2019-09-12, 18:31
Bannlyst
Stefan Torssell skriver på sin Facebook: (vet ej hur jag delar FB):

Omkring 2013 konstruerade jag en nedåtgående trappa vad som händer i ett mångkulturellt samhälle. Jag har publicerat den tidigare.
Jag påstår att min iakttagelse har en generell giltighet. Det jag har sagt ska hända har därefter inträffat.
Inget mångkulturellt samhälle på jorden har överlevt.
Alternativet är en starkt påbjuden patriotism från de styrande,
men då upphör mångkulturen.

Vad många har gjort är att blanda ihop mångkultur med mångetnicitet.
Mångkultur innebär att i en nation finns flera normsystem (sedvänjor och umgängessystem) och flera kodifierade regelverk (nedskrivna regler) för samvaron mellan samhällsmedborgarna. Det handlar inte om etnicitet.

Mångkultur handlar om olika högtidsdagar, olika normer för giftermål och relationer, olika syn på artighet och uppförande, olika syn på rättvisa, etik, upprättelse och straff, samt olika syn på individens, gruppens och det offentligas roll och funktion och rättigheter i samhället.
Vi kan alla se det misslyckade resultatet.
Här är elvastegstrappan hur ett land fördärvas som tillåter mångkultur:

1. Yttrandefriheten begränsas
2. Allmän känsla av oro ökar
3. Samhället blir mer segregerat
4. Ökad kriminalitet och ökat våld
5. Skilda språkliga koder
6. Institutionerna försvagas
7. Korruption tilltar
8. Ekonomin planar ut
9. Undantagslagar
10. Diktatur
11. Inbördeskrig

Senast redigerad av fiveinchboots 2019-09-12 kl. 18:48.
Citera
2019-09-12, 21:16
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T.H.F.C.
Välfärden blöder och de ansvariga bryr sig inte.

Citat:
Ett av bolagen har fått 28 milj. Att
pengarna betalades ut beror på att bo-
laget överklagade och kunde fortsätta
verksamheten tills Förvaltnings-
rätten fattat beslut. Försäkringskas-
san utvecklar nu ett nytt stödsystem.

Det är väl rimligt att anta att någon på försäkringskassan som var ansvarig för utbeatlningarna har fått andel av detta.
Citera
2019-09-12, 21:19
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiveinchboots

7. Korruption tilltar
8. Ekonomin planar ut
9. Undantagslagar
10. Diktatur
11. Inbördeskrig

Nu ligger Sverige och jazzar runt 7-8. Punkt 9 börjar diskuteras och regeringen trycket på privata aktörer som youtube att censurera opposition som SWEBTV.
Det finns, tyärr, inget som tyder på att riktningen skulle vändas. Tvärtom.
Citera
2019-09-12, 23:50
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiveinchboots
Stefan Torssell skriver på sin Facebook: (vet ej hur jag delar FB):

Omkring 2013 konstruerade jag en nedåtgående trappa vad som händer i ett mångkulturellt samhälle. Jag har publicerat den tidigare.
Jag påstår att min iakttagelse har en generell giltighet. Det jag har sagt ska hända har därefter inträffat.
Inget mångkulturellt samhälle på jorden har överlevt.
Alternativet är en starkt påbjuden patriotism från de styrande,
men då upphör mångkulturen.

Vad många har gjort är att blanda ihop mångkultur med mångetnicitet.
Mångkultur innebär att i en nation finns flera normsystem (sedvänjor och umgängessystem) och flera kodifierade regelverk (nedskrivna regler) för samvaron mellan samhällsmedborgarna. Det handlar inte om etnicitet.

Mångkultur handlar om olika högtidsdagar, olika normer för giftermål och relationer, olika syn på artighet och uppförande, olika syn på rättvisa, etik, upprättelse och straff, samt olika syn på individens, gruppens och det offentligas roll och funktion och rättigheter i samhället.
Vi kan alla se det misslyckade resultatet.
Här är elvastegstrappan hur ett land fördärvas som tillåter mångkultur:

7. Korruption tilltar
8. Ekonomin planar ut
9. Undantagslagar
10. Diktatur
11. Inbördeskrig

Mångetniskt och mångkultur kan inte särskiljas på det sätt som ST vill göra gällande. Olika etniciteter "arbetar fram" olika kulturer utifrån sin kapacitet och kognitiva färdigheter som grupp.

