2013-05-23, 08:57
Medlem
GrovvyZileans avatar
Skall vara kock på ett komfemationsläger i 4 dagar framöver med start idag! Har 50g smör med 4g riktigt bra brunt, tänkte göra muffins, 0,66 i varje, får se hur dethär slutar
Citera
2013-05-25, 15:21
Medlem
Orangejews2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrovvyZilean
Skall vara kock på ett komfemationsläger i 4 dagar framöver med start idag! Har 50g smör med 4g riktigt bra brunt, tänkte göra muffins, 0,66 i varje, får se hur dethär slutar

Hahahahah, Du måste berätta vad som hände
Citera
2013-05-25, 15:59
Medlem
jabbadabbadoos avatar
Citat:

"komfemation"
Citera
2013-05-27, 20:51
Medlem
GrovvyZileans avatar
Ok här är min lilla story om några Hasch Chokladmuffins!

Utrustning:
Muffinssmet
4g mycket bra brunt
50g smör

Av detta gjorde jag:
11 små - 0.2
1 stor - 0.5
1 större - 0.6

Torsdag:
Vaknade upp och tog en morgonbong med flickvännen. Började sedan baka, lät haschet+smöret stå i kokande vatten i ca 1 timme.

Allt var klart och jag skall iväg till först skolan, sen till konfirmationslägret. Innan jag sticker drar jag i mig en halv 0.2:a, tjejen och en polare delar på resten.
På bussen känner jag ingenting, inte ätit något... Blir besviken... Så tuggar i mig en till liten.

Kommer till skolan lagom till maten, restaurang mat i stora lass! Sätter mig lite småbäng efter bongen med dom andra och börjar äta. När första tuggan är i magen tillsammans med mina muffins ser jag hur jag mentalt flyger ur kroppen! För varje tugga jag tar blir jag mer sänkt och tillsist går det inte att hålla masken - Jag blev sönderstekt.

Jag sitter vid matbordet otroligt stekt och orkar knappt röra mig. Dags att sluta, bära in disken och dra till lägret.

Kan ju meddela att jag inte minns så mycket mer från torsdagen! Tror jag åt 2-3 till små muffins.

Gick runt där kanonbäng, drickandes kaffe och chilla base i kyrkan.

Onsdag:
Upp vid 07:00... "Vartfan är jag...?"... Går runt lite förvirrad i sovrummet och hittar mobilen, stänger av den och hittar min muffinslåda.

Tar min största muffins på 0.6 och går till köket, häller upp kaffe och sätter mig med prästerna och övriga kyrkpersonalen för att sedan avnjuta min otroligt goda och "speciella" muffins.
Sen minns jag inte så mycket hahahah!

Nä men har små bilder av att jag flummar runt i köket, seg och långsam som fan. När klockan var runt 10:00 drog det igång ordentligt, minns att jag försökte övertala muffinsen att sluta ge mig effekt men den lyssnade inte, då jag kände att jag tappa kontrollen lite.

När klockan var efter 13:00 slängde jag in handsken, gick från köket till mitt rum och tog en power nap, fortfarande skev som bara den!

Vaknade upp efter en stund... Fortfarande grymt skev men inte så farligt fysiskt. Tryckte i mig en 0.2:a.

Ja, på eftermiddagen hände inte så mycket. Stod och laga mat. På kvällen åkte jag hem för att träffa min polare och tjejen, varav dom berätta att dom blivit bänga i timmar av att bara smaka en 0.05:a.

Lördag:
På jobbet igen och trycker i mig min stora 0.5:a. Blir galet kanon som vanligt och minns inte riktigt allt som hände. Innan jag åkte hem kom min polare över till lägret, vi delade på några 0.2: or och vi går en promenad längst med en sjö som fanns där. Vi satt på en bänk och pratade och kolla på fiskar som jaga andra fiskar... Vi båda skulle inte bli förvånade om vi såg en neonlysande val hoppa .

