2019-10-20, 11:12
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patch1
Och vad är huvudorsaken till denna systemkollaps?

En omfattande och effektiv repatrieringspolitik vågar jag påstå löser nästan alla större problem jo.

Tvärtom är det en svag mindset att ducka för den mest uppenbara och självklara lösningen. Sedan handlar det även att börja i rätt ände. Att ta ifrån invandrare bidragen före de repatrieras lär leda till en hel del problem som upplopp och ökad kriminalitet. Hellre då först skicka tillbaka dem så de inte hinner ställa till en massa oreda, lidande och kaos.
Jag instämmer men du blandar ihop orsak och verkan. Orsaken till systemkollapsen är en dysfunktionell och korrupt statsapparat och dysfunktionella och korrupta medier. En konsekvens, bland många andra, är den vansinniga massinvandringen.

En omfattande och effektiv repatrieringspolitik är givetvis nödvändig för att få en situation som Sverige överhuvudtaget har teoretiska möjligheter att klara av. Sedan återstår alla andra problem. Det är som sagt en ”utmaning” som heter duga.

Alla som följer vad som händer i medierna ser att det sakta börjar lossna. Vissa ämnen är inte längre ”förbjudna”. Igår (19/10) publicerade till exempel Expressen en ny ledare av Anna Dahlberg:
Staten har lämnat kommunerna i sticket
Det är provocerande att se hur staten dumpar problem på landets kommuner och sedan tar en springnota.

Jag tar tåget till Eskilstuna för att möta upp det frispråkiga kommunalrådet Jimmy Jansson (S). Han har på senare tid väckt uppmärksamhet genom att införa tillståndsplikt för tiggare i kommunen, föreslå att S ska sätta ett asyltak och kritisera regeringen för otillräckliga budgetsatsningar på välfärden.

[...]

Det börjar bli dags att ta ett helhetsgrepp om den osunda relationen mellan stat och kommuner, och se över ansvarsfördelningen. Just nu liknar det mest ett havererat äktenskap, där kommunerna får sköta disken.
https://www.expressen.se/ledare/anna...rna-i-sticket/

Det är precis detta helhetsgrepp som saknas sedan överskådlig tid. Om medierna bara kommer igång med att gräva och ställa frågor är bollen snart i rullning... Många makthavare har all anledning att på allvar börja känna sig rädda.
Citera
2019-10-20, 13:20
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patch1
Och vad är huvudorsaken till denna systemkollaps?

En omfattande och effektiv repatrieringspolitik vågar jag påstå löser nästan alla större problem jo.

Tvärtom är det en svag mindset att ducka för den mest uppenbara och självklara lösningen. Sedan handlar det även att börja i rätt ände. Att ta ifrån invandrare bidragen före de repatrieras lär leda till en hel del problem som upplopp och ökad kriminalitet. Hellre då först skicka tillbaka dem så de inte hinner ställa till en massa oreda, lidande och kaos.

Huvudrsaken till systemkollapsen är en övergödd offentlig sektor i kombination med öppen välfärd. KLP vill avskaffa allt detta.

Ansträng dig lite nästa gång, börjar tröttna.

Repatriering är "mest självklar och uppenbar" för hysteriska människor som är rädda för invandrare och känner ett starkt behov av den symboliska gesten att "kasta ut dem". I verkligheten behövs inte repatriering för att lösa problemet.
Citera
2019-10-20, 13:39
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mjäll
Huvudrsaken till systemkollapsen är en övergödd offentlig sektor i kombination med öppen välfärd. KLP vill avskaffa allt detta.

Repatriering är "mest självklar och uppenbar" för hysteriska människor som är rädda för invandrare och känner ett starkt behov av den symboliska gesten att "kasta ut dem". I verkligheten behövs inte repatriering för att lösa problemet.
Det är bara SD-sossar som påstår att problemet med mångmiljoninvandringen av anonyma islamister bara handlar om bidrag. Islam är en krigspolitisk organisation som med våld erövrar civiliserade samhällen och förvandlar dem till världens mest våldsamma, fattiga, förtryckta och efterblivna territorier. Jag förstår inte varför du förespråkar islamistisk stenåldersterror när du säger att du står för KLP. Ta en titt på mises.org vad Hans-Hermann Hoppe har att säga om västerländsk kultur som en förutsättning för libertarianism.
Citera
2019-10-20, 13:44
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Det är bara SD-sossar som påstår att problemet med mångmiljoninvandringen av anonyma islamister bara handlar om bidrag. Islam är en krigspolitisk organisation som med våld erövrar civiliserade samhällen och förvandlar dem till världens mest våldsamma, fattiga, förtryckta och efterblivna territorier. Jag förstår inte varför du förespråkar islamistisk stenåldersterror när du säger att du står för KLP. Ta en titt på mises.org vad Hans-Hermann Hoppe har att säga om västerländsk kultur som en förutsättning för libertarianism.

"Står för KLP"

Vi pratar om riksdagsvalet. Jag är betänkligt till höger om KLP även om jag ser dem som bästa alternativet. Hans-Hermann Hoppe är jag bekant med. Mest bekant med bubb.la-gänget som är stora fans av Hoppe men hyssjar när man påpekar hans mindre PK sidor. Haha.

