2014-05-13, 11:53
Medlem
Börja med hasch istället för gräs.

Annars rekommenderar jag att köra vaporizer (lägre värme också för minst "smak"), då det tar bort röken/smaken. Smaken är dessutom helt beroende på strain, planta och hur dem sköts under planteringen.
Citera
2014-05-13, 12:05
Medlem
sepekastrulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snoddlan
Men jag är ju lugn? jag har borderline och enorma panikattacker, men jag är helt lugn, trots att jag är ensam, det är sjukt..(för mig, haha)

Edit: läste nu precis att en sa att det är en myt att man måste göra så då man har fett i magen redan som räcker..

Det kan ha varit så att du har ätit något som innehåller fett/smör en stund innan också. Det måste inte vara precis samtidigt som du intar kapslarna, men du måste ha något i magen
Citera
2014-05-13, 12:13
Bannlyst
https://www.youtube.com/watch?v=_1b5...iVHysAdNSP67aQ

Lyssna vad doktorn säger vid 1:09 i klippet. Du blir alltså inte hög, men det har fortfarande medicinska effekter. Du vill lindra dina ångestattacker och då skulle jag rekomendera en strain med så lite thc och så mycket cbd som möjligt. Finns en som heter Charlottes web. Finns dock bara att köpa i staterna. Men som du var inne på så skall du köra på indicadominerat.
Citera
2014-05-13, 13:02
Medlem
Snoddlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wombAwpmbA
https://www.youtube.com/watch?v=_1b5...iVHysAdNSP67aQ

Lyssna vad doktorn säger vid 1:09 i klippet. Du blir alltså inte hög, men det har fortfarande medicinska effekter. Du vill lindra dina ångestattacker och då skulle jag rekomendera en strain med så lite thc och så mycket cbd som möjligt. Finns en som heter Charlottes web. Finns dock bara att köpa i staterna. Men som du var inne på så skall du köra på indicadominerat.

Jag tycker ju att det känns som att det har medicinska effekter utan smör och olja..igår vid den här tiden grät jag floder, nu sitter jag och spelar fåniga facebookspel

Edit: Så man kan äta det "raw"? bra video dricker mycket yoghurt också
Senast redigerad av Snoddlan 2014-05-13 kl. 13:12.
Citera
2014-05-13, 13:03
Medlem
Snoddlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timberwolf
THCn ligger bunden i det gröna/bruna. för att få THCn att lättare tas upp utav kroppen så låter du det ligga och puttra i smör eller olja i 15-60 minuter (ju längre ju bättre -mer THC binder sig i fetterna ju längre det ligger), sen kan du slicka i dig det, använda det i en kaka, hälla ner det i lite oboy, osv.

Tänk på att det tar ca: 2 timmar innan du känner av någon effekt (ju tommare mage du har desto snabbare tar kroppen upp THC:n).

Mitt tips är att baka en kaka med allt ifrån 1-2.5g CB, mumsa i dig kakan och 2 timmar senare... BOOM

Poängen med det där är att det ÄR äckligt, oavsett vad du lägger det i, iallafall enligt mig.
Citera
2014-05-13, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bergshamramaffian
Du kommer inte få någon effekt av att äta det helt vanligt, lägg ner det i smör och låt det puttra så kan du baka kakor med det eller hälla i en kapsel

Måste det puttra? Har testat göra oboy. Men har kanske inte haft tillräckligt mycket för att få effekt. Mitt smör har inte puttra. Smält över vattenbaserat sedan i med godiset. I typ 40 minuter under omrörning.
Citera
2014-05-13, 13:29
Medlem
Citat:
Men jag är ju lugn? jag har borderline och enorma panikattacker, men jag är helt lugn, trots att jag är ensam, det är sjukt..(för mig, haha)

Edit: läste nu precis att en sa att det är en myt att man måste göra så då man har fett i magen redan som räcker..

Panikattack och lugn passar inte direkt tillsammans.
Citera
2014-05-13, 13:42
Medlem
Snoddlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laxie
Panikattack och lugn passar inte direkt tillsammans.

Alltså i vanliga fall!! jag har panikattacker i vanliga fall som jag försöker medicinera såhär, så IDAG är jag lugn, ANNARS har jag panik, okej?
Citera
2014-05-13, 13:52
Medlem
Upphettningen är en viktig process som man inte får glömma, kolla nedanstående länk...

http://www.marijuanagrowershq.com/de...thca-into-thc/
Citera
2014-05-13, 14:22
Medlem
Citat:
Poängen med det där är att det ÄR äckligt, oavsett vad du lägger det i, iallafall enligt mig.

