2017-07-12, 01:06
Medlem
Erik Östs avatar
"Sverige är det bästa landet i världen att vara invandrare i, enligt en ny rankning som gjorts av den amerikanska publikationen U.S. News and World Report och som Washington Post rapporterar om.
Efter Sverige följer Kanada, Schweiz, Australien och Tyskland.
Rankningen har bland annat vägt in faktorer som finansiell stabilitet, inkomstskillnader och arbetsmarknad. Även migrationsstatistik från Världsbanken och FN har använts, skriver tidningen.
Listan är en del av ett större projekt som lanserades av U.S. News and World Report förra året, där avsikten är att ranka ”världens bästa länder” på samma sätt som man gjort sig kända för att ranka bland annat högskolor, sjukhus och bilar".

Jag bryr mig inte ens om att länka. Sug i er bara!

Ni , som jag , som känner er som RIKTIGA svenskar.( folkhemmet i modersmjölken) Hur känner ni er i dagens sverige?

Känns bra va?? Tjena tjena hej hej! Tack så micke!
Citera
2017-07-12, 01:20
Medlem
Vem0ths avatar
Bevisen är att det råder brist på hyresrätter, allt högre mängd blir nekade socbidrag och sjukpenning, pensionärer blir överkörda av skatter, räddningstjänst läggs ned och arbetslösheten stiger.

Skattepengarna går istället till massinvandring, gåvor till diktaturstyrda länder, chefslöner på offentliga sektorer, rasistjagande journalister och lyxiga tjänsteresor för politiker. Saker som vi inte behöver helt enkelt, men ändå ska dessa prioriteras över allt annat.
Citera
2017-07-12, 18:49
Bannlyst
Här är det sopkaos – ”tvingas ge sopor till vänner”

Citat:
Det är sopkris i flera småländska kommuner. Vissa har inte fått sina sopor tömda sen i april i år. ”Det är förskräckligt”, säger Malin Össmar i Virserum

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sm...or-till-vanner
Citera
2017-07-13, 14:16
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Citat:
Fortsatt hög andel elever som får studiebidraget indraget på grund av skolk

Drygt 25 500 elever på gymnasiet fick studiebidraget indraget på grund av skolk det gångna läsåret. Det motsvarar 7,9 procent av alla elever. Nivån är den samma som i fjol – rekordhög.
http://www.csn.se/press/pressmeddelanden/2.1519/1.19524
Citera
2017-07-15, 16:11
Bannlyst
Strokepatient kördes mellan tre sjukhus – fanns ingen plats

Citat:
En strokepatient i akut tillstånd i västra Sverige fick inte plats någonstans utan slussades vidare mellan olika sjukhus. Under den tre och en halv timme långa ambulansfärden fick personen bortfall på högra sidan av kroppen, skriver SVT.

http://www.friatider.se/strokepatien...ns-ingen-plats
Citera
2017-07-15, 17:23
Medlem
Linguass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
"Sverige är det bästa landet i världen att vara invandrare i, enligt en ny rankning som gjorts av den amerikanska publikationen U.S. News and World Report och som Washington Post rapporterar om.
Efter Sverige följer Kanada, Schweiz, Australien och Tyskland.
Rankningen har bland annat vägt in faktorer som finansiell stabilitet, inkomstskillnader och arbetsmarknad. Även migrationsstatistik från Världsbanken och FN har använts, skriver tidningen.
Listan är en del av ett större projekt som lanserades av U.S. News and World Report förra året, där avsikten är att ranka ”världens bästa länder” på samma sätt som man gjort sig kända för att ranka bland annat högskolor, sjukhus och bilar".

Jag bryr mig inte ens om att länka. Sug i er bara!

Ni , som jag , som känner er som RIKTIGA svenskar.( folkhemmet i modersmjölken) Hur känner ni er i dagens sverige?

Känns bra va?? Tjena tjena hej hej! Tack så micke!

USA briljerar igen med sina fake news...

Stackars alla de som läser och tror på allt skit dom pumpar ut säger jag bara.
Citera
2017-07-15, 21:05
Medlem
Linguass avatar
Hur mycket tid har vi? Här är svaret.

Hans Jensevik är en framgångsrik ekonomin med en bakgrund som ekonomichef i Uppsala kommun och medlem i Statsrådsberedningen. Han berättar under en intervju om den svenska ekonomin och hur Sverige kommer att se ut framöver med realistiska beräkningar (LÄNK).

Han berättar utifrån sina beräkningar att alla Sveriges kommuner kommer att befinna sig i samma ekonomiska situation som Malmö omkring år 2025. Då har han uppenbarligen utgått ifrån dagens situation och att det inte tillkommer en massa mer invandrare (vilket det gör i och med anhöriginvandringen).