Nu är det ju så att islamisterna infiltrerat Sverige via offentlig sektor. Det vet du också. Tror du att jag inte vet att islamister även använder våld i andra sammanhang?

Avslutningsvis vill jag säga att jag inte hävdat att problemet "bara handlar om bidrag". Läs och svara på det jag skriver. Du ska föreställa analytisk.
Citera
2019-10-20, 13:51
Medlem
Fris avatar
Citat:
"Står för KLP"

Vi pratar om riksdagsvalet. Jag är betänkligt till höger om KLP även om jag ser dem som bästa alternativet. Hans-Hermann Hoppe är jag bekant med. Mest bekant med bubb.la-gänget som är stora fans av Hoppe men hyssjar när man påpekar hans mindre PK sidor. Haha.

Nu är det ju så att islamisterna infiltrerat Sverige via offentlig sektor. Det vet du också. Tror du att jag inte vet att islamister även använder våld i andra sammanhang?

Avslutningsvis vill jag säga att jag inte hävdat att problemet "bara handlar om bidrag". Läs och svara på det jag skriver. Du ska föreställa analytisk.
Var det Roms offentliga sektor som fick islamisterna att erövra de f.d. västerländska högkulturerna i Nordafrika och Mellanöstern? Muslimer skiter i bidrag. De plundrar allt de kommer över från sina själlösa fiender (alltså icke-muslimerna och muslimer av fel lära) på ett eller annat sätt ändå. Det är inte ett problem som har någonting att göra med hur vår ekonomi är organiserad. Problemet är att det finns muslimer i världen som lever.
Citera
2019-10-20, 14:12
Medlem
Furillens avatar
Socialstyrelsen: "Trots färre besök på Stockholms akutsjukhus ökar ändå väntetiderna"

Citat:
I region Stockholm minskade antalet besök på akutsjukhusen med 48 000 förra året. En minskning med 11 procent, enligt färsk statistik från Socialstyrelsen. Men trots minskningen ökar väntetiderna för de drygt 50 000 patienter i månaden som söker akutsjukvård.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/st...iden-ar-langst
Citera
2019-10-20, 14:27
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Jag instämmer men du blandar ihop orsak och verkan. Orsaken till systemkollapsen är en dysfunktionell och korrupt statsapparat och dysfunktionella och korrupta medier. En konsekvens, bland många andra, är den vansinniga massinvandringen.

En omfattande och effektiv repatrieringspolitik är givetvis nödvändig för att få en situation som Sverige överhuvudtaget har teoretiska möjligheter att klara av. Sedan återstår alla andra problem. Det är som sagt en ”utmaning” som heter duga.

Alla som följer vad som händer i medierna ser att det sakta börjar lossna. Vissa ämnen är inte längre ”förbjudna”. Igår (19/10) publicerade till exempel Expressen en ny ledare av Anna Dahlberg:
Staten har lämnat kommunerna i sticket
Det är provocerande att se hur staten dumpar problem på landets kommuner och sedan tar en springnota.

Jag tar tåget till Eskilstuna för att möta upp det frispråkiga kommunalrådet Jimmy Jansson (S). Han har på senare tid väckt uppmärksamhet genom att införa tillståndsplikt för tiggare i kommunen, föreslå att S ska sätta ett asyltak och kritisera regeringen för otillräckliga budgetsatsningar på välfärden.

[...]

Det börjar bli dags att ta ett helhetsgrepp om den osunda relationen mellan stat och kommuner, och se över ansvarsfördelningen. Just nu liknar det mest ett havererat äktenskap, där kommunerna får sköta disken.
https://www.expressen.se/ledare/anna...rna-i-sticket/

Det är precis detta helhetsgrepp som saknas sedan överskådlig tid. Om medierna bara kommer igång med att gräva och ställa frågor är bollen snart i rullning... Många makthavare har all anledning att på allvar börja känna sig rädda.
Min fetning.

Det kommer tyvärr inte att hända, inte på länge! För varje nytt sprängdåd så kommer MSM att öka fokuset på Greta, Elbilar, plastpåsar och vikten av vegetarisk mat till skolbarnen.

Den politiska snedvridningen inom MSM är ett av skälen till att det käpprätt åt helvete för Sverige. MSM kommer ALDRIG att gräva i huvudorsaken till kommunkriserna. Då blir det istället Greta som gäller.

Och om jag har förstått rätt, Utlandssvensk som jag är, så stödde M att SVT/SR skulle skattefinansieras? Om jag rätt i detta.....vilken enormt svek!

