Citat:
Ursprungligen postat av
Gorm Den Gamle
Nej. Det är mer relevant för att de andra skandinaviska länderna är de enda länderna med en realistisk bild av Sverige. De har en seriös och nyanserad rapportering - ofta mer seriös och nyanserad än vad de svenska kollegorna kan prestera - och de har alltid haft det löpande, och inte vid enstaka stora nyheter som i länder där Sverige betyder noll. Det betyder att de också har en bra bild över Sveriges utveckling över längre perioder. Tror du de tycker att Sverige är mer välfungerande nu än Sverige 1985 eller Sverige 1970?
Jag förstår att du tycker att just de två länderna har en realistisk och nyanserad bild av Sverige.
Snarare så rör det sig om typiskt storebrorskomplex. Norge hade förmodligen varit ett U-land utan sin olja. Du tycks värdera Norge och Danmark högst av våra skandinaviska grannar, fast Finland kanske inte har tillräckligt "nyanserad" och "realistisk" bild av Sverige.
Citat:
Du verkar ju på allvar tro att danska och norska medier är jämförbara med Fox News eller Breitbart. Det är iaf rätt uppenbart att du aldrig har läst en dansk eller norsk tidning.
Jag har tagit del av samtliga medier du räknar upp och att jag skulle tycka dessa är jämförbara är ett påhitt. Ganska irrelevant för vad vi diskuterade men fortfarande en, om än förutsägbar, lögn.
Ganska vanlig åkomma när man känner behov av att hitta på saker för att kunna argumentera.
Citat:
Min agenda? Vad fan vet du om min agenda?
Mer än du anar...