Citat:
Ursprungligen postat av
Svenne-i-Banan
Nej det finns ingen motsägelse i det jag skrivit. 60% av väljarna röstade på partier som lovat att byta ut Löfven men han sitter ändå kvar. Han är alltså inte vald av folket. Löfven är däremot vald av riksdagen och tanken är att den ska representera folket men det har de uppenbarligen inte gjort när de inte röstat bort Löfven.
De lovade också saker som stod i konflikt med just det löftet du hakat upp dig på, vilket innebar att de blev tvungna att bryta ett av alla löften.
Att du var för oslug att förutse/ inte gillade vilket löfte av alla olika de bröt innebär inte mer än just det.
Det finns ju en enkel, demokratisk lösning på detta till nästa val.
Citat:
Ursprungligen postat av
Totius
Det fetade. Du har redan förklarat det uppenbara. Politiker som ljuger omöjliggör demokrati. Alltså får man en icke-demokrati, vilket är motsatsen till demokrati. Wikipedia:
Diktaturen anses, framför allt enligt en liberal diskurs, som demokratins motsats.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Diktatur
QED.
Som vanligt hade du inga svar för att understödja dina lösryckta påståenden.
Mer än att du indirekt påstår att det inte finns/ är demokrati någonstans, i något land.
Citat:
Ursprungligen postat av
Naranbaatarkhan
Det är det visst. Särskilt upprörande är att du försvarar det.
Nej, det är det inte och exakt hur har du kommit fram till att jag försvarar något?
Är det mitt "Sen kunde man ju önska att folk(politiker i det här fallet) inte skulle lova en massa saker de inte vet de kan hålla" som får dig att dra den geniala slutsatsen?