Äsch, gör du en god kladdkaka så känner man knappt av smaken utav CB:t. Och då bakar jag med EXTREMT potent charras (nästan som hasch) som både luktar och smakar mycket.

Citat:
Ursprungligen postat av EchoAlfa
Måste det puttra? Har testat göra oboy. Men har kanske inte haft tillräckligt mycket för att få effekt. Mitt smör har inte puttra. Smält över vattenbaserat sedan i med godiset. I typ 40 minuter under omrörning.

Puttra måste det inte, absolut inte, det räcker om det är varmt och står under omrörning så att du inte bränner det hela.

Mitt tips till er alla är att göra cannabutter som ni sedan kan använda i vad som helst.

För att göra cannabutter så använd ca: 225g OSALTAT smör, smält detta i en kastrull, häll ner i valfri bytta/form som ni sedan ställer in i kylen och låter svalna. När det har stelnat helt så finns det en vattensamling under smöret, pilla ut det hårda smöret, lägg ner det i en kastrull på nytt medan ni häller bort vätskan/vattnet (detta gör ni för att thc inte ska hamna i denna restprodukt och därmed hällas bort), väl på kastrullen på nytt så smälter ni smöret och har nu i 2.5-5g gräs/hasch, låt detta stå på låg värme i 5-6 timmar, rör om med jämna mellanrum för att undvika att det bränner.
När denna tid är klar så häll ner allt i byttan på nytt och in i kylen.
Denna gång det kommer ut ur kylen så kommer det ha stelnat utan någon vattnig efterprodukt, ni kan nu använda smöret med goda resultat.

(det jag gör vid bak är att ta 1/2- eller 1/3-del av bakverkets totala smörmängd och ersätta det med cannabutter istället).

Jag har använt detta smör i allt från chokladbollar till kladdkaka till matpajer.

Enjoy!
Citera
2014-05-13, 14:49
Medlem
Snoddlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timberwolf
Äsch, gör du en god kladdkaka så känner man knappt av smaken utav CB:t. Och då bakar jag med EXTREMT potent charras (nästan som hasch) som både luktar och smakar mycket.

Puttra måste det inte, absolut inte, det räcker om det är varmt och står under omrörning så att du inte bränner det hela.

Mitt tips till er alla är att göra cannabutter som ni sedan kan använda i vad som helst.

För att göra cannabutter så använd ca: 225g OSALTAT smör, smält detta i en kastrull, häll ner i valfri bytta/form som ni sedan ställer in i kylen och låter svalna. När det har stelnat helt så finns det en vattensamling under smöret, pilla ut det hårda smöret, lägg ner det i en kastrull på nytt medan ni häller bort vätskan/vattnet (detta gör ni för att thc inte ska hamna i denna restprodukt och därmed hällas bort), väl på kastrullen på nytt så smälter ni smöret och har nu i 2.5-5g gräs/hasch, låt detta stå på låg värme i 5-6 timmar, rör om med jämna mellanrum för att undvika att det bränner.
När denna tid är klar så häll ner allt i byttan på nytt och in i kylen.
Denna gång det kommer ut ur kylen så kommer det ha stelnat utan någon vattnig efterprodukt, ni kan nu använda smöret med goda resultat.

(det jag gör vid bak är att ta 1/2- eller 1/3-del av bakverkets totala smörmängd och ersätta det med cannabutter istället).

Jag har använt detta smör i allt från chokladbollar till kladdkaka till matpajer.

Enjoy!
Äsch på dig själv, vissa är känsligare än andra, vill inte bli hög, bara må bättre, som nu.
Citera
2014-05-13, 14:52
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Bergshamramaffian
Du kommer inte få någon effekt av att äta det helt vanligt, lägg ner det i smör och låt det puttra så kan du baka kakor med det eller hälla i en kapsel

Man kan visst få effekt av att äta rent. Är dock himla ineffektivt och man får ut mycket mindre effekt än om man t ex smälter i smör. Rekommenderar också att du använder hasch om du ämnar konsumera oralt. I och med att du tar det i medicinskt syfte är det nog överlag en bra idé att konsumera det oralt istället för att röka då det ger ett jämnare, längre och mildare rus.

Återkom gärna och berätta hur din alternativa behandlingsmetod fungerar. Vore intressant att se om weed kan hjälpa borderlinefall.
Senast redigerad av dr.Van-Imo 2014-05-13 kl. 14:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in