2018-04-08, 14:14
Medlem
PsychoChillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justinsane420
Det handlar inte enbart om att värma cannabis, utan att hetta upp den till RÄTT temperatur. 105c och uppåt.

Självklart handlar det om att värma till rätt temperatur, annars hade det varit så enkelt som att lämna cannabis framme i solen. Sluta dryga dig med ickepoänger. Det är inte svårt att uppnå på spisen.
Citera
2018-04-08, 15:43
Medlem
NotBads avatar
Marijuana kaffe

På sistone har jag blivit lite galen i att göra edibles! Jag har ett litet projekt på gång som jag gärna vill ha lite feedback och andra förslag på hur jag kan förbättra det, eller om det är en bra idé öht.

Jag har inte googlat på någonting angående detta, och det undviker jag helst. Vill testa mig fram på egen hand.

Jag tänkte ta en bud, dvs. 1g (Lemon Haze, sativa), och "grindea" upp det. Sedan lägger jag ner det i en skål tillsammans med 1 tesked margarin och 1-3g kaffepulver. Sedan rör jag ihop allt och häller ner det i ett kaffefilter som i sin tur sitter i kaffebryggaren, och gör mitt dunderkaffe.

Som sagt, allt är bara en hypotes. Jag blir inte sur om det inte går hem, vill mest experimentera med detta! Vad tror ni? Kommer det smaka bra? Bör jag justera mängderna med ingredienserna? Kommer THC bli lika potent som om jag exempelvis skulle gjort klassiska brownies? Jag vet att man kan göra marijuana-te, så därför ser jag inte en anledning till att detta inte skulle fungera.

Mvh
Citera
2018-04-09, 19:32
Medlem
justinsane420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PsychoChiller
Självklart handlar det om att värma till rätt temperatur, annars hade det varit så enkelt som att lämna cannabis framme i solen. Sluta dryga dig med ickepoänger. Det är inte svårt att uppnå på spisen.

Med tanke på att den tråden finns och att så väldigt många misslyckas och blir missnöjda så skulle jag inte kalla mina inlägg för ickepoänger. Det ÄR väldigt svårt att få rätt temp under lång tid på spisen.. alla inlägg från missnöjda stoners bevisar ju detta.

Mvh
Justin
Citera
2018-04-09, 19:35
Medlem
justinsane420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NotBad
Marijuana kaffe

På sistone har jag blivit lite galen i att göra edibles! Jag har ett litet projekt på gång som jag gärna vill ha lite feedback och andra förslag på hur jag kan förbättra det, eller om det är en bra idé öht.

Jag har inte googlat på någonting angående detta, och det undviker jag helst. Vill testa mig fram på egen hand.

Jag tänkte ta en bud, dvs. 1g (Lemon Haze, sativa), och "grindea" upp det. Sedan lägger jag ner det i en skål tillsammans med 1 tesked margarin och 1-3g kaffepulver. Sedan rör jag ihop allt och häller ner det i ett kaffefilter som i sin tur sitter i kaffebryggaren, och gör mitt dunderkaffe.

Som sagt, allt är bara en hypotes. Jag blir inte sur om det inte går hem, vill mest experimentera med detta! Vad tror ni? Kommer det smaka bra? Bör jag justera mängderna med ingredienserna? Kommer THC bli lika potent som om jag exempelvis skulle gjort klassiska brownies? Jag vet att man kan göra marijuana-te, så därför ser jag inte en anledning till att detta inte skulle fungera.

Mvh

Skulle verkligen inte rekomdera detta då du inte kommer få något annat än jävligt osmakligt kaffe som resultat.
Ta istället och läs ordentligt om hur en decarb går till. Det tar tid att göra det ordentligt och det finns inga genvägar till det perfekta ljude...eeehh..ruset.

Mvh
Justin
Citera
2018-04-09, 19:52
Medlem
justinsane420s avatar
Citat:
Men jag förstår fortfarande inte varför det nödvändigtvis ska decarbas i ugn? Decarbing i cannabis uppnås genom uppvärmning, varför inte bara sjuda det i fett som alla gjorde, och fick bra resultat av, för ett par år sedan? Jag förstår att man väljer att decarba i ugn om maträtten inte mår bra av smält smör eller liknande, men att det skulle göra det mer dospotent än välsjuden cannabis köper jag inte för fem öre, just för att båda metoderna värmer cannabisen = decarbing.

För att folk vill ha ett ännu bättre resultat kanske?

Bara för att en metod FUNGERAR så säger ju inte det att det inte finns bättre metoder, eller?

Det går att måla om en vägg med färg och en tandborste, betyder det att det är den bästa metoden för det? Skulle du fortsätta måla dina väggar med tandborste även ifall folk hade upptäckt pensel och roller?

mvh

Justin
Citera
2018-04-09, 21:13
Medlem
PsychoChillers avatar
Citat:
För att folk vill ha ett ännu bättre resultat kanske?

Bara för att en metod FUNGERAR så säger ju inte det att det inte finns bättre metoder, eller?

Det går att måla om en vägg med färg och en tandborste, betyder det att det är den bästa metoden för det? Skulle du fortsätta måla dina väggar med tandborste även ifall folk hade upptäckt pensel och roller?

mvh

Justin

Snygg liknelse. Förklara nu varför det blir bättre i ugnen utan att börja prata om tandborstar.
Citera
2018-04-09, 21:45
Medlem
justinsane420s avatar
Citat:
Snygg liknelse. Förklara nu varför det blir bättre i ugnen utan att börja prata om tandborstar.

Om du inte redan har förstått det så är det nog lika bra att du fokuserar på tandborstar istället.

Mvh
Justin
Citera
2018-04-09, 21:55
Medlem
PsychoChillers avatar
Citat:
Om du inte redan har förstått det så är det nog lika bra att du fokuserar på tandborstar istället.

Mvh
Justin

Du lämnar WO alltså. Det går inte att förstå eftersom det inte stämmer.
Citera
2018-04-09, 23:31
Medlem
Om man gör det i ugnen eller genom att sjuda kvittar, man kan få fullgod effekt med bägge bara man anpassar tid efter temperatur.

Se här: https://skunkpharmresearch.com/decarboxylation/
Citera
2018-04-10, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NotBad
Marijuana kaffe

Mvh

Gräs är en ört med ganska start och säregen smak. Det går att använda som krydda i små mängder men ett helt gram i en kopp smakar oundvikligen skräp i min åsikt. Det går att till viss del maskera med socker men jag hade inte förväntat mig något som på något sätt är aptitligt.

Sen borde du nog förbereda gräset på annat vis innan du stoppar det i filtret. Som andra sagt är det nog smartast att göra cannabissmör som du löser upp i kaffet istället för att lita på värmen från kaffekokaren.
Citera
2018-04-10, 09:17
Medlem
Asså dom här stickproven som mäter thc va fan är det för högteknologi?
Citera
2018-04-10, 19:14
Medlem
NotBads avatar
Hej! Är hos en polare och vi har inga rizz eller tobak, bara hasch. Behöver snabbt råd hur man lätt och snabbt gör hacshsmör eller hascholja!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in