2019-02-28, 13:45
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Herkules ledde in två floder i det stall han var tvungen att städa åt kung Augius. Något motsvarande kanske behövs. Men nu går vi OT.

Här kommer ytterligare ett bevis på att vi går mot en kollaps. Tråden om polisens rop på hjälp efter rånet av fikabröd.

(FB) Polisen i Rinkeby: ”Det har gått för långt”, vädjar om hjälp i facebookfilm
Det vi ser är en naturlig och lätt förutsägbar utveckling. Denna utveckling beror i sin tur på att myndigheter och offentliga verksamheter inte fungerar på avsett vis. Första steget att angripa denna röta är att anmäla de avvikelser som finns till tillsynsmyndigheterna.

Så länge avvikelser inte finns rapporterade i kvalitetssystemen så ”finns inte” problemen. Det fuskas något oerhört med avvikelsehanteringen inom offentliga verksamheter. Jag vågar påstå att roten till alla problem ligger här.

OM avvikelserna hade rapporterats så hade myndigheter och politiker tvingats vidta åtgärder. Då hade massinvandringen inte varit möjlig.
Citera
2019-02-28, 14:23
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Det vi ser är en naturlig och lätt förutsägbar utveckling. Denna utveckling beror i sin tur på att myndigheter och offentliga verksamheter inte fungerar på avsett vis. Första steget att angripa denna röta är att anmäla de avvikelser som finns till tillsynsmyndigheterna.

Så länge avvikelser inte finns rapporterade i kvalitetssystemen så ”finns inte” problemen. Det fuskas något oerhört med avvikelsehanteringen inom offentliga verksamheter. Jag vågar påstå att roten till alla problem ligger här. (min fetstil)

OM avvikelserna hade rapporterats så hade myndigheter och politiker tvingats vidta åtgärder. Då hade massinvandringen inte varit möjlig.

Är tveksam till var du anser, att "roten till alla problem" finns.

Anledningen till att det fuskas med avvikelsehanteringen inom offentliga verksamheter är väl, att ledningen har låtit förstå, att man inte vill ha mängder med avvikelseanmälningar? Den tjänsteman, som inte ställer upp på det, riskerar att avpolletteras.

Och anledningen till att ledningen har låtit förstå, att man inte vill ha mängder med avvikelseanmälningar är väl, att ansvariga politiker har låtit förstå, att man vill ha den offentliga verksamheten skönsminkad? Den ledning, som inte ställer upp på det, riskerar att avpolletteras/bli utbytt.
Citera
2019-02-28, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redshift
Ja, onekligen, njut så länge det varar.

Låt oss alla hylla Hanna Stjärne Göbbels, Groggnäsan, Fjamåt, de andra världsfrånvända fjantarna i nomenklaturan och Miljömarxisterna för dom levererar dig EXAKT det du efterfrågar.

Det vill säga tillväxt och välstånd till priset av välfärd för dagens och de framtida generationerna.

Är vi överens?

Nu avskyr ju jag Hanna Stjärne, Groggnäsan och Fjamåt och nej dom levererar ju ingenting av värde allra minst tillväxt, dom levererar mest en annalkande dystopi.

Men vad tycker du att jag ska göra, ta livet av Fjamåt för att visa hur förbannad och besviken jag är.
Sedan leva i ett tält i skogen och sluta konsumera.

Framtida generationer har offrats eller svenska folkets offras nu på humanismens altare.
Fast jag har börjat känna att majoriteten i Sverige förtjänar att dö för att dom är totalt menlösa, tillbaka till naturtillståndet den starke överlever.
Citera
2019-02-28, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji

Anledningen till att det fuskas med avvikelsehanteringen inom offentliga verksamheter är väl, att ledningen har låtit förstå, att man inte vill ha mängder med avvikelseanmälningar? Den tjänsteman, som inte ställer upp på det, riskerar att avpolletteras.

Och anledningen till att ledningen har låtit förstå, att man inte vill ha mängder med avvikelseanmälningar är väl, att ansvariga politiker har låtit förstå, att man vill ha den offentliga verksamheten skönsminkad? Den ledning, som inte ställer upp på det, riskerar att avpolletteras/bli utbytt.

