Citat:
Ursprungligen postat av
Naturesprophet
Det är klart att ingen skåpbil kommer stanna vid mig och dom hoppar ut och har ihjäl mig. Så dum är jag ju inte, jag lever inte under någon hotbild på det sättet.
Men obehaget när folk blir mördade i ens närområde den känslan är inte logisk direkt.
Samtidigt har jag besökt ghettoområdet några gånger och blickarna man får som svensk där är ungefär, vafan gör du här??? Jag vet att gängen där tom stoppar bilister och bett dom vända.
Jag skulle aldrig gå där en sen kväll eller mitt i natten, inte en chans, det är som att be om trubbel.
Jag tycker att ditt obehag du känner när folk blir mördade i ditt bostadsområde är fullkomligt logiskt.
Här var jag bor har två blivit skjutna/mördade vid två olika tillfällen, de flydde in i vårt område efter en mördarjakt med bil i ett fall och mopped i annat. Det var väldigt traumatiskt för resten av oss boende, och barnen än värre. Två grannar valde sedan att härifrån. Snart kommer vi inte kunna flytta någonstans, ev utomlands.
Har man dessutom inte miljoner på banken kan man inte flytta. Det tar ju över 10 år att få en hyreslägenhet.