Även utan dogmen om mångkultur skulle afrikaner och araber fortfarande vara långt mer kriminella, våldsamma och utsvävande än svenskar och på så sätt "skapa" en egen kultur ur det. Somliga etnicitetsgrupper skulle fortfarande klara sig avsevärt sämre i skolan och på arbetsmarknaden, det är i första hand etnicitet som styr generell IQ-nivå som senare reglerar kunskapsnivå och nivå av kunskapsinhämtning och förståelse. "Kultur" må vara intressant ur många synvinklar ute i samhället mellan människor och de normsystem man då möter och konfronteras med, men i en renodlad situation om att lära sig teknologiska mönster, kunna dra logiska slutledningar och samband om hur ett I-land fungerar och sköts, är kulturen som sådan yttre faktor av underordnad betydelse till ren förståelse och det kognitiva. Dessutom har man inavel bland muslimska grupper, så kulturen har en ytterligare direkt påverkan på det genetiska underlaget. Vad man har i huvudet är det genomslag som visar sig i praktiken, och där är det stora skillnader mellan folkgrupper och etniciteter. Etnicitet och kultur samverkar och kan inte kliniskt separeras som två döda ting bredvid varandra där det ena kan välja att leva och verka på egen hand.

ST tar kritiken så långt som han kan ta den i sin roll som kritiker, men det finns mycket kvar att inse.
Senast redigerad av -GG 2019-09-13 kl. 00:05.
Citera
2019-09-13, 03:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Nu ligger Sverige och jazzar runt 7-8. Punkt 9 börjar diskuteras och regeringen trycket på privata aktörer som youtube att censurera opposition som SWEBTV.
Det finns, tyärr, inget som tyder på att riktningen skulle vändas. Tvärtom.

Jag skulle säga att punkt 10 är given efter de två senaste valen då en en majoritet har röstat bort den sittande statsministern och han ändå sitter kvar. Om folket inte tillåts välja sina ledare så är det per definition diktatur, det spelar liksom ingen roll om man personligen gillar ledare eller inte.
Citera
2019-09-13, 12:49
Moderator
Strix m/94s avatar
Den kände underrättelseprofessorn Wilhelm Agrell förklarar nu att Sverige är på väg mot kollaps. Ett långsiktigt lågintensivt inbördeskrig ser han framför sig.

Citat:
Det vi tvingas bevittna är ett slags smygande lågintensiv väpnad konflikt som är mer än bara ett stegvis ökande våld. Samhällets våldsmonopol, själva kännetecknet för en suverän fungerande statsmakt, har bit för bit gröpts ur och finns inte längre. Samhällets institutioner har reducerats till en av många våldsutövande aktörer. Det väpnade kriminella våldet får i detta avseende effekter som alltmer liknar terrorismens och muterar i värsta fall i en sådan riktning där gränsen mellan de två suddas ut. Allt detta är djupt oroande och ohållbart, landet brister sönder i ett mycket fundamentalt avseende.
https://www.svd.se/agrell-vi-maste-a...t-radda-landet

Han är ännu inte framme vid mitt förslag om inrikestrupper, men man kan nog läsa det mellan raderna.

Systemkollaps? Jo då, och allt fler inser det och allt fler även uppburna medborgare vågar säga det i offentligheten.
Citera
2019-09-13, 13:26
Medlem
PlutoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Lyssna gärna, det var intressant. Hon kunde inte ge något som helst svar på hur det skulle lösas men det måste bara lösas även om hon inte visste hur. Men hon trodde ändå att det skulle lösas för man måste tro typ.
Man försökte även få Petra Lundh att ge sin åsikt om vad orsaken/orsakerna är till den extrema ökningen av det gängrelaterade våldet, skjutningarna, bombdåden m.m. Att överhuvudtaget få Riksåklagaren att svara alls på frågeställningen krävde rätt så rejäla ansträngningar från programledaren.
Citera
2019-09-13, 13:51
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Den kände underrättelseprofessorn Wilhelm Agrell förklarar nu att Sverige är på väg mot kollaps. Ett långsiktigt lågintensivt inbördeskrig ser han framför sig.

Citat:
Samhällets våldsmonopol, själva kännetecknet för en suverän fungerande statsmakt, har bit för bit gröpts ur och finns inte längre. Samhällets institutioner har reducerats till en av många våldsutövande aktörer.

Allt det där är "särintressen" enligt landsfadern Fredrik Reinfeldt. Jag tycker hans livvaktsskydd är ett särintresse som han borde betala för själv.

