Citat:
Ursprungligen postat av
farbror Sven
Vad innebär systemkollaps?
Förenklat som när du måste göra en systemåterställning på datorn. Just nu verkar datorn vara i kritiskt läge.
Kraschvarningar samt tjut och blinkande lampor i form av kommunala verksamheters kollapser, tältlägersvarningar, pass som försvinner, isisanhängare som Säpo vet vilka är men INTE du.
Någon stackars kannibal också.
Ja och så den lille snälle Svensken som kämpar och stammar fram "
jag är svensk och utan kultur" säger GUBBARNA och Tobleronekärringarna där uppe i strutshuset med Fi fittorna i sina skäggiga munderingar och män i kjol bredvid sig.
De har lyckat få Svensken att bli avkönade hennor(tror de) en av kollapsernas sidospår.
Jag har i alla fall pullan mellan benen och föredrar en stark, och fin man i min närhet. Inte skäggiga damer, usch och heller inte män i kjol som piper att deras döttrar leker med brandbilar och köper pistoler till dem. Medan pojkarna skall sitta tyst och leka med dockor och heta hen.
Sverige har blivit dysfunktionellt från könstillhörighet till Svenskhet.
Detta är en stor del av kollapsen. Att göra Svensken avkönad och tappa bort sin egen styrka och manlighet kontra kvinnlighet.
Så ser jag på kollapsen ur ett mänskligt perspektiv.
Det finns andra som är duktigare än mig att förklara kollapsens slutgiltiga mål och resultat än vad jag kan förklara för dig.
Finns ganska mycket material här inne att ta del av och i samhället för övrigt, kan jag tycka.
Vad tror du systemkollapsen innebär och innehåller då?