2015-10-19, 03:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QARevenge
Det finns otroligt mycket pengar kvar, du behöver inte oroa dig så herr alarmist.

Vi har inte nått U-landsnivån vad gäller tältläger. Din definition av tältläger får nog modifieras en aning .

Tjena Bagdad Bob, vi har inte alls otroligt mycket pengar utan i själva verket så lånar Sverige stora summor för att hålla uppe det här spektaklet.

Bara att vi ska ha flyktingar i gymnastiksalar, gamla fängelser, hotell, kryssningsfartyg och tältläger är ju ett tecken på att det hela har spårat ur fullständigt.
Senast redigerad av Hibiscrub 2015-10-19 kl. 04:46.
Citera
2015-10-19, 03:51
Medlem
Citat:
Nu är jag inte speciellt biblisk av mig så det där tror jag inte på. Samhällskollaps är självklart när ingen kan gå ut på gatan utan att på allvar riskera att bli avlivad. Att några kommuner kommer gråtandes för att dom måste jobba lite extra är inte systemkollaps.

Det du beskriver är inte samhällskollaps utan ett inbördeskrig som förs på varje kvadratmeter i hela Sverige.
Citera
2015-10-19, 03:53
Medlem
Citat:
Jag är ledsen Göran, men jag ser inte detta! Att vissa kommuner gnäller och tycker att situationen är jobbig när dom ska ta emot 50 friska män är för mig inte kollaps, det är gnäll. Bara gnäll.

Det handlar inte om 50 det handlar om tusentals , vi tar in 2000 per dag nu.
Citera
2015-10-19, 03:55
Medlem
Citat:
Du behöver inte ställa upp på en kollaps, det räcker att du landar lite på jorden och kallar det vid sitt rätta namn nämligen en kris, och kriser kan man hantera. Hade hela schabraket redan kollapsat så hade det inte funnits någon kris.

Vi ska glädjas med Dalarnas betydande tillskott av arbetskraft. Måtte stora reformer komma snart på arbetsmarknadssidan så ska vi se till att kris övergår i framgång.

Problemet är att Sverige inte är i behov av lågkvalificerad arbetskraft.
Citera
2015-10-19, 07:33
Delvis anarki (lagarna följs eller upprätthålls inte), måste byggas tält åt människor, över 50 no go zooner och gettoområden som kommer öka explosionsartat.

Rosengårdskolan fick stänga redan för 3 år sedan som resultat av fullstängt ohållbar migration som har tärt på skolan.

Vi ser klassamhällen vars klyftor växer och sharialagar som börjat implementeras i förorterna, men det gnälls på män som sitter för bredbent på tunnelbanan.

Den sociala kollapsen är redan ett faktum. När den ekonomiska kollapsen kommer så tror jag även 7-klövare kommer inse sitt misstag med massinvandringen, eller "mångkulturen" som de skrev in i grundlagen bakom allas ryggar.

Folk visa missnöje och oppositionen ökar. Istället för att lyssna på medborgare och ha demokratiska folkomröstningar om landets och medborgarnas intresse, som sig bör, så väljer man att desperat slänga ihop en maktkartell som bevisligen inte är hållbar.

I stort sätt all media ljuger och förnekar situationen ut i fingerspetsarna.

Skulle inte kalla det fullständig kollaps ännu, men ett stort misslyckade!
Citera
2015-10-19, 08:09
Medlem
Darmanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hibiscrub
Det handlar inte om 50 det handlar om tusentals , vi tar in 2000 per dag nu.
Och det är enbart på pappret. Mörkertalet är stort. 3000-4000 är nog inte otroligt.
Citera
2015-10-19, 08:37
Medlem
Citat:
Det finns otroligt mycket pengar kvar, du behöver inte oroa dig så herr alarmist.

Vi har inte nått U-landsnivån vad gäller tältläger. Din definition av tältläger får nog modifieras en aning .

Faktum är att vi lånar ca 1 miljon i minuten...
Titta gärna in på
http://www.statsskuld.com/
och se hur klockan tickar, bokstavligen.

