2022-05-29, 09:09
Medlem
oldtimedrunks avatar
Cannabis te

-Grinda marijuanan
-baka in den i en klump smör
-lägg i tekula
-koka upp vatten
-lägg i tekulan och låt den ligga i det småkokande vattnet i ca 35-40 min
-lägg i valfri tepåse och drick.
Jag brukar också hälla i grädde i tee’t.

Då brukar jag sova djupt och tungt.
Citera
2022-05-29, 09:41
Avstängd
Unobosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Okunskapen
Kör ju ätbar choklad. Men då kan jag ta en halv choklad bit borde bli samma? Går det att prova igen dagen efter intag eller bör jag vänta ett par dagar?
Det funkar dagen efter dock så åkte du på en riktig första gången high
Röker du tar det några sekunder /minuter.
Äter du dock tar det 1-2 timmar så du tryckte i dig och fick en dubbel pladask hehe.
Lycka till
Citera
2022-06-19, 21:37
Medlem
thxgivins avatar
Jag läser ett recept på hur man gör haschsmör, och eftersom att receptet är på engelska så undrar jag hur mycket "4 cups of water" är? 4st deciliter-mått eller bokstavligen 4st kaffemuggar fyllda med vatten?

Receptet: https://www.royalqueenseeds.com/blog...h-butter-n1143

EDIT: Jag lyckades lösa mysteriet på egen hand. En cup = 2,25dl, således är 4 cups 9dl.
Senast redigerad av thxgivin 2022-06-19 kl. 22:06.
Citera
2022-06-20, 04:34
Medlem
thxgivins avatar
Jag har nu lyckats tillverka haschsmör (som cannabutter fast med hasch istället). Nu sitter jag här och funderar över vad jag ska baka med detta smör? Brownies känns lite stereotypiskt, någon som har något förslag?
Citera
2022-06-20, 12:31
Medlem
mongomanishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thxgivin
Jag har nu lyckats tillverka haschsmör (som cannabutter fast med hasch istället). Nu sitter jag här och funderar över vad jag ska baka med detta smör? Brownies känns lite stereotypiskt, någon som har något förslag?

Något med kraftig smak är att rekommendera. Kladdkaka funkar bra, är lätt att frysa och spara också.
Citera
2022-07-02, 22:12
Medlem
SvampDamp.s avatar
Funkar det att smälta ned typ en etta i lite kaffe bara och dricka
Citera
2022-07-02, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvampDamp.
Funkar det att smälta ned typ en etta i lite kaffe bara och dricka
Nej! Du måste smälta det i smör på låg värme i iaf 10-20 min med hasch och minst 35-45 min med gräs innan du häller ner ditt cannabis smör i kaffet. Helst ska man köra rökat i ugnen på 110-120 grader i 40 min innan man smälter de i smör för att få ut maximal effekt. och helst låta de dra i smöret som en gryta i 2-3 timmar. Procenten i ugnen kallas ”decarbing”.Googla de
Senast redigerad av flaskans 2022-07-02 kl. 23:51.
Citera
2022-07-18, 03:22
Medlem
SvampDamp.s avatar
Räcker fem gram (riktigt bra) hasch om man ska baka?
Citera
2022-07-18, 13:42
Medlem
Bigboybadasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Okunskapen
Hej!

Är helt grön nör det kommer till droger. Testat mdma en gång, vilket var once in a lifte experience känns det som.

Beställde lite cannabis på dn, fått frugan att gå med på att testa på vår bröllopsdag vi ska på spa då.

Jag ville iaf testa först innan vi åker.

Tog igår vid 23 ca. 1st 42mg per portion
gjord på hybrid strain vit choklad (kopierat från dn)

Hände inte mycket så efter en timma tog jag en till. Helveteee. Kändes som jag skifta mellan verklighet och drömmande. Planen var att jag skulle spela elden ring samtidigt men det gick inte.

Börja få för mig att jag skulle spy. Hatar att spy så mådde skit satt på toan. Blunda jag började jag att drömma. Slog också den bästa runken någonsin eftersom fick liksom in realistiska bilder i huvudet på allt jag tänkte på.

Resten av natten ligger jag i soffan mår allmänt kasst och hör saker. Även ser. Men är lugn och är medveten om att jag bara är hög. Juste hade jätte hög puls vid ett tillfälle trodde han att jag skulle dö.

Vad gjorde jag för fel trodde känslan skulle va mer euforisk och skön inte tvärtom

Idag känner jag mig väldigt frånvarande i hjärnan

/

Du käka för mycket helt enkelt :P
Citera
2022-09-21, 07:48
Medlem
Man smälter det i smör eller sprit annars funkar det inte lol.
1g eller mer, det är väl så man får i sig mer än vad man kan röka
Citera
2022-10-05, 14:57
Medlem
Någon som vet ett enkelt recept att laga edibles med gröning. Som inte tar allt för lång tid att fixa heller.
Citera
2022-10-05, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laval
hej, tänkte göra lite haschte.. har aldrig gjort 'ett förr.. ska man bara koka upp vattnet o sedan släppa ner biten i te't?
Kan funka
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in