2015-10-17, 14:38
Medlem
Tror man måste se det mer som nivåer. Tänk partiklar med olika energitillstånd. De går från en nivå till en mindre och sen en mindre och sen en mindre.

Att systemet bara imploderar ihop är inte särskillt troligt men det kommer att monteras ned. Välfärdskollaps är kanske en bättre term än systemkollaps.

Grekland och Spanien tex har inte kollapsat ihop helt men deras gamla system har rasat ihop och blivit ersatt av ett mindre och svagare.

Vi får räkna med att detsamma händer här. Att vi snabbt får ut mindre och mindre för pengarna vi betalar. Otryggheten växer snabbt och klyftorna ökar i en takt vi inte upplevt hittills.

Så det system vi har vant oss vid kommer att kollapsa ihop men det blir inget vakuum utan det ersätts omedelbart med ett nytt mindre potent sådant. O så håller det på.
Citera
2015-10-17, 15:50
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Och vilka bevis skulle Du ha godheten att acceptera så? Att det regnar paddor och att Dalälven är fylld med blod? När du funderar på det, så kan Du också fundera på vad det är i de belägg som hittills framlagts i tråden som inte duger för Dig.

Fö är jag varken misslyckad eller SD-haverist.
Definitivt INTE jag heller. En fullt fungerande kvinna med huvudet på skaft.
Är det några som så tydligt har havererat i Sverige så är det röda näs gänget med farb(hen) StefanStefany i galopp på hennen Fridolin och DÖ som är på väg att DÖÖÖÖÖÖ med FI mellan benen också i full galopp!
Fräck ? Ja! Snäll flicka? Nej! SD havererare ? Nej men ny medlem så småningom, synd att det inte är i morgon och att jag fick lägga åtta miljoner röster......

Jag tänker inte godkänna att min Svenska historia och min Svenska kultur skall nedvärderas mer.
Jag tänker vara en del av systemåterställarna.
Inte en del av kollapsen.
Citera
2015-10-17, 15:54
Medlem
Enligt Bert Karlsson så har Wall Street börjat intressera sig för det lukruativa asylboenden,då är det ett bevis på att det är dyrt och om inget görs en kollaps.
Citera
2015-10-17, 16:09
Medlem
farbror Svens avatar
Vad innebär systemkollaps?
Citera
2015-10-17, 16:29
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Vad innebär systemkollaps?

Förenklat som när du måste göra en systemåterställning på datorn. Just nu verkar datorn vara i kritiskt läge.
Kraschvarningar samt tjut och blinkande lampor i form av kommunala verksamheters kollapser, tältlägersvarningar, pass som försvinner, isisanhängare som Säpo vet vilka är men INTE du.
Någon stackars kannibal också.
Ja och så den lille snälle Svensken som kämpar och stammar fram "jag är svensk och utan kultur" säger GUBBARNA och Tobleronekärringarna där uppe i strutshuset med Fi fittorna i sina skäggiga munderingar och män i kjol bredvid sig.
De har lyckat få Svensken att bli avkönade hennor(tror de) en av kollapsernas sidospår.
Jag har i alla fall pullan mellan benen och föredrar en stark, och fin man i min närhet. Inte skäggiga damer, usch och heller inte män i kjol som piper att deras döttrar leker med brandbilar och köper pistoler till dem. Medan pojkarna skall sitta tyst och leka med dockor och heta hen.
Sverige har blivit dysfunktionellt från könstillhörighet till Svenskhet.
Detta är en stor del av kollapsen. Att göra Svensken avkönad och tappa bort sin egen styrka och manlighet kontra kvinnlighet.
Så ser jag på kollapsen ur ett mänskligt perspektiv.
Det finns andra som är duktigare än mig att förklara kollapsens slutgiltiga mål och resultat än vad jag kan förklara för dig.
Finns ganska mycket material här inne att ta del av och i samhället för övrigt, kan jag tycka.
Vad tror du systemkollapsen innebär och innehåller då?
Citera
2015-10-17, 17:32
Medlem
blue_no1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Socialkonservativ
Efter de senaste rapporterna från migrationsverket om asylströmmarna till Sverige talar invandringskritiker om att Sverige står inför en systemkollaps. Det talas om att välfärden, sjukvården, skolan håller på att brisera på grund av söktrycket. Det talas om att kostnaderna för kommunerna och landstingen är så stora att pengarna snart är slut.

Men vilka är de konkreta bevisen för att påståendet om att vi går mot en systemkollaps faktiskt stämmer? Vilka är källorna på att välfärden, myndigheterna och staten inte klarar av trycket?

Tänker mig en samlingstråd för eventuella artiklar, inslag eller liknande som styrker tesen om att Sverige står inför en systemkollaps.

detta borde väl platsa i tråden?
http://www.aftonbladet.se/nyheter/sa...cle21601197.ab

snart gissar jag detta händer i sverige, gissar på nåt pissigt kommunalråd, en sossekärring eller nåt liknande patrask kommer bli den förste!
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21601323.ab
Citera
2015-10-17, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Det är mycket tveksamt om "folket" är ansvarigt för att ha "valt" produkten (produkten=massinvandring), när "folket" från späda barnsben har utsatts för systematisk vilseledande marknadsföring betr. produktens förträfflighet.

