2016-08-07, 02:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Mr
I Södra Sveriges polisdistrik som omfattar Skåne, Blekinge Småland är Systemkollapsen ett faktum, det finns så få poliser att de inte längre kan utreda tung kriminalitet, skulle något stort inträffa, en härva tillexempel skulle inte polisen alls kunna utreda detta eftersom de inte har tillräckligt med poliser.
Alla resurser går åt att bevaka gränsen.
Det får till följd att inträffar ett mord i Hultsfred en lördag som i kväll kan inte polisen skicka en utredningsgrupp förrän tidigast om en vecka eller ens det, och ringer man och larmar om detta pågående mord så finns det endast en polispatrull för området Hultsfred/vimmerby Västervik och det är polishuset i Västervik som polispatrullen finns, de har tre kommuner att patrullera med en bil.

Och lik förplånkat så blev jag senast i går jagad genom halva den småländska byn och stoppad.....för bältet.
Inte en kontroll alltså, utan mötte dom på stan, ser i backspegeln att hon vänder och tråcklar sig förbi diverse för att ta upp jakten. Jag höll lagstadgade 50 och i bland 30 och det tog ändå närmare 2 minuter innan den lilla blonda snutbruden lyckats komma upp i häcken.
Jag är ostraffad och kör en helt normal bil med klara papper.

Så man kan nog diskutera lite angående prioriteringar.
Citera
2016-08-07, 04:33
Medlem
FarbrorBerits avatar
Som ni vet så har vi infört identitetskontroller på bron mellan Sverige och Danmark. Eller kanske inte:

http://ledarsidorna.se/2016/08/som-ett-sall/

Citat:
Polisen har idag inte resurser att leva upp till det regeringsbeslut om inre gränskontroll de fattat. Allmänheten lever dock i villfarelsen att polisen tagit tillbaka kontrollen över våra gränser. Det har vi inte.

Kan pendlare och turister, med fullt legitima skäl att vara i landet, räkna ut att endast var tionde kontrolleras och då samlat på vissa tidpunkter på dygnet eller dagar i veckan, klarar även andra av den matematiken. Personer som inte har legitima, utan andra, skäl att uppehålla sig.
Citera
2016-08-07, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SigmenFloyd
Värst är att det aldrig blir några konsekvenser länge. För tio år sedan hade det blivit mediadrev och huvuden hade rullat.
Numera är det en axelryckning från journalistflocken. "Jaha, barn som sexslavar. I Sverige. Tänk så tokigt."

Det vänder sig i magen.

Hade det varit Svenska blonda barn så hade polisen direkt agerat, men detta är inte svenska barn utan barn som smugglas hit, då är det skillnad, då är prioriteringen inte stor.

Du ser vad som händer när en internetpedofil tar kontakt med barn-ungdomar, svenska infödda medelklassbarn, då händer saker snabbt hos polisen.
Citera
2016-08-07, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dannee
Det är uppenbart att dom kör samhället i botten med vilje, men varför gör dom(styrande politiker) det?
Jag går inte på floskler som inkompetens, feminism etc, så här dum kan ingen vara, dom gör det av en anledning.

Det är inte med vilja, det är ren och skär inkompetens. Jag har haft med myndighetspersoner att göra i hela mitt liv, jag vet hur inkompetenta de är.
De äger inte konsekvensanalys, det märks tydligt på Socsekreterare, jag förklarade ofta vad konsekvenserna skulle bli med felaktiga beslut, och jag fick rätt, med ökande kostnader till följd för soc och en stark försämring för min del.

Det är Auktoritetstro och alarmismpropaganda som driver myndigheter, det är bara att se på Quickhärvan, vi var ett 10 tal personer som misstänkte att något var riktigt galet, och hur galet kunde ingen av oss ens föreställa oss.
Faktum är att sådana skandaler alltid händer på grund av ren inkompetens.

De blir förtjusta i en idé och går all in för detta som omorganiseringen av polisväsendet i Sverige, kritiker berättar hur illa det är att göra på det sättet, medan en självutnämd expert säger att efter dennes utredningar kommer det funka, medan resten av vetenskapsvärlden rackar ner på denne enda person.

Nu har det i Jönköping på Soc blivit en skandal med fosterhemsplaceringar i och med en ny illa trodd vetenskap om anknytningspsykologi som är omstridd som Soc svalt med hull och hår.

Följer man denna vetenskap så är 70% av Sveriges alla föräldrar inte lämpliga att vara föräldrar.
En familj som under ett år haft tvillingar placerade hos sig på full Barndomsplacering fråntogs vårdnaden när testerna på denna anknytningspsykologiska utvärdering visade att de inte kunde anknyta rätt till barnen.
Det finns endast en forskare som tror på denna metod och det är hon som tagit hit den i England starkt kritiserade metoden.
Hon är en Margit Norelltyp av psykiatriker, en person som blint tror på denna metod, medan Socpersonalen som inte har någon som helst kunskap i psykiatri tror blint på henne eftersom hon är en auktoritet.

