2022-12-07, 23:53
Medlem
Sinnerstens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Callmet
Jag har ca 1,5 !gram. Kush gräs. Kommer inte ihåg vilken kush

Det är iallafall väldigt bra.
Nu sitter jag här ned dessa två buds som glittrar.
Antar att det är okej att ta allt och bars svälja
Hoppas snabba svar

Hej.

Smula ned i smör och värm försiktigt några minuter, häll på mjölk och kakao+socker, koka upp.
Varm choklad.

Ja nu kommer alla att hoppa på mig om att decarba enligt konsten alla regler, behövs inte.

Ta inte 1,5 gram då blir du bäng tills imorgon, åt helvete för mycket helt utan tolerans.
Bättre för lite än för mycket, jag hade kört några smulor och sen fyllt på igen om ett par timmar om det blir dålig knuff.

Annars rök det helst om du ska ha det exakt nu.

Och som Psykoshippien så bra förklarar, du får effekt av att bara äta det med.
Senast redigerad av Sinnersten 2022-12-07 kl. 23:58.
Citera
2022-12-07, 23:56
Medlem
boqpods avatar
Felpost
Citera
2022-12-08, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinnersten
Hej.

Smula ned i smör och värm försiktigt några minuter, häll på mjölk och kakao+socker, koka upp.
Varm choklad.

Ja nu kommer alla att hoppa på mig om att decarba enligt konsten alla regler, behövs inte.

Ta inte 1,5 gram då blir du bäng tills imorgon, åt helvete för mycket helt utan tolerans.
Bättre för lite än för mycket, jag hade kört några smulor och sen fyllt på igen om ett par timmar om det blir dålig knuff.

Annars rök det helst om du ska ha det exakt nu.

Och som Psykoshippien så bra förklarar, du får effekt av att bara äta det med.

Påhittigt? Detta är typ det bästa sinne i denna stan. Kommer dö haha.
Får slänga i mig nån elvanse.

Jag smälte ner smör. Gjorde dom två bussen till smulor. Sen smälte smör och weed. Drack Efan. Med hjälp av vatten. Det borde funka
Citera
2022-12-08, 00:04
Medlem
ruttenfimps avatar
Gör det modsen kommer göra, hänvisa dig hit: (FB) Jättestora tråden om att äta/dricka cannabis

THC är fettlösligt som folk skriver så decarba det först en liten stund typ 90 grader i 30 minuter. Sen smälter du ner smör och rökat o blandar en kaffe eller oboy. Funkar alltid.
Citera
2022-12-08, 00:05
Medlem
Sinnerstens avatar
Citat:
Påhittigt? Detta är typ det bästa sinne i denna stan. Kommer dö haha.
Får slänga i mig nån elvanse.

Jag smälte ner smör. Gjorde dom två bussen till smulor. Sen smälte smör och weed. Drack Efan. Med hjälp av vatten. Det borde funka

Fattar knappt vad du skriver.

Anyhow, du kommer att bli tokbäng nu.

Natti natti!

Sen får mod flytta tråden.
Citera
2022-12-08, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ruttenfimp
Gör det modsen kommer göra, hänvisa dig hit: (FB) Jättestora tråden om att äta/dricka cannabis

THC är fettlösligt som folk skriver så decarba det först en liten stund typ 90 grader i 30 minuter. Sen smälter du ner smör och rökat o blandar en kaffe eller oboy. Funkar alltid.
När det gäller gräs ? Jag smälte spör och stekte det lite
Citera
2022-12-08, 00:09
Medlem
Jahbrahs avatar
Hmm....KANSKE det kan finnas ett svar i den över 300 sidor långa tråden om exakt det du undrar, men lovar ingenting...

FB: Jättestora tråden om att äta/dricka cannabis
Citera
2022-12-08, 00:14
Medlem
ruttenfimps avatar
Citat:
När det gäller gräs ? Jag smälte spör och stekte det lite

Yes. Blir sjukt mycket bättre effekt om man decarbar, väldigt stor skillnad.
Citera
2022-12-08, 11:12
Medlem
mongomanishs avatar
Tråd "Bästa sättet att inta oralt. Röker ej ofta" sammanfogad. /MOD
Citera
2022-12-08, 17:56
Medlem
Vid decarb i ugn, borde det inte funka med ugnspåse för doften? Med tanke på hur kalas det funkar när man gör snus så borde det väl gå här med?
Citera
2022-12-16, 17:19
Medlem
Hallo
På 60-70 talet puffa jag på ganska rejält. Och nu har jag bekämpat Cancer efter 3år med cellgifter och biverkningarna är hemska emellanåt, jag tar oxicodon för detta men jag vill inte ta skiten. Så jag provade på CBD och det lindrar en del MEN inte fullt ut så jag tänkte på Hash/weed osv.... men jag vill inte röka det utan äta det , men vet för lite om detta, kan någon tipsa mig typ blanda i kaffe,te,oboy eller vad och vilken mängd för jag vill inte bli helbäng utan mest ta bort udden av smärtan från biverkningarna? Idealet hade varit cbd gummiebears med THC men går ej att få tag i iom olagligt så ge mig gärna tips tack.

woodstock lover
Citera
2022-12-16, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bombibitt219
Hallo
På 60-70 talet puffa jag på ganska rejält. Och nu har jag bekämpat Cancer efter 3år med cellgifter och biverkningarna är hemska emellanåt, jag tar oxicodon för detta men jag vill inte ta skiten. Så jag provade på CBD och det lindrar en del MEN inte fullt ut så jag tänkte på Hash/weed osv.... men jag vill inte röka det utan äta det , men vet för lite om detta, kan någon tipsa mig typ blanda i kaffe,te,oboy eller vad och vilken mängd för jag vill inte bli helbäng utan mest ta bort udden av smärtan från biverkningarna? Idealet hade varit cbd gummiebears med THC men går ej att få tag i iom olagligt så ge mig gärna tips tack.

woodstock lover

Lägg smör i varmt vattenbad, kastrull med vatten och sedan en skål eller dylikt för smöret. Smält smöret och blanda i haschet rakt upp och ner, 0.25 får dig lätt påverkad 0,5 får dig påverkad och 1+ får dig väldigt påverkad.

Låt haschet smälta ner i smöret rör runt någon gång ibland, låt det stå så länge du orkar vänta. Ju längre desto bättre är min erfarenhet, men efter 1 timme gör det ingen större skillnad längre. Häll ner smöret i oboy eller vad du nu vill så väntar du upp till 2 timmar innan effekt ges.

Säkert inte det mest effektiva sättet att göra det på men fungerat bra för mig. Gräs däremot blir annorlunda där måste du decarba och filtrera växtmaterialet osv. Men hasch är bara att dricka, smakar inte särskilt gott dock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in