2023-05-24, 14:37
Medlem
Trodde inte det här forumet var riktigt så fyllt med folk som förnekar ren jävla fakta. Det är ren kemi. Jag blev ocskå bäng innan jag fattade decarb men du får ju ut 10 ggr mer genom att micra i 90 sekunder.
Citera
2023-05-25, 17:29
Medlem
Sinnerstens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blandatarbra
Det är ju faktiskt ren vetenskap att det rent slöseri att inte decarba. 90 sek i micron ska tydligen vara bättre än vanlig ugn av någon anledning.

Jovisst.

Men i den här tråden har den grejen spårat ur, det är decarba hit och decarba dit in absurdum.
Klart man kan/ska decarba, men om man av någon anledning inte gör det så går det också bra.

Typ så.
Citera
2023-05-25, 18:13
Medlem
ruttenfimps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blandatarbra
Trodde inte det här forumet var riktigt så fyllt med folk som förnekar ren jävla fakta. Det är ren kemi. Jag blev ocskå bäng innan jag fattade decarb men du får ju ut 10 ggr mer genom att micra i 90 sekunder.

Aldrig prövat att micra. Funkar det bra? Själv brukar jag ha mitt röka runt 80-100c runt en timme i ugnen brukar funka bra. Bra mycket bättre utan.
Citera
2023-05-27, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ruttenfimp
Aldrig prövat att micra. Funkar det bra? Själv brukar jag ha mitt röka runt 80-100c runt en timme i ugnen brukar funka bra. Bra mycket bättre utan.

under 100 är för lågt. 115-120 är bra. Vetenskapliga experiment indikerar att micron ger ganska mycket bättre resultat.
Citera
2023-06-03, 00:45
Medlem
Sockerkaka med cookie gelato strain till Fabror Melker tack
Citera
2023-06-18, 11:47
Medlem
Tjena alla.
Ny här.
Va medlem, för ganska många år sen, och har nu startat ett nytt konto då jag varken kommer ihåg tidigare användarnamn eller lösen.
Jag har rökt i 40 + år men fått kol, har dessutom en MASSA skador med efterföljande smärta, ADHD mm.
Har sedan 1 år fått medicinsk marijuana i form av Dronnabidiol och Cannabdiol olja.
Försöker hitta ett bra sätt att baka lämpligt godis och bakverk som går att frysa in men har tyvärr bara en gasugn som envisas med att ge som lägst 200 grader. Provat några grejer ex klubbor muffins kladdkaka med tveksamt resultat.
Är dessutom ingen höjdare i köket så havrebollarna jag gjort tidigare börjar bli lite väl tröttsamt att äta.
Allt jag hittar är hur man med hjälp av hasch och weed utvinner och det verksamma för att sen baka.
Har testat ex antal doseringen med droppar men inte hittat rätt ännu.
SÅ less på havrebollar att det står mig upp i halsen och söker därför efter nya smaker men framförallt rätt dosering om någon har tips på THC kontra CBD?
Tacksam för svar men skulle vara lika tacksam att slippa sarkastiska kommentarer om min okunskap.
Mvh
Citera
2023-06-22, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spacegodis
Tjena alla.
Ny här.
Va medlem, för ganska många år sen, och har nu startat ett nytt konto då jag varken kommer ihåg tidigare användarnamn eller lösen.
Jag har rökt i 40 + år men fått kol, har dessutom en MASSA skador med efterföljande smärta, ADHD mm.
Har sedan 1 år fått medicinsk marijuana i form av Dronnabidiol och Cannabdiol olja.
Försöker hitta ett bra sätt att baka lämpligt godis och bakverk som går att frysa in men har tyvärr bara en gasugn som envisas med att ge som lägst 200 grader. Provat några grejer ex klubbor muffins kladdkaka med tveksamt resultat.
Är dessutom ingen höjdare i köket så havrebollarna jag gjort tidigare börjar bli lite väl tröttsamt att äta.
Allt jag hittar är hur man med hjälp av hasch och weed utvinner och det verksamma för att sen baka.
Har testat ex antal doseringen med droppar men inte hittat rätt ännu.
SÅ less på havrebollar att det står mig upp i halsen och söker därför efter nya smaker men framförallt rätt dosering om någon har tips på THC kontra CBD?
Tacksam för svar men skulle vara lika tacksam att slippa sarkastiska kommentarer om min okunskap.
Mvh

