt jävligt är det ingen omöjlig utveckling. Det har hänt förr och kommer hända igen. Folks civiliserade maner är bara en chimär, en uns polish. När det bränner till på riktigt är den borta. DÅ vill man inte tillhöra den sidan som hatas.

Ja vi får väl se.
Visst har det hänt förut, men det är inget jag sätter några pengar på.
Citera
2019-11-12, 16:08
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsaek
Ja. Vad är egentligen passande straff för alla dessa som går i demokraturens ledband?
Fredlöshet!

Fredlöshet är iofs ett straff jag gärna skulle se återinfördes.
Men återigen, det kommer inte att ske.
Citera
2019-11-12, 16:20
Medlem
Callebiltes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
Varför då?De avrättar ju folk genom att låta folk dö i vårdköer, uteblivet stöd, transporter till sjukhus samt uteblivet boende. Min bästa kompis dog i vårdkön till hjärtoperation. Min gamle svärfar dog i sitt eget träck då hemsjukvården misslyckats och pensionärsboende inte klassificerade honom som behövande. åklagare valde att fria en barnbarnens kamraters kriminelle antagonist. Allt detta till journalisternas lögner och påhitt. Som gör att folk inte förstår hur de skall freda sig.
Sprang på en gammal klasskamrat idag, han hade gått in i en truckgaffel och spräckt en tand men trots att han väntat i flera veckor har han ännu inte fått tid för operation och inte får han smärtlindrande som fungerar heller så för närvarande är han sjukskriven och kan knappt äta.
Jag har själv aldrig haft tandvärk så jag vet inte men utifrån hans beskrivning lät det som värsta tortyren, som att huvudet håller på att sprängas och han såg väldigt medtagen ut.

Lustigt att vi inte kan utvisa hot mot rikets säkerhet, folk som skjuter eller hugger ihjäl eller våldtar våra skattebetalare om de riskerar tortyr (obs riskerar, alltså det är inte ens definitivt säkert att de kommer torteras) men det går tydligen bra att låta våra egna medborgare lida som om de blev torterade...

Sjukt land, hoppas de ansvariga får sina straff.
Citera
2019-11-12, 16:56
Medlem
KansasCityFagots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
Polismästaren i Malmö, Stefan Sintéus, på Twitter 191109, dagen innan helgens bombattacker samt skjutningar med dödlig utgång och fall av livshotande misshandel och även djurplågeri:

Vet inte om jag ska skratta eller skaka på huvudet av indignation. Finns det någon räddning för detta arma land och skithålet Malmö? Politikerklassen utgör hinder för lösningar, men har varit flitiga på att ställa till med problemen.
Om polisen i Malmö åker till Helsingfors och ska pitcha för att bli världsmästare i brottsprevention lär de bli utskrattade. Jag kan se framför mig hur någon polistant med regnbågshalsband (som den där polistanten i Linköping när en kvartersbomb hade exploderat hade på sig i presskonferensen i TV) bredvid barska finska snutar som ser ut som Jörn Donner i ansiktet ska lägga ut texten för juryn.

Vad ska man ta upp som framgångar? Att man nu ska samtala med klanledarna för de kriminella gängen och be dem sluta avrätta folk, eller åtminstone göra det lite mer avskilt än på ett öppet torg i helgvimlet?
Citera
2019-11-12, 20:02
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KansasCityFagot
Vad ska man ta upp som framgångar? Att man nu ska samtala med klanledarna för de kriminella gängen och be dem sluta avrätta folk, eller åtminstone göra det lite mer avskilt än på ett öppet torg i helgvimlet?

Det kanske kan uppfattas som framgångsrik brottslingsbekämpning, att passivt titta på när de kriminella har ihjäl varandra. Det är liksom evidensbaserat farligare med an kriminell karriär i Malmö än i Helsingfors.

Jag tycker förstås att det är ett galet sätt att resonera. Avskräcker inte många.
Senast redigerad av GreffueAnthonius 2019-11-12 kl. 20:04.
Citera
2019-11-12, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KansasCityFagot
Om polisen i Malmö åker till Helsingfors och ska pitcha för att bli världsmästare i brottsprevention lär de bli utskrattade. Jag kan se framför mig hur någon polistant med regnbågshalsband (som den där polistanten i Linköping när en kvartersbomb hade exploderat hade på sig i presskonferensen i TV) bredvid barska finska snutar som ser ut som Jörn Donner i ansiktet ska lägga ut texten för juryn.

Kanske kan Polisen i Malmö visa upp siffror på flest kriminella inom sin kader; som en demokratisk representation som speglar befolkningens sammansättning... Känns som det är för sent att begära in stora skämskudden. Lågvattnet når en ständigt nedrigare nivå. Inget överraskar längre. Inom inrikespolitiken och den offentliga sektorn, är ständigt sämsta tänkbara eller knäppa resultatet det förväntade.
Citera
2019-11-12, 20:45
Medlem
Fris avatar
En tonåring tömmer ett automatvapens magasin mot en annan tonåring i en bil, som lämnar sjukhuset redan dagen efter. Faen, inte ens ammunitionen biter i Sverige, inget funkar!
Citera
2019-11-14, 14:16
Medlem
Furillens avatar
Visselblåsare: "Sjukvårdspersonal vågar inte prata om orsakerna till rekordlånga vårdköer"

Citat:
I september månad stod totalt 120 250 svenskar i köer så långa att de strider mot lagen, vilket är den högsta siffran någonsin med undantag för 2017. Många av dem är invand*rare, vilket i sin tur är orsaken till köerna. Men vårdpersonalen vågar inte tala om den största orsaken till problemen – åtminstone inte utåt.

– Invandringen är ju elefanten i rummet så att säga, det är inget tvivel om den saken, säger en sjukhuschef Nya Tider talat med, men som vill förbli anonym.

Det var efter migrantvågen 2015 som den svenska vården på allvar började gå på knäna. Från att ungefär 80 procent av patienterna fått vårdgarantin uppfylld gick siffran ner till omkring 65 procent, där den sedan fortsatt att försämras i något långsammare takt.

https://www.nyatider.nu/visselblasar...wMJIjelvcm-ii8
Citera
2019-11-14, 14:24
Medlem
Furillens avatar
GP: "Sverige i akut behov av ledarskap"

Citat:
Sverige har i decennier fört en kombinerat vårdslös migrations- och segregationspolitik utan tanke på konsekvenserna. Kriminalpolitiken fortsätter att släpa efter samhällsutvecklingen. Nog är det lite märkligt med tanke på att landet historiskt satt en ära i att förekomma sociala problem. Hur kunde den sociala ingenjörskonstens vagga på jorden, makarna Myrdals hemland, förvandlas till en roderlös skuta?

https://www.gp.se/ledare/sverige-i-a...kap-1.20305157
Citera
2019-11-14, 20:24
Medlem
Ördögs avatar
(FB) Pistoler och patroner stulna på Rosenbad
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
https://www.expressen.se/nyheter/upp...fran-rosenbad/

Totalt sex Glock 17-pistoler och 300 patroner specialammunition är borta från ett låst skåp inne på Regeringskansliet. Det skriver Dagens Juridik, som hänvisar till uppgifter.

Det är på Regeringskansliet som Stefan Löfven och flera andra ministrar har sitt kontor.

Det ska ha varit för en vecka sedan som man upptäckte att vapnen saknades – men ingen på Rosenbad vill svara på några frågor som tidningen ställt. Rikspolischefen ska vara informerad om händelsen – men varken polisen, regeringskansliet eller Securitas, som är ansvarig för säkerheten på Rosenbad, vill svarar på några frågor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in