2019-03-02, 08:54
Medlem
Utopia.s avatar
Någon som gör edibles utav resterna från vaporizer? Har säkert 5g+ nu som jag funderar på att göra något utav. Vet inte riktigt hur jag ska tänka med doseringen.
Citera
2019-03-02, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utopia.
Någon som gör edibles utav resterna från vaporizer? Har säkert 5g+ nu som jag funderar på att göra något utav. Vet inte riktigt hur jag ska tänka med doseringen.
0,5-1,5 gram blir bra till varje portion.
Citera
2019-03-02, 13:00
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flummakarn
0,5-1,5 gram blir bra till varje portion.

Skulle jag äta så mkt Cannabis skulle min hjärna bli helt förstörd Men det där är ju högst individuellt.
Jag smälte ner ca 0,1 g hasch i smör och åt och ca en timme senare blev jag ganska påverkad
Citera
2019-03-02, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Skulle jag äta så mkt Cannabis skulle min hjärna bli helt förstörd Men det där är ju högst individuellt.
Jag smälte ner ca 0,1 g hasch i smör och åt och ca en timme senare blev jag ganska påverkad
Vad var det för typ av hasch? Hur länge värmde du smöret och hur hög temperatur hade du?
Citera
2019-03-02, 13:15
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Vad var det för typ av hasch? Hur länge värmde du smöret och hur hög temperatur hade du?

Strain vet jag inte, men det var väldigt potent, ganska hårt men gick att kallmecka och luktade lite weed. Smälte det i smör på låg temperatur i ca 15 min
Citera
2019-03-02, 13:17
Medlem
Citat:
Strain vet jag inte, men det var väldigt potent, ganska hårt men gick att kallmecka och luktade lite weed. Smälte det i smör på låg temperatur i ca 15 min
Har du koll på vilken temperatur haschet behöver komma upp i för att ”aktiveras”?
Citera
2019-03-02, 13:21
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Har du koll på vilken temperatur haschet behöver komma upp i för att ”aktiveras”?

Nej ingen aning, det får du fråga någon annan om
Citera
2019-03-02, 19:34
Medlem
KringExs avatar
För mig räcker det att äta lika mkt Cannabis som när jag röker det för att få ett rus. Skillnaden är bara tiden det tar för ruset att sätta igång, och att när jag röker sätter sig mest ruset i hubudet. Någon mer än jag som upplever samma?
Citera
2019-03-08, 18:40
Medlem
Citat:
För mig räcker det att äta lika mkt Cannabis som när jag röker det för att få ett rus. Skillnaden är bara tiden det tar för ruset att sätta igång, och att när jag röker sätter sig mest ruset i hubudet. Någon mer än jag som upplever samma?
Jag skulle håller med dig där. Inledningen av ruset brukar vara i huvudet men övergår sakta men säkert till att vara mer ett kroppsligt rus.
Citera
2019-03-14, 13:08
Medlem
Jag provade ett väldigt simpelt sätt att äta hasch. Jag röker inte så ofta längre så har knappt någon tolerans men trodde ändå att mitt simpla sätt att inmundiga haschet skulle ge dålig effekt. Jag tog en rostmacka från frysen och satte ugnen på 125 grader. Bredde mackan med jordnötssmör. Smulade ner ca 0.4-0.5 g bra hasch över jordnötssmöret och sen toppade jag mackan med ett par ostskivor. Lät mackan ligga på en plåt i ugnen i ca 20 minuter. Glufsade i mig mackan och smaken var helt okej trots att haschsmaken trängde igenom lite. Efter ca 45 minuter började jag känna mig mer o mer upplyft i humöret. Efter ca 80 minuter ville jag lägga mig och vila. Såg sköna mönster när jag blundade och kände mig extremt avslappnad. Hade ingen lust att göra något mer än att ligga o chilla i sängen. Ruset fortsatte i minst 8 timmar med en tung trötthet men ändå en skön känsla. När det höll på att peaka som värst fick jag lite nojja som pågick i ca 40 minuter. Tror dock att man bara ska låta alla känslor o tillstånd vara som dom är och inte kämpa emot så släpper det av sig självt. Dagen efter jag hade ätit haschmackan (åt ca 15.00 på eftermiddagen) så kände jag fortfarande ett avslappnat mående. Inte hög men däremot väldigt lugn o mjuk i kropp och själ. Har ätit edibles många gånger men detta sättet var nog det enklaste jag provat hittills. Rekommenderar de som ska prova att inte ha för stor mängd i edibles. Om man inte är dagligrökare som gör av med 3 gram om dagen så behöver man inte mer än cirka 0.5 gram av kvalitetshasch för att bli rejält påverkad. På lagliga dispensarys i Kalifornien är oftast den starkaste edible 100 mg thc. Om man då räknar att ett bra hasch i sverige är minst 20 procent thc så får man alltså ut ca 100 mg thc av en 0.5. Jag tror dock att haschet nuförtiden ofta är 25-30 procent thc så detta är alltså lågt räknat. Vad är era erfarenheter kring dosering av hasch i edibles?
Citera
2019-03-19, 18:39
Medlem
Blanda ner marijuana(grönt) i bregott smör

Tja. Tänkte höra om man kan göra "Edibles" genom att lägga ner grönt i vanlig bregott smör. Skulle vilja göra detta fort då jag bor hemma. Tänkte om jag smular ner cannabis i en klick med smör så skulle jag kanske kunna få effekten som man får av riktiga edibles. Andra frågan är om man måste värma upp smöret med cannabis i för att aktivera thc-t. Alltså kan man göra så att man bara blandar ner det i smöret och sen äter smöret? Kanske amatörfråga men kan ingeting om ätbar cannabis då jag bara är kunnig inom röknings sidan.
Citera
2019-03-19, 18:54
Bannlyst
Om du ska tillaga edibles så måste du vara beredd på en STANK av weed. Bor du hos föräldrarna så hoppas jag att du har FF i iallafall ett dygn där du kan vädra om du vill vara minst 110% säker.

Tänk på att en mängd edibles även kommer få ditt svett, rapar och dina fisar att stinka weed, kanske flera dagar efteråt.

Nej, du kan inte äta marijuana blandat med smör och bli bäng.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in