Göteborgs Universitet, JMG - INSTITUTIONEN FÖR JOURNALISTIK
MEDIER OCH KOMMUNIKATION

Undersökningen leddes av professor Kent Asp och utfördes under oktober 2011 - februari 2012.
https://www.jmg.gu.se/digitalAssets/...ken-kap-13.pdf
Citat:
Tabell 13.1 Journalisternas och allmänhetens partisympatier (%)
Vänsterpartiet
Journalister: 15%
Allmänhet: 5%
Skillnad: +10%

Miljöpartiet
Journalister: 41%
Allmänhet: 12%
Skillnad: +29%

Socialdemokraterna
Journalister: 14%
Allmänhet: 28%
Skillnad: -14%
Citat:
Tre slutsatser: Journalistkåren är för det första i politiska termer inte särskilt representativ för den svenska allmänheten – och kåren är mindre representativ idag än för 20-25 år sedan. För det andra att de opinionsförändringar som kan iakttas följer samma mönster – journalister och allmänhet tycks påverkas av samma saker. Till detta kan läggas en tredje slutsats. Det finns stora skillnader mellan olika grupper av journalister.
Citat:
Det går en tydlig skiljelinje mellan journalister som arbetar inom dagspress och journalister som arbetar inom radio och tv. Över 50 procent av journalisterna på Sveriges Radio och Sveriges Television sympatiserar med miljöpartiet, kommersiell radio och tv kommer därefter. Minst andel sympatisörer har miljöpartiet i landsortspress och populärpress.
Citat:
Vänsterpartiet har också en starkare ställning i public service än i
dagspressen. Inom public service sympatiserar över 80 procent med de rödgröna partierna (v+s+mp). Motsvarande andel i storstadsmorgontidningarna är drygt 60 procent I båda fallen är socialdemokraterna dock kraftigt underrepresenterade – övervikten för de rödgröna förklaras alltså främst av den stora andelen miljöpartisympatisörer.
Citera
2019-10-20, 14:32
Medlem
Totiuss avatar
Citat:

En mycket omfattande repatriering är absolut nödvändig för att vårt nuvarande samhällssystem ens ska ha en teoretisk möjlighet att överleva. Ett nytt samhällssystem kräver omfattande lagändringar och måste röstas fram i demokratisk ordning om inte Sverige ska bli en diktatur på riktigt. (Bland mycket annat krävs grundlagsändringar. För att ändra en grundlag krävs att riksdagen fattar två likadana beslut och att det hålls ett riksdagsval mellan de två besluten.)
Citera
2019-10-20, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Socialkonservativ
Efter de senaste rapporterna från migrationsverket om asylströmmarna till Sverige talar invandringskritiker om att Sverige står inför en systemkollaps. Det talas om att välfärden, sjukvården, skolan håller på att brisera på grund av söktrycket. Det talas om att kostnaderna för kommunerna och landstingen är så stora att pengarna snart är slut.

Men vilka är de konkreta bevisen för att påståendet om att vi går mot en systemkollaps faktiskt stämmer? Vilka är källorna på att välfärden, myndigheterna och staten inte klarar av trycket?

Tänker mig en samlingstråd för eventuella artiklar, inslag eller liknande som styrker tesen om att Sverige står inför en systemkollaps.
det är bara att du ser dig omkring
Citera
2019-10-20, 14:49
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Min fetning.

Det kommer tyvärr inte att hända, inte på länge! För varje nytt sprängdåd så kommer MSM att öka fokuset på Greta, Elbilar, plastpåsar och vikten av vegetarisk mat till skolbarnen.

Den politiska snedvridningen inom MSM är ett av skälen till att det käpprätt åt helvete för Sverige. MSM kommer ALDRIG att gräva i huvudorsaken till kommunkriserna. Då blir det istället Greta som gäller.

Och om jag har förstått rätt, Utlandssvensk som jag är, så stödde M att SVT/SR skulle skattefinansieras? Om jag rätt i detta.....vilken enormt svek!

Göteborgs Universitet, JMG - INSTITUTIONEN FÖR JOURNALISTIK
MEDIER OCH KOMMUNIKATION

Undersökningen leddes av professor Kent Asp och utfördes under oktober 2011 - februari 2012.
https://www.jmg.gu.se/digitalAssets/...ken-kap-13.pdf
Jodå, jag känner väl till undersökningen av professor Kent Asp. MEN jag vet också att många inom medierna är fega kräk som vänder kappan efter vinden. Vad som är PK varierar över tid och det kan vända snabbt. Allteftersom det, och de, som skadar landet avslöjas kommer folkets rättmätiga vrede att väckas. Då kommer politikerna att vända kappan efter vinden och då kommer de lydiga PK-kräken inom medierna att följa efter, tror jag.

Vi får se vem av oss som får rätt.
Citera
2019-10-20, 15:02
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Var det Roms offentliga sektor som fick islamisterna att erövra de f.d. västerländska högkulturerna i Nordafrika och Mellanöstern? Muslimer skiter i bidrag. De plundrar allt de kommer över från sina själlösa fiender (alltså icke-muslimerna och muslimer av fel lära) på ett eller annat sätt ändå. Det är inte ett problem som har någonting att göra med hur vår ekonomi är organiserad. Problemet är att det finns muslimer i världen som lever.

Det var Sveriges offentliga sektor som fick hit islam.

Jag håller med dig om att islam är skit.

Chilla.
Citera
2019-10-20, 15:05
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enlightenmentbed
Mjäll förstör inte tråden tack, många gillar att läsa i den.

Vill herr kvalitetspostning göra en ny bedömning av min medverkan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in