2013-01-27, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svamphora
Stekpannan. Hade en stor kastrul som koka med vatten och la lil kastrullen med det smälta smöret + weed. typ nää ja koka shitten också, drack den flera gånger medan den kocka

Du ska INTE koka det du smält ner, då kokar du ju bort i princip allt det goda förstår du väl? Kör på 1an på plattan och smält ner det, sen gör du smör av det. Koka? NEJ.
Citera
2013-01-28, 01:56
Medlem
Nate!s avatar
Kan tipsa om ett alternativ till er som också brukar köra latismetoder som t.ex. oboy. Med gräs blir det riktigt gott i min mening.

Lägg en liten mängd gott fett, t.ex. kokosolja, kakaosmör, i en kastrull och värm på ~50% av maxvärme. Lägg i cannabis och låt dra i ca 10 min. Brukar sänka värmen lite (~40%), har testat flera olika tider och temperaturer och alla har funkat..! (Inte för varmt bara)

I en liten (typ musli-)skål, ha i honung, dadelsirap eller liknande efter smak. Häll i oljan från kastrullen och blanda runt. Till det brukar jag tillsätta lite jordnötssmör och ibland kakao. Serveras direkt. Mums!

Mina mått: ca 1-2 msk kokosolja, 0,5-1 g grönt, 1-2 msk dadelsirap och 1-2 msk jordnötssmör (1 tsk kakao).
Citera
2013-01-28, 02:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrotnisseochhansvanner
Jag har försökt skriva om mitt favortrecept som jag har fått från den här tråden, så det blir mer lättläsligt.

Tack till Brazilio och DenNyaDealen. Framför allt DenNyaDealen som skrev receptet.

Verkar vara ett underbart recept. Ska prova det imorgon.
Hur ska man förvara det i kylskåpet? Räcker det o plasta in det?
Hur länge är den ätbar innan man måste slänga?
Går dom o frysa ner?

Jag är helt färsk när det handlar om bakning och speciellt med cannabis.
Citera
2013-01-28, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jugosloven
Går dom o frysa ner?

Gick efter receptet, använde 2.5 g hasch som jag smulade ner i smält margarin. Lät det stå i ungefär 55 min på 1:ans värme den mesta tiden, de första 10-20 min på 2:ans (av 6) värme.
Fick ut i slutändan runt 8-10 (smulades sönder lite när jag tog ur kakan ur formen) bitar. Har ätit en och halv typ och nu efter snart två timmar känner jag fortfarande inget.
Vad fan har jag gjort fel?
Haschet är det inget fel på, röker 0.5 åt gången och blir skönt hög i två timmar ungefär
Citera
2013-01-29, 00:16
Medlem
Citat:
Gick efter receptet, använde 2.5 g hasch som jag smulade ner i smält margarin. Lät det stå i ungefär 55 min på 1:ans värme den mesta tiden, de första 10-20 min på 2:ans (av 6) värme.
Fick ut i slutändan runt 8-10 (smulades sönder lite när jag tog ur kakan ur formen) bitar. Har ätit en och halv typ och nu efter snart två timmar känner jag fortfarande inget.
Haschet är det inget fel på, röker 0.5 åt gången och blir skönt hög i två timmar ungefär

Tog en bit för en halvtimma sen, har rökt en liten "nattfösare", ska inte sova.
Funderar på att äta två och halv till.
Borde väl slå till tycker man
Citera
2013-01-29, 00:20
Medlem
Citat:
Går dom o frysa ner?

Ska försöka svara på så mycket jag kan:
Funkar utmärkt att ha i en påse/låda/tallrick i kylskåpet. Jag hade mina i en låda i garderoben och dom höll sig fräscha i 10dagar. Men äta dom inom 14dagar är väl att rekommendera. Man kan ju laga mindre satser om man inte vill äta allt. Jag har lagat på allt mellan 0.3 till 1,25. Håller dvs lika länge som vanliga brownies Frysa ner vill jag inte uttala mig om, bör fungera men uppvärmningen kan vara värre.