Ja... En snabb sammanfattning - Att äta är det bästa man kan göra med sitt röka (tycker jag), då effekten håller i sig i timmar. Dock så blir huvudet ännu mer mindfuck dagen efter (enligt mig) samt att kroppen känns bakfull efter att ha ätit dessa kakor. Det var dock en erfarenhet jag aldrig kommer glömma!
Senast redigerad av GrovvyZilean 2013-05-27 kl. 20:54.
Citera
2013-05-28, 00:13
Medlem
graffdatshits avatar
Citat:
massa text

Men varför bjöd du inte med dig till pastorn och dom andra kyrkliga för? Det var ju det som man satt och väntade på under hela storyn ju
Citera
2013-05-28, 01:00
Blir ruset annorlunda än när man röker det?
Citera
2013-05-29, 16:27
Medlem
GrovvyZileans avatar
Dags att baka igen men vet inte vad jag skall göra, tips välkomnas!
Citera
2013-05-31, 00:09
Medlem
Har ett par frågor..
Fick ett infall idag och baka lite, smälte 1 g brunt i smöret.
Aldrig käkat tidigare. Vad bör man lägga sig på för en normaldos?
Vill bli skön inte helt borta, tänka käka sen mixa med ett par drinkar på krogen.
Är gammal flummare men ingen överdriven tolerans då jag kickar sporadiskt. Väger runt 90 kg.
Citera
2013-05-31, 09:08
Medlem
mak1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banditer
Har ett par frågor..
Fick ett infall idag och baka lite, smälte 1 g brunt i smöret.
Aldrig käkat tidigare. Vad bör man lägga sig på för en normaldos?
Vill bli skön inte helt borta, tänka käka sen mixa med ett par drinkar på krogen.
Är gammal flummare men ingen överdriven tolerans då jag kickar sporadiskt. Väger runt 90 kg.

Ta det lugnt med ätbara saker om du aldrig förr har gjort det. Du skall nog köra på en kväll hemma först för att se hur det påverkar dig.
Citera
2013-05-31, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mak1
Ta det lugnt med ätbara saker om du aldrig förr har gjort det. Du skall nog köra på en kväll hemma först för att se hur det påverkar dig.

Det är såpass alltså.
Alla verkar tycka så olika, vissa säger inget händer andra att man kan bli trippad.
Får börja lugnt och se vart jag hamnar. Tack för svar
Citera
2013-06-05, 19:51
Medlem
Sm0okeys avatar
Tjo!
befinner mig i Norge och fattar inte varfør jag inte lyckas med bakelserna!!
Antar att det ær smøret, står 85% fett på 4-500 gram smør.
Blir helt dum i huvve, har riktigt fint røka att baka med och har bakat med skitrøka tidigare med goda resultat så detta førstår jag mig riktigt inte på!

Smælter smøret tills det flytande, låter det ej koka upp!
Tillsætter hash smulat till så fint pulvet som møjligt(kallmeckat), låter det bli en liten sørja och tillsætter dærefter den i smeten.
NOLL resultat -.- på en brownie och andra fick jag ett infall och kæka smeten istællet.. *munchie*

Tips tas emot tacksamt! ær vældigt sugen på att uppleva det mysiga ruset igen!
Citera
2013-06-05, 23:58
Medlem
Anesthesias avatar
Efter ett par veckor med min Volcano så har jag sparat alla vapor-rester och tänkte baka upp det i två fina kakor till mig och tjejen. Det intressanta här är att det är hash och inte grönt, har letat förgäves på nätet efter tips eller andra som bakat sitt vapade-bruna men inga svar, man får helt enkelt testa själv! Kan tillägga att hashet ser lite ut som kakao i sin konsistens och något man lika gärna kunnat slänga efter man är klar med vape-sektionen.

5/6g som fick stå i smöret i c.a 1,5 timma, smeten smakade precis som de vanliga kakorna jag brukar göra. Också när jag öppnade luckan till ugnen så blev man översköljd av samma väldoftande lukt man brukar få annars, frågan är nu ifall det bara kommer smaka och lukta legit eller om det faktiskt kommer ge en kick

Nu är det i alla fall showtime! Efter de första tuggorna så kan jag helhjärtat säga att det konstigt nog smakar som mina vanliga hash kladdkakor, vi hoppas på det bästa!
Senast redigerad av Anesthesia 2013-06-06 kl. 00:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in