Citat:
Ursprungligen postat av
dannee
Det är uppenbart att dom kör samhället i botten med vilje, men varför gör dom(styrande politiker) det?
Jag går inte på floskler som inkompetens, feminism etc, så här dum kan ingen vara, dom gör det av en anledning.
Det är inte med vilja, det är ren och skär inkompetens. Jag har haft med myndighetspersoner att göra i hela mitt liv, jag vet hur inkompetenta de är.
De äger inte konsekvensanalys, det märks tydligt på Socsekreterare, jag förklarade ofta vad konsekvenserna skulle bli med felaktiga beslut, och jag fick rätt, med ökande kostnader till följd för soc och en stark försämring för min del.
Det är Auktoritetstro och alarmismpropaganda som driver myndigheter, det är bara att se på Quickhärvan, vi var ett 10 tal personer som misstänkte att något var riktigt galet, och hur galet kunde ingen av oss ens föreställa oss.
Faktum är att sådana skandaler alltid händer på grund av ren inkompetens.
De blir förtjusta i en idé och går all in för detta som omorganiseringen av polisväsendet i Sverige, kritiker berättar hur illa det är att göra på det sättet, medan en självutnämd expert säger att efter dennes utredningar kommer det funka, medan resten av vetenskapsvärlden rackar ner på denne enda person.
Nu har det i Jönköping på Soc blivit en skandal med fosterhemsplaceringar i och med en ny illa trodd vetenskap om anknytningspsykologi som är omstridd som Soc svalt med hull och hår.
Följer man denna vetenskap så är 70% av Sveriges alla föräldrar inte lämpliga att vara föräldrar.
En familj som under ett år haft tvillingar placerade hos sig på full Barndomsplacering fråntogs vårdnaden när testerna på denna anknytningspsykologiska utvärdering visade att de inte kunde anknyta rätt till barnen.
Det finns endast en forskare som tror på denna metod och det är hon som tagit hit den i England starkt kritiserade metoden.
Hon är en Margit Norelltyp av psykiatriker, en person som blint tror på denna metod, medan Socpersonalen som inte har någon som helst kunskap i psykiatri tror blint på henne eftersom hon är en auktoritet.
Det finns för stark tilltro i Sverige på forskare, ingen källkontroll behövs när en forskare uttalar sig, det är detta som skapar systemkollaps, inte av vilja utan av ren och skär dumhet.