2023-07-07, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flaskans
Allt de där kan du lätt googla dig till så gör det.
Eller fan jag är snäll idag. du ska ha smöret på helst 70-90 grader och ja minst 1 h men helst 4h de kör jag oftast på.

funkar bra med standard ovkså men du behöver såklart lite mer.

Försökte skicka meddelande till dig, då du verkar vara engagerad och duktig i kok konsten!
Flashback har många regler dock, så de blir offentligt istället.
Tjena.
"Tack för tidigare respons på inlägg.
Ville bara meddela dig att jag gjorde 1 Toscakaka på hyfsad mängd Dronnabiniol och cannabiniol vart väck som fan🤪
Tyvärr drog jag på mig kristallkulan i samma veva så nu snurrar det ändå.
Svårt me de här o dosera ätbart, har gjort habrebollar med jordnötssmör damm spetsad vitlökssmör och Toscakaka.
Börjar bli lite myck3 i frysen nu😄
Tillgången på oljan skulle behövas utnyttjad men har brist på fantasi tyvärr, vill ju helst mecka o rulla eller stoppa stocken.
Önskar dig en trevlig helg och det är kul att se ditt engagemang i bakskolan"
Citera
2023-07-13, 02:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laval
hej, tänkte göra lite haschte.. har aldrig gjort 'ett förr.. ska man bara koka upp vattnet o sedan släppa ner biten i te't?

Tjoo de bara att blanda lite hash med cocosolja i en liten kastrull sen hälla de i tet! Sist ja gjorde de var ja helt gitti i 8 h sträck! Beror självklar på hur mycket du vill ha och hur länge du vill va bäng! Så testa bästa ja gjort gillar det mer än att baka slösar mindre blir mer bäng 👌🏻💯

PS: kom ihåg att blanda de för varje gång du dricker 😉
Citera
2023-07-13, 02:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laval
kokade upp vatten...la i tepåsen...sen biten...det blev smulor som flöt omkring länge som fan...men iaf...sen mjölk (fett)....efter jag druckit upp (fortfarande med lite smulor i) men det drack jag också upp.. och efter det en macka med smör på + fil..
Fyfan vad dum du är! 😂 slösar ju bara hur tänker du där????
Citera
2023-07-17, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nakedsnail
Tjoo de bara att blanda lite hash med cocosolja i en liten kastrull sen hälla de i tet! Sist ja gjorde de var ja helt gitti i 8 h sträck! Beror självklar på hur mycket du vill ha och hur länge du vill va bäng! Så testa bästa ja gjort gillar det mer än att baka slösar mindre blir mer bäng 👌🏻💯

PS: kom ihåg att blanda de för varje gång du dricker 😉
Kör man i kastrullen tills hashet lösts upp då?
Citera
2023-07-17, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spacegodis
Försökte skicka meddelande till dig, då du verkar vara engagerad och duktig i kok konsten!
Flashback har många regler dock, så de blir offentligt istället.
Tjena.
"Tack för tidigare respons på inlägg.
Ville bara meddela dig att jag gjorde 1 Toscakaka på hyfsad mängd Dronnabiniol och cannabiniol vart väck som fan🤪
Tyvärr drog jag på mig kristallkulan i samma veva så nu snurrar det ändå.
Svårt me de här o dosera ätbart, har gjort habrebollar med jordnötssmör damm spetsad vitlökssmör och Toscakaka.
Börjar bli lite myck3 i frysen nu😄
Tillgången på oljan skulle behövas utnyttjad men har brist på fantasi tyvärr, vill ju helst mecka o rulla eller stoppa stocken.
Önskar dig en trevlig helg och det är kul att se ditt engagemang i bakskolan"
Offentligt funkar fint de också Tycker inte det är så svårt ändå med doseringen, tex brukar jag köra på 20g röka med 200g smör. när processen är klar så blir det runt 160g smör kvar då 20% av smöret är vatten som dunstar. Med mina 160g smör kan jag enkelt dosera 1g åt gången med 8g smör eller ett halvt g röka med 4g smör osv.

heheh kul att du lyckades.

Trevlig sommar på dig//Flaskans
Citera
2023-07-19, 18:53
Medlem
bajssexs avatar
Cannabiskaffe - Hur gör jag?

Hörde om en snubbe i stan som gjorde kaffe med cannabis i, ett alternativt sätt att konsumera cannabis. Hut gör jag?
Citera
2023-07-19, 18:56
Medlem
På samma sätt som te, i varmvatten o blanda ner kaffe.
Citera
2023-07-19, 18:59
Medlem
jewclaws avatar
Gör gärna the i kastrull och låt det koka och sedan sjuda väldigt länge, halvtimme-timma
Citera
2023-07-19, 19:06
Medlem
In med det i ugnen i en halvtimme på 110 grader i lite olivolja eller smör, blanda sedan i det i kaffet.
Citera
2023-07-19, 19:07
Medlem
Eller så gör du cannabis smör som du sedan har i kaffet. Smakar helt ok!

https://www.leafly.com/learn/consume...ke-cannabutter

https://www.cannabutterdigest.com/re...ter-with-hash/
Senast redigerad av firmahasten 2023-07-19 kl. 19:14.
Citera
2023-07-19, 19:08
Medlem
Maskotens avatar
THC binder inte till vatten så det räcker inte att lägga cannabis i kokande vatten. Tvärtom om du lägger cannabis i kokande vatten så kokar du bort all THC.
Citera
2023-07-19, 19:30
Moderator
Mr.Woodss avatar
Tråd infogad.

/Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem