Ojoj, det här blir en lång post med din extrema styckeindelning.
Citat:
Ursprungligen postat av
hex27
Ja absolut, nästan hela befolkningen och alla oberoende bedömare runt om i världen har aspergers(antar jag att du menar) eller någon annan diagnos för de kommer inte fram till Ubbes Cykelkedjeslutsatser.
Ubbe har nämligen listor han gjort själv som han påstår går att mäta med data och de tär ju genast ett vattentätt bevis för att vi håller på att kollapsa.
Du kan ju fråga mig kring vilken del i min lista jag har fel på, så kan du antingen själv ta reda på att jag har fel, eller efterfråga data kring punkten i fråga. Eller så kan jag förvänta mig ett sakligt svar kring hur en samhällsverksamhet ska förväntas lösa sin egen funktionalitet, när en extrem del av deras förväntade personal och resurser saknas, samtidigt som deras åtaganden ständigt ökas och ska dokumenteras. Är det vita rockarna med gratis, oändlig energi du har som svar, eller?
Så det klarar du inte av, du bara avfärdar allting och avfärdar allt jag säger som joller? Eller ska du ifrågasätta allt jag listat som ren lögn? Det har för fan varit i tidningarna månatligen i många, många år om exakt det jag listat, med exakta siffror. Eller så kan du söka statistiska källor, eller fråga förespråkare. Du kommer få samma svar som jag skrivit från samtliga källor.
Citat:
Hur tycker du dessa länder är jämförbara med Sverige f.n.?
Därför att diverse, extrema förändringar leder till en oförmåga i samhället att hantera dem, bortom en punkt deras kompetens ens funderat på att klara av. På diverse olika sätt. Det är jämförelsen. Att inte klara av att hantera verkligheten med den verksamhet man systematiskt definierat. Förstår du begreppet kollaps?
Citat:
Det finns redan definitioner för kollapsade stater.
Ja, men du kanske vill fortsätta diskutera samer och hur vi alla som postar här inne är sadomasochister, som vill se allt brinna, bara för att vi älskar död, enbart för att vi diskuterar den uppenbara, faktiska möjligheten? Skit ner dig och gå och lägg dig, allvarligt talat. Vad är problemet? Är du indoktrinerad fjortis eller en ångestfylld, obildad farfar som inte kan acceptera att allt du kämpat för är en lögn? Jag menar eftersom du frånsäger dig alla ursäkter kring bokstavsdiagnoser?
Citat:
Jag är redan medveten om att du väldigt lätt antar en hel del saker.
Detsamma. Men jag bygger upp mig på att jag antar saker utifrån offentlig data (förutom när jag diskuterar detta bortom ett spektrum detta system inte kan förstå).. Du raljerar kring förhoppningar om religiöst nonsens. Jag ser dig inte som trovärdig i.o.m. vad du presenterat hittills. Det är ett skämt. Du bör lyfta dig några eoner för att ens närma dig en konstruktiv diskussion.
Citat:
Absolut, alla som inte kommer fram till exakt samma domedags-tankevurpor som dig är okunniga och har aspergers(antar jag att du menar) eller någon annan diagnos.
Ursäkta att jag antar att du har aspbergers eller annan diagnos, eller att du är korkad, men utifrån den debatteknik du hittills demonstrerat, så kan jag inte förstå hur du kan vara så korkad. Bortom indoktrinering givetvis. Så du är en indoktrinerad, svensk medborgare och har inga diagnoser. Grattis.
Citat:
Jag har hört fantasierna de senaste 20åren minst....
Du menar peak oil och med "de senaste 20 åren" menar du prognosen mannen framställde för amerikansk oljeproduktionen på 70-talet, vilket stämde exakt? Sedan gjorde han en global prognos som pekade mot global peak oil 2010. Han kanske har missat med några år, men hans argument i sig är fullständigt korrekta. Varför tror du USA gått fullständigt apeshit och förklarat krig mot en följd deras egna krig skapat? War on terror. Krig skapar terror, men vi för krig mot våra krigs terror. Jojo. Det har ingenting att göra med olja. Apskalle.
Citat:
"Ekonomiska utmanande tider" betyder inte att ett land kollapsar, hur mycket du än önskar det.
Fråga USA eller Tyskland på 1930-talet hur väl det gick. Jag säger inte det är jämförbart i sig, för den här kraschen kommer bli mycket värre än kraschen på 30-talet. Den här kraschen sker på 50-talet, medan man begravt bekymren som skedde på 30-talet. Det är mycket enklare att göra idag, då nationer inte har någon auktoritet gentemot finansmaffian.
Citat:
Ja, definitionen över kollapsade stater (failed states) finns ju redan men det vore jättespännande att höra någon av domedagsprofeterna definiera vad de menar, utöver att räkna upp div. olika saker där de anser det finns problem bara för de gillar att sitta och tjuta i ren allmänhet.
Jag vet inte hur långt föredrag jag kan hålla med dig kring detta. Förmodligen timmar. Jag nöjer mig med att inte idas ge dig några källor på det här området idag, vid den här tiden. Du förtjänar helt enkelt inte vidare förklaringar, du får bara leva i din egen indoktrinering. Ja, så grym och less är jag på en måndag. I vanliga fall hade jag gett en lång lista med information som potentiellt hade kunnat förändra din världsbild, bara lite.. Du får helt enkelt leva med att jag ger dig fingret ikväll, för hur korkad du är och vilket slöseri det vore att ge dig vidare källor, som du automatiskt kommer avfärda.
Du är ett skämt och en fiende mot mänsklighetens framtid. Så skulle jag kunna definiera dig. Men du är ett lojalt fårhjon som hade blivit en utmärkt lägervakt i ett koncentrationsläger. Smaka på den. ALLT FÖR FRAMGÅNGEN! JAWOHL! Din rösträtt hade varit mer produktiv hos en hamster, för hamstern hade inte röstat. En hamster är alltså smartare än dig.