2012-11-04, 02:09
Medlem
Cannabias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shotacat
Tänkte göra ett litet experiment.

0.8 gjorde inte ett skit för mig. Hur kommer det gå med 2gr + en liten röka på det för att få igång det?

Beror helt och hållet på kvalitén på ditt röka... kör 2 gram och vänta 1 timme eller 2.. känner du att du blir stukad så har du en jolle att runda av de med senare
Citera
2012-11-04, 13:43
Medlem
toLowerCases avatar
Får man ut samma effekt av hashbrownies, hacholja och hachté som att röka hachet?

Funkar det att göra dessa brownies och drycker med grönt? Om inte.. varför?
Citera
2012-11-04, 14:55
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toLowerCase
Får man ut samma effekt av hashbrownies, hacholja och hachté som att röka hachet?

Funkar det att göra dessa brownies och drycker med grönt? Om inte.. varför?
Effekten brukar vara betydligt starkare vid förtäring och risken för att fastna i soffan och/eller somna är således mer överhängande. Det går alldeles utmärkt att göra detta även med grönt.
Citera
2012-11-04, 15:03
Medlem
GrovvyZileans avatar
Till er alla som inte ätit/druckit cannabis - Do it.

Det är faktiskt värt det. Första gången jag gjorde det minns jag knappt vad som hände under dagen, kollade på film och spelade datorspel men minns inte i vilken ordning allt var haha. Kollade på Predator men minns den inte alls haha.

Andra gången satt jag och mitt sällskap i soffan hela kvällen, alla upprepa hur bänga dom var + att röka en join INTE var aktuellt någonstans. Ingen kunde memorera kvällens händelser riktigt ordentligt.

Måste erkänna att jag inte trodde på denna metod innan, utan att det var en risk att man förlorade allt pga svag/ingen effekt. Men nu vet jag hur det är och det kommer ätas/drickas många THC fyllda saker i framtiden.
Citera
2012-11-04, 15:08
Medlem
Towelie.3gss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrovvyZilean
Till er alla som inte ätit/druckit cannabis - Do it.

Det är faktiskt värt det. Första gången jag gjorde det minns jag knappt vad som hände under dagen, kollade på film och spelade datorspel men minns inte i vilken ordning allt var haha. Kollade på Predator men minns den inte alls haha.

Andra gången satt jag och mitt sällskap i soffan hela kvällen, alla upprepa hur bänga dom var + att röka en join INTE var aktuellt någonstans. Ingen kunde memorera kvällens händelser riktigt ordentligt.

Måste erkänna att jag inte trodde på denna metod innan, utan att det var en risk att man förlorade allt pga svag/ingen effekt. Men nu vet jag hur det är och det kommer ätas/drickas många THC fyllda saker i framtiden.
Vill också pröva men är rädd för att överdosera. Att överdosera på ätbar cannabis ska tydligen vara en mycket plågsam och utdragen historia. Känner att jag har haft tillräckligt med snedtrippar av enorma mängder svamp.
Senast redigerad av Towelie.3gs 2012-11-04 kl. 15:13.
Citera
2012-11-04, 15:13
Medlem
GrovvyZileans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Towelie.3gs
Vill också pröva men är rädd för att överdosera. Att överdosera på ätbar cannabis ska tydligen vara en mycket plågsam och utdragen historia.

Jo, läste om en person som hade ett hemskt rus i kanske 4-6 timmar. Han hallucinerade och hade telefonen på 112 eftersom han totalsnea. Visst det är la olika, men är man van och har kontroll över sig själv och sina tankar, gör det. Är man osäker och relativt ny inom puffar-området, låt det vara.
Citera
2012-11-04, 15:14
Medlem
Towelie.3gss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrovvyZilean
Jo, läste om en person som hade ett hemskt rus i kanske 4-6 timmar. Han hallucinerade och hade telefonen på 112 eftersom han totalsnea. Visst det är la olika, men är man van och har kontroll över sig själv och sina tankar, gör det. Är man osäker och relativt ny inom puffar-området, låt det vara.
Har du lust att beskriva ingående hur ruset skiljer sig mot rökt cannabis?
Jag har fått en bild av ett det är mindre lattjo och mer introvert granskande av sitt eget psyke.
Citera
2012-11-04, 20:36
Medlem
här är en video på ett djur som har tagit cannabis: http://www.youtube.com/watch?v=4hqbiV7nEl4&feature=plcp

som du ser så beter den sig konstigt, så jag skulle inte rekommendera att ni använder cannabis
Citera
2012-11-04, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elsydeon
här är en video på ett djur som har tagit cannabis: http://www.youtube.com/watch?v=4hqbiV7nEl4&feature=plcp

som du ser så beter den sig konstigt, så jag skulle inte rekommendera att ni använder cannabis

Är du hög? Tycker den lille krabaten ser lycklig och harmonisk ut.
Citera
2012-11-12, 23:47
Medlem
zinjipuffs avatar
Tror ni att man kan smula ner och använda i mackmaskins macka?
Citera
2012-11-14, 21:56
Medlem
Leyon0s avatar
Jag hade tänkt baka med grönt.

Jag har 82% smör, en chokladkaksmix och muffinsformar.

Min fråga är; hur går processen till när jag ska "smälter ner gräset i smöret"?

Från dess att allt smör jag använder har smält, hur låg värme och hur lång tid ska det ligga där för att allt THC ska extraheras samt utan att något försvinner i tillagningen?
Citera
2012-11-15, 01:02
Medlem
wikholms avatar
Konstig fråga. Men någon som prövat slagit en Bea på smör som man smält en bruning i?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in