Hur går det för Malmö idag då? Den enda anledningen till att Malmö fortfarande delvis står upp är att staden får utjämningsbidrag som 2015 uppgick till 7 miljarder (inte långt ifrån hela Norrland). Om Hans Jensevik alltså utgick ifrån dagens Malmö vilket han inte berättar så kan vi alltså räkna med att problemen börjar märkas långt tidigare.

Ni har alltså 8 år på er att lämna skutan innan det är för sent...

Dela med er av fler prognoser från experter så vi har allt samlat på ett ställe inför framtiden.
Citera
2017-07-15, 21:11
Medlem
VelvetReds avatar
8 år? Det är lång tid. Jag trodde att det skulle ske tidigare.

Jag skulle gärna flytta till ett annat land, och jag har en bror som avser göra det. Men jag kan inte. Mina föräldrar och min släkt bor här, och jag kan inte lämna dem. Jag kommer stanna vid deras sida, även om det blir svårt. En flytt skulle isåfall vara ett gemensamt initiativ. Men det skulle vara en sådan förlust då vi äger mark i Dalarana, eller vi, ja, mina föräldrar gör det genom sitt arv.

Det är inget varken jag, eller dem (förutsätter jag) är villiga att ge upp.
Citera
2017-07-15, 21:14
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linguas
Han berättar utifrån sina beräkningar att alla Sveriges kommuner kommer att befinna sig i samma ekonomiska situation som Malmö omkring år 2025. Då har han uppenbarligen utgått ifrån dagens situation och att det inte tillkommer en massa mer invandrare (vilket det gör i och med anhöriginvandringen).

Mer intressant vore dock att veta vilka kommuner som är bäst rustade utom de mest uppenbara givetvis.
Ty effekten kommer givetvis att bli att de kommuner som har det bättre ställt helt enkelt kommer att bli ännu bättre i relation till de sämre.

Utjämningsbidraget bör nämligen ha ett tak. Folk kommer helt enkelt ha en gräns på hur mycket skatt de är villiga att betala innan de helt tar stopp.

De stora vinnarna är, i vanlig ordning, de som sitter med investeringar i mark och bostäder då det blir än mer attraktivt att bo på rätt geografisk yta medan det blir betydligt sämre att bo på fel plats.
Citera
2017-07-15, 21:15
Medlem
Linguass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VelvetRed
8 år? Det är lång tid. Jag trodde att det skulle ske tidigare.

Jag skulle gärna flytta till ett annat land, och jag har en bror som avser göra det. Men jag kan inte. Mina föräldrar och min släkt bor här, och jag kan inte lämna dem. Jag kommer stanna vid deras sida, även om det blir svårt. En flytt skulle isåfall vara ett gemensamt initiativ. Men det skulle vara en sådan förlust då vi äger mark i Dalarana, eller vi, ja, mina föräldrar gör det genom sitt arv.

Det är inget varken jag, eller dem (förutsätter jag) är villiga att ge upp.

Jo, fast han syftar ju på näst intill total kollaps (Malmö är ju bankrutt sen långt tillbaka). Idag ger sig politikerna på de äldre men imorgon är dom inne på medelklassen. Om du inte kan flytta är det bästa alternativet att bli självförsörjande samt skaffa ett jobb där man kan arbeta svart.
Citera
2017-07-15, 21:19
Medlem
VelvetReds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linguas
Jo, fast han syftar ju på näst intill total kollaps (Malmö är ju bankrutt sen långt tillbaka). Idag ger sig politikerna på de äldre men imorgon är dom inne på medelklassen. Om du inte kan flytta är det bästa alternativet att bli självförsörjande samt skaffa ett jobb där man kan arbeta svart.

Jo, jag ser den utvecklingen, men det gör ingen annan i mi släkt. Mina föräldrar bara lunkar på. Har bara pratat om detta med min bror, och han skall som sagt flytta utomlands säger han. Tycker det är ett svek, men jag säger ingenting.

I de kommande kristiderna så kommer jag stå vid min släkt och mina föräldrars sida. Vi har nog inte resurserna för att kunna försörja oss själva, vi har egen brunn på två platser, men att odla något där skulle bli svårt.
Citera
2017-07-15, 21:22
Medlem
Max3xs avatar
Tror nog medelklassen klarar en extra 10% skatt. Det bästa är att köpa mark på landsbygden så man har någonstans att evakuera sig. Att lämna Sverige vore att bete sig likadant som invandrarna! Ni vet väl att det är råttorna som lämnar ett skepp först!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in