Merkel är en slipad politiker. Hon har inte "inspirerats" iav hjärtats godhet... om du händelsevis trodde det.

De flesta som avfärdar ord som "massinvandring" eller "pågående systemkollaps" är politiskt korrekta. Jag avskriver dock inte att somliga pga rädsla försöker använda språket som något att gömma sig bakom.

Kallar man inte det som svenska sjupartipolitiker ombesörjer för "pågående systemkollaps" utan använder eufemismer som "revor i fasaden", "utmaningar" eller "skönhetsfläckar"... så låter det ju inte så allvarligt.

Vi lever inte i Nordkorea. Alla vuxna människor har ett val. Att som du, skylla på "indoktrinering" i skolan eller liknande är bara patetiskt och enfaldigt!

Merkel är inte slipad. Hon sitter där hon sitter, därför att alla andra toppolitiker är så oerhört mediokra.

Låt oss nu återgå till topic; systemkollapsen. Enkelt uttryckt: Ju längre denna massinvandring får fortgå, desto närmare kommer vi systemkollapsen. Det som det först kommer att bli problem med, är att det kommer att saknas bostäder. Dessutom kommer polisen inte att kunna hantera problem med bråk på asylförläggningar, ökande kriminalitet o.s.v.
Citera
2015-10-17, 18:19
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intePK14
Vi lever inte i Nordkorea. Alla vuxna människor har ett val. Att som du, skylla på "indoktrinering" i skolan eller liknande är bara patetiskt och enfaldigt!

Merkel är inte slipad. Hon sitter där hon sitter, därför att alla andra toppolitiker är så oerhört mediokra.

Låt oss nu återgå till topic; systemkollapsen. Enkelt uttryckt: Ju längre denna massinvandring får fortgå, desto närmare kommer vi systemkollapsen. Det som det först kommer att bli problem med, är att det kommer att saknas bostäder. Dessutom kommer polisen inte att kunna hantera problem med bråk på asylförläggningar, ökande kriminalitet o.s.v.
Nej nu har du faktiskt lite fel vad gäller våra skolor! Jag vet nämligen att man gör detta i våra skolor. Det vet vi alla men inte många som öppnar sina små munnar som jag nu då.
OCH nej vi har inte haft så många val eftersom syftet av vår regerings politik under många , många år har varit att gör Svensken beroende av politikernas tyckande och dessutom blivit masshypnotiserade att tro sig vara kulturlösa och bortskämda små svin. Tystade och i mitt tycke för jävligt.
Synd om Svenskarna faktiskt, kan jag trotts allt se. Vi får redan gå åt sidan i bostadsköer och arbetspolitiska hjälpmedel. Vi får redan dörren stängd framför näsan på sociala institutioner.
Ett faktum.

Ja kollapsen är redan här. Väntar endast på den slutgiltiga kraschen och hur den kommer att se ut.
Ber till Gud att den blir oblodig. OCH att det fortfarande finns män och kvinnor som verkligen brinner för att med alla medel rädda Sveriges historia och sig själva och sin egen kultur.
Citera
2015-10-17, 18:39
Medlem
Wretch32s avatar
Det är nog snarare frågan om Välfärdskollaps och inte Systemkollaps.

Vi kommer nog att märka det genom:
- Högre skatter.
- Får mindre varor gentemot vad vi betalar för.
- Höjda bostadspriser.
- Sämre vård.
- Mer ökning av våld och oroligheter.
Citera
2015-10-17, 18:44
Medlem
Zaedrewss avatar
Tecknen finns ju där så det räcker och blir över. Rent synonymt med alla varningar brukar det sluta med med ändå nu ska vi bita ihop och klara detta och det är ju en extraordinär situation osv. Alltså cheferna som varnar är fortsatt PK får de vågar väl inget annat. Kollapsen kommer när de inte ens bemödar sig vara PK längre.
Citera
2015-10-17, 18:55
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wretch32

- Högre skatter.
- Höjda bostadspriser.
- Sämre vård.
Delvis ja. Självklart en ingrediens i detta. Folk har fullt upp med att ha ihjäl varandra runt om i världen med våldet och oroligheter som ökar OCH oftast historiskt sett så är det också då människan blir mer nationalister. Man blir rädd om sitt land. Som att man vill skydda sin familj.
Jag känner i alla fall så. Mitt land har aldrig betytt så mycket som nu. Har verkligen känt att jag inte vill förlora det och har äntligen börjat säga att jag älskar landet Sverige och mina landsmän/landsmaninnor.
Jag vill inte att Sverige skall försvinna i tomma intet och om det kollapsar och havererar totalt.
Vill jag att vi alla bygger upp det igen som vi alla i grund och botten älskar.
Jag vill inte att vi skall överge vårt fina land. Snälla, vi gör inte det.
Citera
2015-10-17, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wretch32

- Högre skatter.
- Höjda bostadspriser.
- Sämre vård.

Lägg med fördel till höjda räntor som kommer att leda till en kraftigt ökad arbetslöshet.
Det finns nämligen inte en janne att statens finanser kan stå pall för den monumentala kostnadsbelastning som totalinvandringen innebär och därmed så måste räntorna upp för att Sverige överhuvudtaget skall få låna pengar i närtid till att hålla godhetsknarkarna under armarna ytterligare ett par år.

Allting talar för att nationen står inför en kollaps.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in