Citat:
Ursprungligen postat av
infidel
Vilket makalöst oväntat svar. Herrn måste vara en sådan där "cuckservativ" jag har hört talas om. Kan du förklara närmare hur dina förslag skulle reparera Sverige? För vad jag kan se så är de inte mer än ett tunt lager fernissa på ett redan totalt genomruttet hus.
Sverige kommer att kollapsa in i ett multifrontalt inbördeskrig och det går inte att stoppa denna process inom ramen för nuvarande politiska system. Det kommer att smälla helt enkelt.
Svenskarna kommer inte att ta upp vapen och döda folk, glöm det. De blir hellre dödade själva än kränker nån "mänsklig rättighet". Fika och bullar är deras lösning på alla problem. Mer dialog, "civiliserat beteende", konsensuslösningar som man förhandlar fram i tubsockor vid köksbordet.
Citat:
Ursprungligen postat av
infidel
... och hur ska de av dig förslagna ändringarna leda till något av detta? Du kan inte reparera ett genomruttet politiskt system. Du river det och bygger ett nytt minus människorna som ingick i det förra systemet. Det är därför jag skrev att det du föreslog inte är mer än ett tunt lager fernissa på ett genomruttet hus. Dina förslag betyder inte ett enda jävla skit i ett systemperspektiv och att du helt seriöst föreslår detta som lösning visar bara hur litet du förstått om den svenska dysfunktionen.
Vet du om att när Hitler kom till makten -33 så åkte journalister, kommunister, liberaler, judar, zigenare, präster, bögar med flera allesammans in i koncentrationsläger? Det du ser i Sverige idag är samma skit som hände i Tyskland under Weimartiden. Den tidens liberaler var mer konservativa än dagens cuckservativa och de åkte ändå in i läger. Jag hade skitit i att stoppa dem i läger, jag hade lynchat dem rakt av.
Du har rätt, huset är genomruttet och går inte att rädda. Det måste rivas och ersättas med något nytt. Tyvärr är det inte realistiskt att hoppas på att detta ska inträffa. Svenskarna är för mesiga helt enkelt. Du måste komma ihåg att Hitler och Goebbels var centraleuropéer som har mer gemensamt med norditalienare än med vanliga mellanmjölkssvenskar, de är fullkomligt otänkbara i Sverige eftersom den svenska folksjälen, i den mån den alls existerar, inte möjliggör uppkomsten av såna personligheter. Starka känslouttryck betraktas nämligen av svensken som tecken på "ociviliserat beteende". Att det ofta i själva verket förhåller sig precis tvärtom har han ingen förståelse för.
Du verkar vara en av dessa 0,001% svenskar som är gjorda av rätta virket. Du skulle nog inte ha nåt emot att i massutrotningsläger långsamt och systematiskt tortera ihjäl landsförrädarna som har förstört Sverige, Europa och resten av den vita världen. Men 99,999% är tyvärr blödiga mesar som tycker att sånt är "ociviliserat" och "inhumant".
Citat:
Ursprungligen postat av
redshift
Som ett exempel kan man ge fan i att rösta för att göra regimen illegitim. Eller bara flytta utomlands och vänta ut haveriet och den bittra insikten för nomenklaturan och deras legohjon att man inte saknar kossan förrän spiltan står tom.
När potemkinfasaderna står där övergivna, genomruttna och "investeringen" förvandlad till skuld tror jag uppvaknandet kommer. Och kommer gör det alldeles oavsett om vi klipper invandringen idag, imorgon eller om 20 år.
Fram till dess, njut, ja, njut så länge det varar.
Invandringen kommer inte att upphöra och inget "uppvaknande" kommer att ske. Glöm det.
