Citat:
Ursprungligen postat av
Snoddlan
Poängen med det där är att det ÄR äckligt, oavsett vad du lägger det i, iallafall enligt mig.
Äsch, gör du en god kladdkaka så känner man knappt av smaken utav CB:t. Och då bakar jag med EXTREMT potent charras (nästan som hasch) som både luktar och smakar mycket.
Citat:
Ursprungligen postat av
EchoAlfa
Måste det puttra? Har testat göra oboy. Men har kanske inte haft tillräckligt mycket för att få effekt. Mitt smör har inte puttra. Smält över vattenbaserat sedan i med godiset. I typ 40 minuter under omrörning.
Puttra måste det inte, absolut inte, det räcker om det är varmt och står under omrörning så att du inte bränner det hela.
Mitt tips till er alla är att göra cannabutter som ni sedan kan använda i vad som helst.
För att göra cannabutter så använd ca: 225g OSALTAT smör, smält detta i en kastrull, häll ner i valfri bytta/form som ni sedan ställer in i kylen och låter svalna. När det har stelnat helt så finns det en vattensamling under smöret, pilla ut det hårda smöret, lägg ner det i en kastrull på nytt medan ni häller bort vätskan/vattnet (detta gör ni för att thc inte ska hamna i denna restprodukt och därmed hällas bort), väl på kastrullen på nytt så smälter ni smöret och har nu i 2.5-5g gräs/hasch, låt detta stå på låg värme i 5-6 timmar, rör om med jämna mellanrum för att undvika att det bränner.
När denna tid är klar så häll ner allt i byttan på nytt och in i kylen.
Denna gång det kommer ut ur kylen så kommer det ha stelnat utan någon vattnig efterprodukt, ni kan nu använda smöret med goda resultat.
(det jag gör vid bak är att ta 1/2- eller 1/3-del av bakverkets totala smörmängd och ersätta det med cannabutter istället).
Jag har använt detta smör i allt från chokladbollar till kladdkaka till matpajer.
Enjoy!