Varför inte bara göra cannabis smör som du sedan lägger i en kopp te/smör och dricker? så gör jag.
Citera
2023-06-22, 08:20
Medlem
[quote=flaskans|84836186]Varför inte bara göra cannabis smör som du sedan lägger i en kopp te/smör och dricker? funkar perfekt och slår på snabbare då magen inte behöver bryta ner tex en choklad boll innan de började ta upp. dricker du de flyttande kickar de på inom 30-45 min tycker jag.
Citera
2023-06-23, 11:41
Medlem
[quote=flaskans|84836196]
Citat:
Ursprungligen postat av flaskans
Varför inte bara göra cannabis smör som du sedan lägger i en kopp te/smör och dricker? funkar perfekt och slår på snabbare då magen inte behöver bryta ner tex en choklad boll innan de började ta upp. dricker du de flyttande kickar de på inom 30-45 min tycker jag.
Tjena. Glad midsommar 🍾 gjorde faktiskt vitlökssmör till köttbiten här om dagen, funkade väl okej. Provade göra Dajm med tveksamt resultat, ska infoga den i Toscakaka tänkte jag. Vi får se hur det blir.
Citera
2023-06-28, 13:00
Medlem
funktioners avatar
Hej. Har några frågor.

Spelar det någon roll om haschet är bra eller mindre bra när man ska göra smör på det?
Har hört att ett standard hasch funkar i princip lika bra som ett dunder.

När man smälter ner haschet i smöret efter decarbningen, vilken värme ska man ha på spisen? Lägsta eller ska smöret upp i högre temp? Har läst att det ska "småputtra" medan andra säger att det absolut inte får puttra?

Hur länge bör man låta det dra i smöret innan man konsumerar? Har läst att ju längre desto bättre men helst mellan 1-4h? Är 1 timme minimum eller vad kör ni på?
Citera
2023-07-05, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av funktioner
Hej. Har några frågor.

Spelar det någon roll om haschet är bra eller mindre bra när man ska göra smör på det?
Har hört att ett standard hasch funkar i princip lika bra som ett dunder.

När man smälter ner haschet i smöret efter decarbningen, vilken värme ska man ha på spisen? Lägsta eller ska smöret upp i högre temp? Har läst att det ska "småputtra" medan andra säger att det absolut inte får puttra?

Hur länge bör man låta det dra i smöret innan man konsumerar? Har läst att ju längre desto bättre men helst mellan 1-4h? Är 1 timme minimum eller vad kör ni på?
Allt de där kan du lätt googla dig till så gör det.
Eller fan jag är snäll idag. du ska ha smöret på helst 70-90 grader och ja minst 1 h men helst 4h de kör jag oftast på.

funkar bra med standard ovkså men du behöver såklart lite mer.
Senast redigerad av flaskans 2023-07-05 kl. 18:41.
Citera
2023-07-05, 21:24
Medlem
Det finns clip på youtube om tillverkning av cannabutter man kan även göra på kokosolja om man vill göra gelebjörnar. Har bara gjort smör och det har funkat bra. Tröttnade också på chokladbullar så senaste gångerna har det gjorts kladdkaka, men det är bara fantasin som sätter gränserna.
Detta är hur jag gör. Baka av ca 15gram hemodlad canna i 110 grader i ca 40 minuter. Efter det svalnat lite maler jag det lite grovt, rör ner det i ca 2dl vatten och lägger i 500g osaltat smör och låter det puttra på svag värme i ca 2 timmar. Det får inte kota och man får röra om med jämna mellanrum.
När det är gjort är det bara att sila av i en syltduk eller ett gammalt tyg och låta det stelna. Då häller man av vattnet och kan smälta och sila det engång till om det är partiklar kvar. Då passar man även på att hälla upp det i lagom stora formar, så som mini muffins formar. Jag använder en liten digital våg och 14 gram är lagom per form.
Gör man en halv satts chokladbollar är 14 gram gröntsmör lagom, då byter man ut 14gram av det vanliga smöret mot grönt och gör 8 bollar som kan förvaras i frysen tills man vill kalasa lite. 1-2 bollar efter kvällsmaten brukar få en i fin form. Det tar dock ca en timme innan man känner något så ta det lugnt i början innan man vet hur bra det tar.
Man får såklart testa första gången så effekten blir lagom då det kan variera mellan gångerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in