Citat:
Ursprungligen postat av
Totius
"Cuckservativ”

Om svaret var oväntat så har jag uttryckt mig otydligt tidigare. Dock menar jag att väljarna (inklusive undertecknad) har lurats av medierna och statsapparaten. Många är som jag fullt upptagna med jobb, familj och mängder med olika projekt. Vi hinner inte lusläsa och granska allting. Men någonstans går en gräns när man inte längre kan skylla på att man är lurad. Och med senaste valet är den gränsen med råge passerad. Nu ligger ansvaret hos varje enskild medborgare.
Med det sagt så tror jag inte att huset är helt genomruttet. Huset är mycket hårt angripet men jag tror att det är en relativt liten maktelit som orsakar den största skadan. Med dugliga ledare och en massiv repatriering borde det gå att rädda. Och de skyldiga behöver givetvis ställas till svars och dömas till hårda straff.
Alltså själva grundproblemet är att ni svenskar är så jävla fega. Ni har ingen ryggrad, ni står aldrig upp för något, ni sitter bara där och stirrar stumt ner i bordet eller golvet och vågar inte säga ett pip om ni inte har en majoritet i gruppen med er. Ni deltar aktivt eller passivt i mobbnings- och utstötningsaktioner mot avvikare och oliktänkande. Ni lever med era feministhaggor och vågar inte gå emot dem trots att ni egentligen inte alls håller med dem. Ni visar aldrig era verkliga känslor förutom när ni är fulla och då börjar ni bara skrika en massa osammanhängande rappakalja. Ni är hopplösa helt enkelt, jag tror faktiskt aldrig jag har träffat en svensk som inte böjer sig för gruppmajoritetens åsikt.
Redan för flera decennier sedan då jag försökte ta upp problemen med massinvandringspolitiken på ett politiskt möte för "konservativa" blev jag hånad, utskrattad och avfärdad.
Ni fattar liksom inte att för att få till stånd förändringar måste det finnas en tidsanda som möjliggör förändringarna. Denna tidsanda finns inte i Sverige eftersom ni svenskar aldrig vågar säga ett skit. Ni backar aldrig upp en heller när det skulle behövas, ni bara står och glor som ena jävla mähän. Jag har till och med blivit verbalt påhoppad av andra svenskar för att jag haft mage att säga ifrån när jag blivit trakasserad av zigenare ute på stan. Vad tror du skulle hända om jag sparkade eller spottade på nån zigge? Svennefittorna skulle naturligtvis skvallra ner mig till snuten eftersom "så får man ju inte göra".
Såna är ni.
Citat:
Ursprungligen postat av
Blot-Sven
Fan, vi har nästan exakt samma syn på saken. Trots att den här fasen som leder fram till katastrofen inte pågått speciellt länge är det alldeles, alldeles för många som verkligen tjänar på att de allra flesta av oss hjälps åt att skyffla in mer kol för glatta livet. Det saknas rationella visioner för att komma åt roten till det onda. Lägre välfärdsnivå, färre människor och liten eller ingen konsumtion är enda chansen, som jag ser det, och vem fa-an är beredd att göra de uppoffringar som allvaret kräver? Ingen vill börja med någonting alls. Att det är så beror säkert på det allmänna bruset. Vad ska man tro på? Det går inte att skaffa sig någon överblick.
Ska jag försöka vara realistisk här tror jag snarast på en total nedmontering av staten och ett samhälle byggt på hänsynslös konkurrens, vilket säkert också sabbar miljön men åtminstone leder till snabb utslagning.
Detta är den mest logiska konsekvens jag kan tänka mig just nu. Fas två. Tillräckligt dystopiskt? Inte?
Som sagt, ni snackar en massa på nätet men så gott som ingen av er vågar säga ett jävla pip ute i verkligheten. Ni bara håller käften och jamsar med, ni är alltid rädda för nåt. Rädda för att bli uteslutna ur gruppen, rädda för att förlora jobbet, förlora vänner, förlora pengar, vad som helst. Fega jävlar är ni och det är er mentalitet som möjliggjort systemkollapsen.