Men det är intressant att den gamle vänsterpersonen Agrell efterlyser den avvecklade Leviathan.
Senast redigerad av GreffueAnthonius 2019-09-13 kl. 13:58.
Citera
2019-09-13, 14:12
Medlem
Furillens avatar
Janne Josefsson: "Det osar krutrök i världens bästa land"

Citat:
Vart jag än reser i Sverige ser jag samma sak. Sverige är inte ett land längre. Det är skilda världar. Det kan ju inte vara avsiktligt. Tvärtom är det ett politiskt fulländat misslyckande.

Oavsett vilken regering vi haft, som alla har lovat att ta i tu med utanförskapsområdena eller de särskilt utsatta områdena som de kallas, så har segregationen tilltagit.

Vi kallar det mångkultur men i själva verket har vi skapat en social, ekonomisk och mänsklig apartheid i Sverige.

https://www.dn.se/nyheter/sverige/ja...sltldGQcO39apc
Citera
2019-09-13, 14:20
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Socialkonservativ
Efter de senaste rapporterna från migrationsverket om asylströmmarna till Sverige talar invandringskritiker om att Sverige står inför en systemkollaps. Det talas om att välfärden, sjukvården, skolan håller på att brisera på grund av söktrycket. Det talas om att kostnaderna för kommunerna och landstingen är så stora att pengarna snart är slut.

Men vilka är de konkreta bevisen för att påståendet om att vi går mot en systemkollaps faktiskt stämmer? Vilka är källorna på att välfärden, myndigheterna och staten inte klarar av trycket?

Tänker mig en samlingstråd för eventuella artiklar, inslag eller liknande som styrker tesen om att Sverige står inför en systemkollaps.

Verkligen kul med gamla trådar. Kan omöjligt läsa alla sidor då mods envisas med att slå ihop trådar och skapa dessa monster som ingen kan läsa. Men jag utgår ifrån att Socialkonservativ har fått svar på sin fråga och det med råge! ALLT som förutspåtts har blivit sanning. Och värre blir det.
Citera
2019-09-13, 17:58
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Allt det där är "särintressen" enligt landsfadern Fredrik Reinfeldt. Jag tycker hans livvaktsskydd är ett särintresse som han borde betala för själv.

Mycket tyder på att ingen vill förknippas varken Reinfeldt eller hans tokerier längre.

Citat:
Men det är intressant att den gamle vänsterpersonen Agrell efterlyser den avvecklade Leviathan.

Ja, om han nu är gammal vänster. Han är svår att få grepp om. Men att han, och andra också, nu efterlyser ett återupprättande av det gamla Sverige, säger rätt mycket om hur illa det har blivit.

"Man saknar inte kon förrän båset är tomt."
Citera
2019-09-13, 18:17
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Furillen
Janne Josefsson: "Det osar krutrök i världens bästa land"

https://www.dn.se/nyheter/sverige/ja...sltldGQcO39apc

Mångkultur är segregation. Eller det blir det ju mer olika grupperna är som är tänkta att ingå i mångkulturen.
Man kan ha saker gemensamt med enskilda individer ur alla grupper men när diasporan växt sig så stor så tar just "gruppen" över och blir en olikhet, en egen entitet, en kultur, ett sätt att leva. Som skapar en skyddande miljö för etniska individer.

Vad han gnäller om, är precis vad som avsetts - när man satsat på en mångkultur bestående av avlägsna människor, hudfärger och kulturer, och inte ställt några krav på dessa och låtit dem fortsätta odla alla delar av sina kulturer och levnadssätt i fred. Dessutom saknas det efterfrågan på deras nivå av kompetens och kunnande och det finns ingen naturlig plats för dem i ett mer avancerat samhälle som ställer krav på individen som sådan och höga kognitiva färdigheter. För att inte tala om islams roll i den svenska mångkulturen.

Han menar väl vidare att svenskarna ska lösa detta, men svenskarna är upptagna inom sin sfär för att överleva, som alla grupper.
Vad man får i detta, är å ena sidan en utpräglad kriminalitet och råhet i annan mentalitet och uppfattning och psykologiska effekter på längre sikt med infödda generationer "i utanförskap", och å andra sidan en drös med människor som inte är grovt kriminella men som måste bli omhändertagna hela livet i princip för det saknas en nödvändighet och ett behov för dem i det som utgör Sverige, eller är tänkt att göra det åtminstone.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in