2016-04-26, 17:28
Medlem
r0bzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av r0bz
Gjorde precis en haschkladdkaka för första gången, medan jag var hög som ett hus. Kakan är i ugnen.
Åt dessutom lite av smeten så nu får vi ser hur det är slutar.

Det slutade med att min hund råkade slicka på smeten och blev hög..
Citera
2016-05-26, 18:31
Medlem
Drumedarens avatar
Hur är highet om man jämför med att röka en kraftig joint med lika mycket i? Skiljer sig ruset nämnvärt ifrån att äta och röka?
Citera
2016-05-26, 20:42
Medlem
LivinginthePasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drumedaren
Hur är highet om man jämför med att röka en kraftig joint med lika mycket i? Skiljer sig ruset nämnvärt ifrån att äta och röka?

Det är väl säkert personligt, men jag tycker att man blir bra mycket mer skum... att man är mer stukad än man inser. Mer trippigt.
Nackdelar är att det tar en sån jävla tid innan man får effekt, samt att man blir så vansinnigt sänkt. Allt annat än soffläge är otänkbart. Det sistnämnda är naturligtvis bara en nackdel om det inte passar sig att vara vansinnigt sänkt - som för mig sist när jag inte hann hem från en längre cykeltur innan effekten infann sig :-/
Citera
2016-05-26, 20:46
Medlem
Drumedarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LivinginthePast
Det är väl säkert personligt, men jag tycker att man blir bra mycket mer skum... att man är mer stukad än man inser. Mer trippigt.
Nackdelar är att det tar en sån jävla tid innan man får effekt, samt att man blir så vansinnigt sänkt. Allt annat än soffläge är otänkbart. Det sistnämnda är naturligtvis bara en nackdel om det inte passar sig att vara vansinnigt sänkt - som för mig sist när jag inte hann hem från en längre cykeltur innan effekten infann sig :-/

Tack för ett bra svar. Ska nämligen testa käka för första gången nästa vecka. Är en ganska van rökare, och röker alltid ner mig till apstadiet, så borde ju kunna hantera att käka det!

Edit: Har planerat in en heldag med rökande med en kompis, så att ruset håller i sig länge är bara bra.
Senast redigerad av Drumedaren 2016-05-26 kl. 20:50.
Citera
2016-05-27, 08:16
Medlem
Closters avatar
Började med att fingrinda 7g blommor och välta över dem på en plåt som ställdes mitt i ugnen på 105c i 15 minuter och sedan 115c i 45 minuter.

Efter det blandades blommorna ner i 100g smör som sedan tillsammans med 1 dl vatten fick puttra i 4 timmar och 20 minuter ( ) på exakt 93c.

Hällde på mer vatten, vispade om och ställde i kylen över natten. När smöret stelnat så häller man av vattnet och vips har man smör som är så starkt att det nästan är oätligt...

Edit:
Det har varit mycket diskussioner kring lämpliga doser. Vi kan räkna lågt och säga att cannabiset har en THC-halt på 12%. Det innebär att din smörblandning innehåller 120mg THC/g cannabis. Enligt Colorados regler ser doseringen ut ungefär så här (mängderna kräver någon form av dekarboxylering):

2 mg: Threshold of psychoactivity for infrequent users. Very little to no impairment.

2.5 mg: Most report psychoactivity equal to a glass of wine or a beer. Doses in this range are popular for social anxiety, encouraging the munchies, and focus.

5 mg: nearly all occasional users will note significant psychoactivity. Significant appetite stimulation. Mild psychoactivity, akin to two to three glasses of wine.

10 mg: Strong psychoactivity for most occasional users. Significant distraction from pain. This dose is often recommended by physicians to stem nausea from chemotherapy.

15 mg: Most occasional users report uncomfortable levels of psychoactivity at this dose. Regular users of cannabis do not.
Senast redigerad av Closter 2016-05-27 kl. 08:45.
Citera
2016-05-27, 13:29
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ja, det får jag nog säga att det är.
Det är en upplevelse du inte ska vara utan
En fördel att inte ha fullt magen med en massa annat, då det tar längre tid innan det händer nått.
Vet att det kan ta ca30min innan det händer nått, men även betydligt längre.
Så var inte otålig.
Och för guds skull överdriv inte, för då kan det gå över och bli en otrevlig resan.

Se även till att ha gott om tid, så får du ett större ut utbyte.
Tänk på att du kommer ha kvar THC rätt länge(mer än de 8-10h som är normalt vid rökning), så skippa bilkörningen dagen efter om du vill vara säker på att slippa åka dit på en sån.
Citera
2016-05-28, 12:09
Medlem
Kiggzors avatar
Vad tror vi lämpar sig om man vill göra "storkok" och förvara resultatet ett par veckor, i rumsvärme eller i bästa fall ett kylskåp? Gärna ganska simpelt att tillaga.
Citera
2016-05-28, 16:12
Medlem
Drumedarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Ja, det får jag nog säga att det är.
Det är en upplevelse du inte ska vara utan
En fördel att inte ha fullt magen med en massa annat, då det tar längre tid innan det händer nått.
Vet att det kan ta ca30min innan det händer nått, men även betydligt längre.
Så var inte otålig.
Och för guds skull överdriv inte, för då kan det gå över och bli en otrevlig resan.

Se även till att ha gott om tid, så får du ett större ut utbyte.
Tänk på att du kommer ha kvar THC rätt länge(mer än de 8-10h som är normalt vid rökning), så skippa bilkörningen dagen efter om du vill vara säker på att slippa åka dit på en sån.

Ska ha det i åtanke. Har planer på att dra i lika mycket som jag vanligtvis har i mina joints, sen äta skiten efter något gott recept! Och sen blir det en flygtur jag förhoppningsvis sent ska glömma.
Citera
2016-05-28, 16:26
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ska ha det i åtanke. Har planer på att dra i lika mycket som jag vanligtvis har i mina joints, sen äta skiten efter något gott recept! Och sen blir det en flygtur jag förhoppningsvis sent ska glömma.
Ofta går det åt en större mängd när man äter för att nå över tröskeln ordentligt. När man väl har tagit sig dit så brukar det dock ge en (väldigt) stark effekt som håller i sig länge.

Jag vet inte hur mycket du vanligtvis har i en joint, men för mig hade inte motsvarande mått räckt till.
Citera
2016-05-28, 16:29
Medlem
Drumedarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kvm3
Ofta går det åt en större mängd när man äter för att nå över tröskeln ordentligt. När man väl har tagit sig dit så brukar det dock ge en (väldigt) stark effekt som håller i sig länge.

Jag vet inte hur mycket du vanligtvis har i en joint, men för mig hade inte motsvarande mått räckt till.

Jag brukar ta runt 2 nypor hasch i. Men ja, jag får följa en främlings ord från flashback och dunka i mer då.
Citera
2016-05-28, 16:42
Bannlyst
Ät det bara.. smula ner det i mat och är.
Citera
2016-05-29, 10:33
Medlem
klybans avatar
Citat:
Jag brukar ta runt 2 nypor hasch i. Men ja, jag får följa en främlings ord från flashback och dunka i mer då.
Man ska ha i tankarna att ruset håller mycket längre.
Dubbla trippla kanske.
Men har du tålamod och tid, så kan du äta i flera steg.
Så får man en stegring av sitt rus, än en gummiklubba i bakhuvudet.
Väldigt många verkar föredra gummiklubban.
Men jag alltid tyckt bättre om ruset, om man plockade upp det i steg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in