Citat:

Konstigt, det låter som att du har gjort hyfsat rätt. Visserligen har jag bara bakat på weed men det bör knappast göra någon skillnad.
Citera
2013-01-29, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrotnisseochhansvanner
Konstigt, det låter som att du har gjort hyfsat rätt. Visserligen har jag bara bakat på weed men det bör knappast göra någon skillnad.
När du gör med grönt, blandar du in finmalet gräs i margarinet eller silar du bort hela buds efter det har dragit i margarinet
Citera
2013-01-29, 00:47
Medlem
Citat:
När du gör med grönt, blandar du in finmalet gräs i margarinet eller silar du bort hela buds efter det har dragit i margarinet

Finmaler det med grinder samt smular så att det är så litet som det går. Ibland så hackar jag det även lite med kniv.
Citera
2013-01-29, 04:53
Medlem
Lukasohais avatar
När jag gjorde hasch oboy så häde jag vatten i en kastrull, och la en tallrik ovanför och lät vattnet koka, så att inget skulle brännas fast eller liknande, gick bra och fort, fattar inte varför folk kokar i typ 50 minuter, gick på c.a 4 minuter för mig
Citera
2013-01-29, 07:13
Medlem
nygraddads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lukasohai
När jag gjorde hasch oboy så häde jag vatten i en kastrull, och la en tallrik ovanför och lät vattnet koka, så att inget skulle brännas fast eller liknande, gick bra och fort, fattar inte varför folk kokar i typ 50 minuter, gick på c.a 4 minuter för mig

Är inte direkt jätteinsatt i hur det fungerar rent vetenskapligt men jag lyssnade på en kvinna som driver ett företag som ägnar sig åt att producera ätbar cannabis i alla dess former i LA.

Hon talade mycket om hur viktig själva processen att tillverka smöret var. Tog närmar ett dygn att tillverka smöret hon använder till sina bakverk.

Förövrigt så är jag ledig hela veckan och har med morgonkaffet nu käkat tre olika bakverk som ligger på 4x styrka (En dos är alltså en fjärdedels kaka) redan börjat svettas som ett svin 30 minuter efter intag.

Bakverken man kan beställa från staterna är brutala. Glöm 5g till en hel jävla sats med brownies, palla äta så mycket. Motsvarande 5g per kaka är melodin.
Senast redigerad av nygraddad 2013-01-29 kl. 07:35.
Citera
2013-01-29, 19:26
Medlem
Nate!s avatar
Citat:

2,5 g på 10 bitar blir 0,25 g/st, du äter 1,5 st alltså ca 0,375 g. Du brukar röka 0,5 g. Du kan säkert käka minst fem st.

Det står överallt när man läser om att äta/dricka att man "måste" använda mer än vad man brukar när man röker. Det är ju inte så konstigt då ruset fördelas till ca 5-10 h istället för 1-2 h. Tror inte du behöver värma smöret så länge heller, jag kör ca 10 min (med marijuana).
Citera
2013-01-30, 01:00
Medlem
Anesthesias avatar
Ikväll försökte jag och min flickvän för första gången oss på att baka lite spacecake!
Brazilios välgjorda recept som så många andra här ute.

Har också postat i "Bilder och filmer på cannabis, rökverktyg och relaterad cannabiskultur" men tänkte kopiera posten här med då det är minst lika passande

2g dunder nergrindat till pulver. Då hashet jag brukar köpa är extremt kladdigt i sin konsistens "I kombo med mina svettiga jävla händer" så tvingades jag bland annat lägga grindern i kylen för att få det så pulveraktigt som jag ville.
http://i.imgur.com/9WPAVbF.jpg

Efter att ha tippat ner allt i det smälta smöret.
http://i.imgur.com/3pMJDSa.jpg

Tillsatt choklad efter 40 minuter på spisen.
http://i.imgur.com/9q6pujq.jpg

Den färdiga smeten innan den åker in i ugnen.
http://i.imgur.com/9fQYry5.jpg

Efter c.a 25 minuter på 155-165c värme så var den redo att ta ut.
De första 22 minuterna satt den på nedersta gallret i ugnen, de sista 3+ på mitten för att få en lite mer spröd yta.
http://i.imgur.com/5GEJXiI.jpg

Och tillslut färdig att äta på tallriken
8 bitar blev det istället för 12 som det står i receptet, helt okej storlek tycker jag.
http://i.imgur.com/Un3xDY4.jpg

Smakade som hashet luktade dvs outstanding Dock inget man skulle få lust på under tex munchie. Nu är det c.a 3 timmar sedan jag käkade biten och det känns väldigt avkopplande, perfekt vardags high. Alla borde testa detta recept!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in