2013-08-15, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shotacat
Provat dem, de var fan inte att leka med.

Verkligen. Jag har ätit från 3 av alexandr*s andra batcher, men den mörka var mycket kraftigare. Har ätit 1.5kakor på tom mage av de ljusa och blev inte alls lika hög som jag blev av en mörk.

Tyckte dock smaken var mycket sämre, var svårt att få ner det, de gamla kakorna hade jag kunnat äta utan det magiska. Kanske lite mycket weed i de mörka?
Citera
2013-08-15, 09:16
Medlem
x0ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kassapose
Hej, går det bra att smula haschet och lägga det i en varm choklad och dricka? Kommer jag till 100% få effekt om jag tar det oralt? Hur mycket ska jag ta? När kickar det? Hur länge?

Smält hashet i fett (tex. smör) i ca en timme på lägsta värmen. Sen kan du blanda det i ett glas oboy om du vill. Du behöver inte ens ett gram för att blir rejält stenad. Effekten kommer efter flera timmar! Så ta det lugnt!
Citera
2013-08-15, 22:19
Medlem
UnderwearMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chestbrah
Man ska börja tidigare om man äter. Helst på tom mage. Det håller ju i 4+timmar.

OM det funkade förståss, hur gick det?

Väldigt sent svar men jag svarar ändå. Jag vart tokbäng, satt gapandes och kollade på into the wild för första gången helt mindblown och spenderade sedan typ en timme att resercha Christopher McCandless liv. Slutade med att jag tog en lika dan kaffedrink dagen efter och hade en inte riktigt lika härlig upplevelse men fortfarande väldigt najs.

Äta cannabis får 4/5 toasters. Hade det inte vart så kostnads ineffektivt hade det vart en given femma
Citera
2013-08-16, 16:30
Medlem
Vilken temperatur är bäst när man göra smör av cannabis? Jag vet det ska vara lågt, har nämligen en maskin som är 60grader konstant. Räcker det?

Räcker 0.4g för en med relativt låg tolerans?
Citera
2013-08-18, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Complexor
Vilken temperatur är bäst när man göra smör av cannabis? Jag vet det ska vara lågt, har nämligen en maskin som är 60grader konstant. Räcker det?

När jag gör smör utav cannabis så brukar jag smälta det i en kastrull. Det viktiga är då att se till så att inte smöret börjar koka/bubbla. Om det gör det så förångas THC bort och kvar har du smör med smak av cannabis
Citera
2013-08-18, 20:40
Medlem
Citat:

Glömde svara på nästa fråga du hade.. Ja det är väldigt olika, Första faktorn om hur mycket du behöver är ju hur bra ditt weed är. men jag brukar slänga i allt mellan 0.5-1.0 g när jag bakar. Vid 0.5 så kanske jag går runt med en stabil [6]-[7] och vid 0,8-1.0 så brukar jag ligga ner och slukas in i mitt psyke.
Citera
2013-08-18, 23:07
Medlem
Citat:
Körde med 0,5g och jag blev skönt stekt. Varken mer eller mindre. Körde på 60 grader i en slags kokplatta i ungefär 2 timmar.
Dock säger det flesta att man ska decarba, dvs värma upp gräset i ugnen tills THCA blir THC innan man ska baka och många säger att det ger mycket bättre resultat. Så ska testa det nästa gång!

Edit: Peaken när man äter är så jävla mjuk och fin. Man blir så skönt överraskad när det drar igång.

Nästa gång borde du testa med lite mer, om du vill bli idiotstenad så vill säga
Citera
2013-08-19, 00:06
Medlem
ahaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av x0m
Smält hashet i fett (tex. smör) i ca en timme på lägsta värmen. Sen kan du blanda det i ett glas oboy om du vill. Du behöver inte ens ett gram för att blir rejält stenad. Effekten kommer efter flera timmar! Så ta det lugnt!

Njae... en timme? Räcker med någon minut, bara det smälter ordentligt i smöret. Längre tid kan förstöra det goda. Gör man så här kommer effekten efter max en timme.
Citera
2013-08-19, 00:40
Medlem
bakade ny skördat gräs med brownies

tjena jag tog nyss lite nyskördat gräs och malde ner det i mjöl och bakade sedan brownies på det, jag hade dem i ugnen ungefär 17 minuter i 180 grader samt att det var ungefär 4g (färskt) det motsvarade ugnefär 2g torrt tror jag iallafall. men saken jag undrar är om ni tror jag kommer bli hög på det? jag ville bara testa om det skulle funka ? det blev 6 brownies och jag åt 3 och min flickvän 3.
tack på förhand för svar
Citera
2013-08-19, 00:43
Moderator
kvm3s avatar
Tråden bakade ny skördat gräs med brownies infogad.

/Mod
Citera
2013-08-19, 00:44
Medlem
Jag röker 99% av mitt cannabis men rent spontant känns det som att värma sitt cannabis @ 180 grader i 17 minuter borde göra så att det förlorar effekt?

Eller är värmen inte tillräckligt hög, vette fan.

Jag tror du kan få effekt, även fast 1g är mindre än vad jag har använt vid bakning.
Citera
2013-08-22, 02:11
Medlem
Urkunds avatar
Viktgt, THC är inte vattenlösligt (gör ej te eller kaffe, ät ej direkt) men fettlösngt! Koka upp vatten, tillsätt ett hekto smör o låt smälta. Ha sedan i mycket fint pulvriserat gräs och låt koka någon timme. När lösningen svalnat, separera cannabissmöret från resten.Det är mycket användbar för att baka kakor m m. Leta efter "space cace" på nätet, för recept! Och ÄT INTE gräs eller hasch direkt, det är verkningslöst slöseri!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in