Men det är ju 'andras pengar' (i detta fall, framtida generationers) så då finns det ju hur mycket som helst kvar, inte sant? Kommunistlogik i sitt esse
Citera
2015-10-19, 08:50
Medlem
Sverige går emot en kollaps och det beror inte bara på flyktingarna även om det gör saken avsevärt mycket värre.
Orsaken till den svenska systemkollapsen är väldigt djup och i grunden handlar det om ett förakt mot kunskap och fakta. Sverige har tagits över av känslomänniskor. Allt i Sverige handlar om att vi skall ha en gemensam värdegrund, vi skall kramas och vi skall hjälpa alla som har det svårt. Det märkliga med detta är dock att människor inte alls blir lyckligare av det. Tvärt om så ökar psykisk ohälsa i en allt snabbare takt.
Går man tillbaka 50 år i tiden så var Sverige ett högutvecklat industrisamhälle. Vi byggde bilar, flygplan och skrivmaskiner. Ingenjör var ett högstatusyrke.
Men på 1970-talet började något hända. Sverige började transformeras från ett industriellt kunskapssamhälle till ett flumsamhälle. Politikerna började tala om det postindustriella kunskapssamhället, men det blev bara pannkaka av allt.
Vi ser idag ett samhälle där vi får allt sämre resultat i skolorna. Industrier läggs ner eller flyttar utomlands. Ungdomar vill inte jobba med tekniska eller naturvetenskapliga yrken utan vill hellre bli artister.
När ett samhälle har tappat alla sina kunskaper och ersatt detta med känslomässigt flum så går det ofrånkomligen mot en kollaps.
Att Sverige utmärker sig som det land som tar emot i särklass flest flyktingar i världen är bara ett symptom på detta. Massiv fördumning och en nästan religiös tro på att om vi bara är snälla så skall allt fixa sig, men så är det naturligtvis inte.
Citera
2015-10-19, 09:28
Medlem
DN har idag inne en lång och väl genomarbetad artikel om organiserad kriminalitet i Botkyrka, denna gång med Syrisk-ortodoxa kyrkan i Hallunda i fokus och som bas.

”Vi möter en organiserad kriminalitet över hela brottsskalan: mord, mordförsök, mordbrand, utpressning, misshandel, narkotikasmuggling, flyktingsmuggling, pengatvätt, skattebrott och mycket annat”, skrev dåvarande länspolismästaren Carin Götblad i juni 2011."

Rättssamhällets kostnader redogörs också för i artikeln. Detta exempel är ett av många på vilka enorma resurser som måste läggas på kriminalitet begången av flyktingar/invandringar. Och då det som kommer fram i spektakulära utredningar som denna. Den osynliga grå vardagsbrottsligheten då?

Så visst kan man tala om början av en systemkollaps. Och ännu fler syrier kommer dagligen.
Citera
2015-10-19, 09:33
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simmaellersjunk
?????? Va? Nej för helvete!!! Sugen på rysk roulette också?

Mja, men jag börjar tröttna på att på pappret ha det mycket gott ställt men i realiteten leva på en betydligt lägre nivå än vad som är möjligt. Förmodligen så de flesta tänker, men visst är det givetvis ett bedrövligt beteende att skaffa sig en belåningsgrad över 100% (snittet i Stockholm ligger på en belåningsgrad på 350% över vad folk får in på ett helt år).

Citat:
Nej, varför det? Är man skuldfri så går det bra att överleva även om man blir utan jobb, speciellt om man som du och jag har lite undanstoppat i madrassen. Havregrynsgröt, rotfrukter, blodpudding (=ghettobiff) med mera är finfint käk som jag själv överlevt på många gånger.

Och det är så ett samhälle ska fungera också. Det kommer kriser, och då ska det finnas en beredskap, ett sparande och framför allt en sammanhållning mellan medborgarna. Det är det som fattas nu. Vi har gjort massiva investeringar det senaste decenniet - i våra bostäder. Det är en investering som inte är produktiv och genererar något kassaflöde. Förutom dyra hus och brf har vi också investerat i import - av afroasiatiska välgörenhetsobjekt som ska ge oss den där godhetsorgasmen som vi suktar efter. Dessa hottentotter är alltså vår "rainy day fund". Det lovar inte gott.

Och du - låna för fan inte en krona i dagens läge. Räntorna har bara en väg att gå - mot himlen.

Jag lever redan som om jag inte hade ett arbete då jag gjort en grej av att försöka att inte inhandla någon typ av produkt som inte ger något som på riktigt ger en ökad livsglädje. Alla onödiga köp ses som kapitalförstörande. Har en fördelning på 50/35/15; 50% utgifter+övrigt, 35% spara, 15% spara mer/buffert/resor.
Citera
2015-10-19, 09:50
Medlem
goran744s avatar
Systemkollapsens absoluta och mest tydliga tecken just nu är detta.
Regeringen har meddelat till oss alla detta :
Ärade mamma Svennar och pappa Svennar.
Moder Svea har blivit mamma åt 500000 nya små knoddar. Dem skall ni försörja några år framåt.
Både gående krypande och haltande. Alla ska va med nöff.
Nu tar ni hand om dem väl och utan gnäll era bortskämda svin.
Själv tycker vi att vi är värda högre lön för denna insatts. Nöff
Nästa år kanske hon föder 500000 till!
Ja nu vet ni vad som gäller puckon.
Ni skall krypa och vara en del av systemkollapsen. Puss!
Senast redigerad av goran744 2015-10-19 kl. 09:57.
Citera
2015-10-19, 09:59
Medlem
Zurfarn08s avatar
This?

När förskolorna inte kan hållas öppna utan föräldrar uppmanas att hålla sina barn hemma, då är vi i en system kollaps anser jag.

http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1....pa-timvikarier
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in