Det finns för stark tilltro i Sverige på forskare, ingen källkontroll behövs när en forskare uttalar sig, det är detta som skapar systemkollaps, inte av vilja utan av ren och skär dumhet.
Citera
2016-08-08, 00:17
Medlem
rudi1985s avatar
Kollapsen är nog här.
Citera
2016-08-09, 09:13
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Citat:
Fler människor vill bo i grindsamhällen i Sverige - bostadsområden som är stängda för allmänheten och som traditionellt kännetecknas av en rejäl mur.

Det första grindsamhället Victoria Park fick mycket uppmärksamhet när det byggdes i Malmö 2008 och nu planeras liknande bostadsområden på andra ställen i landet.
http://www.svt.se/nyheter/lokalt/ska...l-bo-bakom-mur
Citera
2016-08-10, 20:49
Medlem
Iliums avatar
Samtliga lärare säger upp sig på skola i Lund.

Citat:
Samtliga lärare på Delfinskolan på Norra Fäladen slutar vid höstterminens början. Fem har sagt upp sig, en har gått i pension. Även tre fritidspedagoger och två förskollärare har sagt upp sig.

Citat:
- I det här området krävs mycket elevhälsovård. Jag har de elever i Lund som kanske har minst resurser kring sig i sina familjer och sin tillvaro. Vi har mycket mer jobb med varje elev. Det är vi vana vid, men det kräver mycket av pedagogerna. De har varit fantastiskt duktiga och jag önskar dem lycka till.

Citat:
Igen av dem som slutar har enligt Britt Markusson fört fram missnöje över skolan eller arbetsvillkoren till henne.

Lärarna är väl näst efter journalisterna de som är hårdast marinerade. Tro fan att de håller käften.
Citera
2016-08-10, 21:40
Moderator
pudelluss avatar
Drygt 50 postpaket stals i Vinslöv i Hässleholms kommun. Polisen "kom aldrig".

Citat:
Han berättade att han satt uppe i två timmar och väntade på polisen, men de kom aldrig. Det är ett pågående inbrott och de kommer inte, då undrar man vad som behövs för att de ska komma, säger Carina uppgivet.
Inte ens när hon anmälde inbrottet på lördagsförmiddagen kom polisen för en brottsplatsundersökning.

http://www.nsk.se/2016/08/09/polisen...aende-inbrott/
Citera
2016-08-10, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UrbanSpaceman3
Och lik förplånkat så blev jag senast i går jagad genom halva den småländska byn och stoppad.....för bältet.
Inte en kontroll alltså, utan mötte dom på stan, ser i backspegeln att hon vänder och tråcklar sig förbi diverse för att ta upp jakten. Jag höll lagstadgade 50 och i bland 30 och det tog ändå närmare 2 minuter innan den lilla blonda snutbruden lyckats komma upp i häcken.
Jag är ostraffad och kör en helt normal bil med klara papper.

Så man kan nog diskutera lite angående prioriteringar.

Det är irriterande de har tid med det, men det finns en mycket enkel förklaring och det är att böterna är en inkomstkälla för polisen/staten och därför extra motiverande.
Citera
2016-08-10, 21:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av endumbonde
Det är irriterande de har tid med det, men det finns en mycket enkel förklaring och det är att böterna är en inkomstkälla för polisen/staten och därför extra motiverande.

Ja, dom har väl en kvot att uppfylla när det gäller trafikbrott. Ej personligen men per polisområde eller har jag fel? Hörde något om det "förr i tiden".
Citera
2016-08-10, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cougars
Ja, dom har väl en kvot att uppfylla när det gäller trafikbrott. Ej personligen men per polisområde eller har jag fel? Hörde något om det "förr i tiden".

Tror inte nåt har förändrats egentligen. Det "fina" med kvoten att uppfylla är att man kan räkna med den inkomsten i budgetar och sådant. Givetvis sätter det press på att prioritera denna inkomstbringande aktivitet högt eftersom budgeten annars skulle spricka.

Nu är väl ändå inte detta det största bekymret utan snarare att polismyndigheten som organisation inte räcker till för att möta den kraftigt ökande kriminaliteten. Poliserna får dåliga löner, är för få och blir utarbetade med mycket övertid och så har man en eller förmodligen ett tjog av chefer a la Eliasson som vurmar mer för brottslingen än det döda offret samt massmedia väldigt gärna trackar ner på polisen om de råkar bryta ett hårstrå på en asylsökande eller annan invandrare som är i full färd med att begå brott.
Citera
2016-08-11, 02:28
Medlem
Prawitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ilium
Samtliga lärare säger upp sig på skola i Lund.

Lärarna är väl näst efter journalisterna de som är hårdast marinerade. Tro fan att de håller käften.

Poliser, lärare och journalister är nog dom yrkesgrupper som är hårdast indoktrinerade i mångkultur, normkritik och värdegrund. Dom två första yrkesgrupperna möter massinvandringens konsekvenser varje idag i arbetet, medan journalisterna har en yrkesmässig möjlighet att informera allmänheten om hur det ser ut i delar av samhället som inte alla känner till.

Journalisternas propaganda är inte riktad till dom som bor i problemområden, alla som bor där vet att journalisterna ljuger. Medias syfte är att se till att hålla den arbetande gruppen av människor i Sverige oinformerad så att dom fortsätter att betala för den politik som förstör det samhälle som dom själva bor i.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in