När Sverige sköttes ordentligt och var hyffsat etniskt homogent så räckte det med en Justitieombudsman. Nu finns det hur många ombudsmän som helst och de klarar inte av att hantera avvikelserapporteringarna som kommer in från allmänheten.
Citera
2019-02-28, 14:47
Citat:

Lögnen måste upprätthållas, för realiteten är ett allt för bittert piller att svälja för de flesta i befolkningen i utopin.
Senast redigerad av redshift 2019-02-28 kl. 15:01.
Citera
2019-02-28, 14:49
Medlem
Ytterligare ett bevis på den kommande samhällskollapsen.
Citat:
Det råder omfattande missförhållanden inom Statens institutionsstyrelse (Sis), enligt Seko. Fackförbundets medlemmar vittnar om hot, våld, ensamarbete och omfattande drogbruk inne på hemmen.
- Vi anser att det är en myndighet som befinner sig i fritt fall, säger förbundsordförande Valle Karlsson.
I en ny rapport slår fackförbundet Seko larm om bristerna inom Sis, som man nu anser är så omfattande att de inte längre går att "lappa och laga".
- Nu är problemen av den storleken att vi uppmanar både politiker och myndigheter att göra en total genomlysning för att komma tillrätta med det här. Det är så allvarligt att man måste sätta sig ner och gå igenom det här från grunden, säger Valle Karlsson.

https://www.msn.com/sv-se/nyheter/in...cid=spartanntp
Citera
2019-02-28, 14:58
Citat:
Ursprungligen postat av Hibiscrub
Nu avskyr ju jag Hanna Stjärne, Groggnäsan och Fjamåt och nej dom levererar ju ingenting av värde allra minst tillväxt, dom levererar mest en annalkande dystopi.

Men vad tycker du att jag ska göra, ta livet av Fjamåt för att visa hur förbannad och besviken jag är.
Sedan leva i ett tält i skogen och sluta konsumera.

Framtida generationer har offrats eller svenska folkets offras nu på humanismens altare.
Fast jag har börjat känna att majoriteten i Sverige förtjänar att dö för att dom är totalt menlösa, tillbaka till naturtillståndet den starke överlever.

Låt Fjamåt et. al. hållas, för hon levererar det du efterfrågar, vilket du nyss kom fram till, eller hur?

Naturligtvis finns det vägar "fjamåt" som lindrar konsekvenserna från nedmonteringen av den industrialiserade civilisationen och upprätthålla den så länge som möjligt är här hemma i Sverige.

Att det inte blir så djävla roligt för potemkinfabrikörerna i en sådan samhällsordning är en annan femma.
Senast redigerad av redshift 2019-02-28 kl. 15:24.
Citera
2019-02-28, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Instämmer. Sverige går mot en systemkollaps för att vi har så många ynkliga medborgare. Vad har hänt med den svenske vikingen, kan man undra.
Skulle tro att den svenske vikingen är på sitt jobb och bidrar till att uppehålla systemet
Citera
2019-02-28, 16:48
Medlem
Totiuss avatar
Citat:

Roten till problemen är att verksamheterna INTE rapporterar att de INTE klarar att följa de lagar och regler som finns. Varje gång regelverket inte kan efterlevas, t.ex. vid en social utredning eller en vårdinsats, uppstår en avvikelse som SKA rapporteras.

När avvikelsen inte rapporteras så ”finns den inte”. De ansvariga kan därmed SÄGA att regelverket följs – det är mycket svårt eller omöjligt att bevisa motsatsen.

Men vad är hönan och vad är ägget i detta fall? De ansvariga lokala politikerna är ofta synnerligen okunniga och saknar ofta nödvändig utbildning och erfarenhet. De håller i pengarna men har ingen aning om hur mycket som egentligen behövs eller till vad. Politikerna är helt beroende av korrekt information från verksamheterna. När verksamheterna fuskar och ljuger förs politikerna bakom ljuset.

Detsamma gäller för medierna. Jag är mycket kritisk till våra svenska medier men samtidigt inser jag att det är nästan omöjligt att försöka gräva eftersom chefer och politiker hela tiden fuskar, ljuger och mobbar. Journalisterna ger upp när de aldrig får några meningsfulla svar från verksamheterna.

Jag menar därför att fuskande, ljugande och mobbande offentliga verksamheter är roten till alla problem. Verksamheterna omöjliggör en vettig politik och en saklig och opartisk journalistik genom att undanhålla fakta och ljuga.

Detta är absolut inget försvar av politiker och medier. Tvärtom. Jag konstaterar bara att det, enligt min uppfattning, är fuskande verksamheter som är hönan. Allt annat är följdeffekter av fusket och lögnerna.
Citera
2019-02-28, 16:52
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OneDoesNotSimply
Skulle tro att den svenske vikingen är på sitt jobb och bidrar till att uppehålla systemet
Haha, det tror jag också. Det är den svenske vikingen som bidrar till den RIKTIGA tillväxten av BNP.
Citera
2019-02-28, 18:23
Medlem
avrogados avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OneDoesNotSimply
Ok, trodde att det var finnarna som bar den svenska industrin genom eld och vatten...
Citera
2019-02-28, 19:34
Medlem
smoerreboms avatar
Har tänkt lite på detta och kommit fram till att ju förr desto bättre, ju förr desto färre kommer Sverige ha hunnit släppa in. Jag tror det bästa vore om vi fick något stort statligt misslyckande och ett riktigt jävla terrordåd så fort som möjligt så att dumjävlarna stänger av schlagerfestivalen o vaknar upp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in