Citat:
Jag instämmer men du blandar ihop orsak och verkan. Orsaken till systemkollapsen är en dysfunktionell och korrupt statsapparat och dysfunktionella och korrupta medier. En konsekvens, bland många andra, är den vansinniga massinvandringen.Och vad är huvudorsaken till denna systemkollaps?
En omfattande och effektiv repatrieringspolitik vågar jag påstå löser nästan alla större problem jo.
Tvärtom är det en svag mindset att ducka för den mest uppenbara och självklara lösningen. Sedan handlar det även att börja i rätt ände. Att ta ifrån invandrare bidragen före de repatrieras lär leda till en hel del problem som upplopp och ökad kriminalitet. Hellre då först skicka tillbaka dem så de inte hinner ställa till en massa oreda, lidande och kaos.
En omfattande och effektiv repatrieringspolitik vågar jag påstå löser nästan alla större problem jo.
Tvärtom är det en svag mindset att ducka för den mest uppenbara och självklara lösningen. Sedan handlar det även att börja i rätt ände. Att ta ifrån invandrare bidragen före de repatrieras lär leda till en hel del problem som upplopp och ökad kriminalitet. Hellre då först skicka tillbaka dem så de inte hinner ställa till en massa oreda, lidande och kaos.
En omfattande och effektiv repatrieringspolitik är givetvis nödvändig för att få en situation som Sverige överhuvudtaget har teoretiska möjligheter att klara av. Sedan återstår alla andra problem. Det är som sagt en ”utmaning” som heter duga.
Alla som följer vad som händer i medierna ser att det sakta börjar lossna. Vissa ämnen är inte längre ”förbjudna”. Igår (19/10) publicerade till exempel Expressen en ny ledare av Anna Dahlberg:
Staten har lämnat kommunerna i sticket
Det är provocerande att se hur staten dumpar problem på landets kommuner och sedan tar en springnota.https://www.expressen.se/ledare/anna...rna-i-sticket/
Jag tar tåget till Eskilstuna för att möta upp det frispråkiga kommunalrådet Jimmy Jansson (S). Han har på senare tid väckt uppmärksamhet genom att införa tillståndsplikt för tiggare i kommunen, föreslå att S ska sätta ett asyltak och kritisera regeringen för otillräckliga budgetsatsningar på välfärden.
[...]
Det börjar bli dags att ta ett helhetsgrepp om den osunda relationen mellan stat och kommuner, och se över ansvarsfördelningen. Just nu liknar det mest ett havererat äktenskap, där kommunerna får sköta disken.
Det är precis detta helhetsgrepp som saknas sedan överskådlig tid. Om medierna bara kommer igång med att gräva och ställa frågor är bollen snart i rullning... Många makthavare har all anledning att på allvar börja känna sig rädda.